St.Marek Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 Witam. Mam możliwość kupienia silnika Stalker 61. Czy ktoś na forum mógłby nam cokolwiek powiedzieć na temat tego silnika i czy można byłoby zamontować do niego inny gaźnik pod serwo? Po sprawdzeniu osiągów tego silnika oraz jego wagi jestem zaskoczony, że w Rosji takie rzeczy produkują. Za jakiekolwiek informacje dziękujemy
Paweł Prauss Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 To jest silniczek dedykowany do klasy F2B - modele akrobacyjne latające na uwięzi, jaki będzie efekt po włożeniu gaźnika RC ciężko powiedzieć, chyba jeszcze nikt tego nie próbował. Dlaczego się dziwisz, że taki sprzęt produkują nasi koledzy za wschodnią granicą?
bynek Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 W klasie F2B używane były też silniki Super Tigre G 51. Były tez wersje RC. Miałem akurat wersję akrobacyjną i też chciałem zastosować do modeli RC. Pomierzyłem fazy rozrządu w obu typach silnika i były identyczne . Wersja akrobacyjna była jeszcze produkcji włoskiej a wersja RC juz Chińska. Na gażniku RC silniczek akrobacyjny pracował poprawnie. Dlatego przypuszczam, ze po zainstalowaniu gaznika RC silnik Stalker będzie pracował poprawnie.
St.Marek Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Opublikowano 13 Lipca 2015 Przed napisaniem zaytania o przaeróbkę STALKERA 61 coś niecoś poszperałem w necie aby dowiedzieć co to za motorek i do czego jest przeznaczony tak że dzięki Paweł za szybką odpowiedż która w pierwszej części wszystko wyjaśnia. Po prostu tych silników nie da się przerabiać bo jeśli cokolwiek się naruszy w układzie dolotowo/wylotowym to zmienią się jego parametry ( coś tam niecoś wiem na ten tamat jeszcze z czasów gdy zajmowałem się kartingami ). To musi być wszystko idealnie obliczone i wykonane a na to wszystko trzeba mieć dużo większe doświadczenie niż ja posiadam. Jeśli chodzi o drugą część twojej odpowiedzi to może nie jestem zdziwiony ale mile zaskoczony że w dobie tych wszystkich przemian ustrojowych u naszych sąsiadów coś takiego się ostało- bo myślałem że nastawili się na produkcię Iskanderów i T-14 Arma. Nie wiem czy w Europie zachodniej produkują podobny silnik, którego stosunek mocy do masy jest taki jak w tym Stalkerze. A jeśli chodzi o odpowiedź Bynka to co wg. ciebie oznacza poprawna praca- czy ten silnik po zamontowaniu gaźnika z Super Tiger-a będzie miał takie same parametry jak orginał? Coś mi się w to nie chce wierzyć.
bynek Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 Super Tigry w wersji CL i RC to takie same motorki, identyczne części i takie same fazy rozrządu, różnią sie tylko gażnikiem. Obie wersje na gażniku RC maja takie same osiagi. To samo było z Radugami 7 cm3, były wersje CL i RC . Dlatego myślę, że Stalker z gażnikiem RC dla motorków około 10 cm3 bedzie pracował bez zastrzeżeń.
Paweł Prauss Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 Ale jest ryzyko, że np. nie będzie chciał płynnie zmieniać obrotów, czy chodzić w ogóle na niskich. Ten silnik był od początku do końca projektowany do F2B, a Super Tigre jest silnikiem popularnym... Jeśli chodzi o naszych wschodnich sąsiadów to w temacie wysokowyczynowego sprzętu modelarskiego wiodą prym na świecie, nie ma nic lepszego.
skuter Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 Posiadam silnik Stalker 61 i nie ma go co porównywać z Super Tigrem G 51. To są dwa zupełnie różne silniki zarówno pod względem parametrów jak i konstrukcji, rozrządu, systemu płukania. Stalker jest silnikiem wolnoobrotowym o dużym momencie. Ciągnie śmigło 340mm/150mm ale optymalne obroty to 6500 do 6700 obr/min. Silnik oczywiście będzie pracował z dobrze dobranym gaźnikiem RC ale za dużych osiągów z niego nie wyciśniesz. Każdy akrobata F2B potwierdzi że te silniki są delikatne, przystosowane do pracy na sporym przelaniu i paliwie 80/20 bez nitro. Przekręcenie ich na za wysokie obroty powoduje zniszczenie. Silnik nie poradzi sobie z RC. Na dużym śmigle nie będzie się wystarczająco wkręcał na obroty a zastosowanie typowego śmigła dla tej pojemności do RC spowoduje za wysokie obroty i silnik się zagotuje i zatrze. (udało się to uczynić co niektórym kolegom nawet w F2B) A tak z ciekawości w jakim stanie ten motorek i za jakie pieniądze? Jeśli można wiedzieć.
St.Marek Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 Witam Dzięki Tomek za treściwe informacje które pokazały mi ten motorek z trochę innej strony niż mi go przedstawiano. Po tym co napisałeś dotarło do mnie że tego silnika nie powinno się przerabiać-oczywiście że zaraz znajdą się osoby które będą udowadniać że-niepowinno to się w d......... otwierać parasola. Zrozumiałem że ta konstrukcja silnika jest zaprojektowana i wykonana wyłącznie pod określone modele,tak że jaka kolwiek ingerencja w jego konstrukcje ( jest delikatna) jest nieopłacalna i niefektywna.Dlatego wracam do pierwszej koncepcji-zakup silnika novarossi- R61F albo-R60F4T. O cenie jeszcze nie rozmawialiśmy a stan motorka moim zdaniem w skali od 1-10 ja daje 8,5-9 ale musiała by go obejżeć osoba która ma doczynienia ze Stalker-ami. Paweł mam pytanie a jaki to sprzęt wysokowyczynowy nasi wschodni sąsiedzi posiadają, czy możesz zapodać jakieś przykłady-oczywiście nie ograniczając modelarstwa do lotniczego ???.
Paweł Prauss Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Poza lotniczym to ciężko mi będzie, bo się innymi dziedzinami modelarstwa prawie wcale nie interesuję (wiem że w FSR-ach też jakiś czas temu wymiatali dobrze). Ale jeśli chodzi o modele latające to kategorie F1 (modele swobodnie latające) i F2 (modele latające na uwięzi) w szczególności są zdominowane przez wschodni sprzęt, jak już wspomniałem bezkonkurencyjny, zawodnicy zajmujący wszystkie czołowe miejsca na mistrzostwach świata i kontynentów posługują się właśnie takim sprzętem. W klasie F3D (pylon racing) również Ukraińskie i Rosyjskie motorki wiodą prym. Poniżej kilka linków do producentów sprzętu: http://www.f1jpq.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=41 http://shop.viko-shop.com/fora_engines.html http://profi-me.narod.ru/indexmain.html http://www.rusengines.ru/?lang_upd=en http://foraengine.narod.ru/index1En.html http://lerner-modellbau.com/shopping_cart.php?sort=products_sort_order w ostatnim linku niech Cię nie zwiedzie adres strony, to też kolega z Ukrainy i przykładowa cena takiego motorka do F1C powiedzmy http://www.ebay.com/itm/MONOLIT-F1C-2-5cc-engine-with-Props-World-and-European-champion-/251968782859?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3aaa82820b&nma=true&si=bTICEB58Lg6v5uHmtnIHCdT%252BR9k%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557 takie też robią, ale cena urywa kieszeń
skuter Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Nie ma sprawy Marku Cieszę się że pomogłem w podjęciu decyzji. Ja mojego Stalkera zakupiłem w 2005 roku. Sprowadził mi go z ukrainy od producenta Andrzej Rachwał. A tak wygląda obecnie. I jeszcze jedno zdjęcie z docierania w 2005 roku. PS Jeśli to możliwe to prosiłbym o kontakt do osoby która posiada ten motorek na sprzedaż w prywatnej wiadomości. Chętnie bym go obejrzał z racji że latam F2B już jakieś 17 lat.
St.Marek Opublikowano 18 Lipca 2015 Autor Opublikowano 18 Lipca 2015 Witam. Poza lotniczym to ciężko mi będzie, bo się innymi dziedzinami modelarstwa prawie wcale nie interesuję (wiem że w FSR-ach też jakiś czas temu wymiatali dobrze). Ale jeśli chodzi o modele latające to kategorie F1 (modele swobodnie latające) i F2 (modele latające na uwięzi) w szczególności są zdominowane przez wschodni sprzęt, jak już wspomniałem bezkonkurencyjny, zawodnicy zajmujący wszystkie czołowe miejsca na mistrzostwach świata i kontynentów posługują się właśnie takim sprzętem. W klasie F3D (pylon racing) również Ukraińskie i Rosyjskie motorki wiodą prym. Poniżej kilka linków do producentów sprzętu: http://www.f1jpq.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=41 http://shop.viko-shop.com/fora_engines.html http://profi-me.narod.ru/indexmain.html http://www.rusengines.ru/?lang_upd=en http://foraengine.narod.ru/index1En.html http://lerner-modellbau.com/shopping_cart.php?sort=products_sort_order w ostatnim linku niech Cię nie zwiedzie adres strony, to też kolega z Ukrainy i przykładowa cena takiego motorka do F1C powiedzmy http://www.ebay.com/itm/MONOLIT-F1C-2-5cc-engine-with-Props-World-and-European-champion-/251968782859?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3aaa82820b&nma=true&si=bTICEB58Lg6v5uHmtnIHCdT%252BR9k%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557 takie też robią, ale cena urywa kieszeń No powiem szczerze, że jestem bardzo zaskoczony że po tych transformacjach u nich zostały jeszcze firmy, które produkują tak dobre silniki, które sprzedają się na cały świat. W FSR-ach też coś tam produkowali czy nawet produkują ale prym wiodą CMB, Novarossi- no przynajmniej tak mi się wydaje bo tak na prawdę nie wiadomo na czym pływa elita FSR-owska. Tylko my nie produkujemy żadnego motorka z byłych państwo ,,Układu Warszawskiego" ( a może się mylę ? ) Nie ma sprawy Marku Cieszę się że pomogłem w podjęciu decyzji. Ja mojego Stalkera zakupiłem w 2005 roku. Sprowadził mi go z ukrainy od producenta Andrzej Rachwał. A tak wygląda obecnie. I jeszcze jedno zdjęcie z docierania w 2005 roku. PS Jeśli to możliwe to prosiłbym o kontakt do osoby która posiada ten motorek na sprzedaż w prywatnej wiadomości. Chętnie bym go obejrzał z racji że latam F2B już jakieś 17 lat. Tak Tomku pomogłeś mi w podjęciu decyzji i za to bardzo Ci dziękuję bo różne opinie słyszałem na temat tego silnika ale Twoja była najbardziej merytoryczna, która w jasny sposób uzmysłowiła mi do czego jest ten silnik przeznaczony. Zadzwoń sobie do tego gościa, on prawdopodobnie ma dwie sztuki- facet jest na prawdę w porządku. A tak z ciekawości ile na tym swoim silniku przelatałeś i na jakim on paliwie chodzi?
Paweł Prauss Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 Marku to nie jest tak jak myślisz, właśnie upadek imperium przyczynił się do tych sukcesów, ludzie którzy produkują sprzęt modelarski to inżynierowie lotniczy, ze względu na transformację systemu nie mieli pracy w zawodzie i wykorzystując swoją wiedzę zaczęli produkować zabawki....w żadnym innym kraju takie marnotrawstwo nie byłoby możliwe, ale na wschodzie jak najbardziej. Kto bogatemu zabroni.
skuter Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 Marku jeszcze nie dzwoniłem w sprawie tego Stalkera. Ja swojego używam wyłącznie do zawodów F2B trochę już pochodził ale jest w świetnej kondycji. Zresztą F2B przechodzi na elektryki więc pewnie Stalker będzie służył teraz do treningu. Stalkera docierałem na paliwie 70/30 1,5 litra przepalił takiej mieszanki. Latam na paliwie 80/20 na rycynie. Nie używam olejów syntetycznych do paliwa ani nitrometanu. W RC również na takim paliwie latam ale używam wyłącznie starszych sprawdzonych silników takich jak Webra, Super Tigre, Moki czy MVVS. Nigdy nie narzekałem na te silniki.
Rekomendowane odpowiedzi