idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Witam ! Jakie stosujecie rozwiązania do "bezinwazyjenego" tankowania zbiornika ? Do tej pory odpinałem przewód paliwowy od gaźnika, tłumika i tankowałem, ale domyślam się, że są lepsze rozwiązania. Konkretnie mi chodzi o zabudowanie silnika maską / brak dostępu do przewodu gaźnika, za to gdzieś pod maską wyprowadzony przewód paliwowy, do którego mogę się w każdej chwili podpinać w celu tankowania czy odtankowania zbiornika. Pewnie wiąże się to i z "drugim końcem" bo coś będzie musiało wtedy likwidować ciśnienie / podciśnienie. Czy są jakieś powszechnie stosowane rozwiązania - trójniki, zawory jednokierunkowe czy jak ? Prosiłbym również o podpowiedź czy do instalacji benzynowej mogę zastosować taki sam zbiornik jak do nitro ? Mam na myśli tą gumę w którą wchodzą mosiężne rurki. Nie jestem pewien czy tak można czy nie zajdzie jakaś reakcja i może trzeba używać innych. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Korek, do benzyny, bo się rozpuści. instalacja na 3 wężykach: 1. Korek do tankowania 2. zasilanie gaźnika 3.Przelew - odpowietrzenie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 No dobra, dzięki .. ale to tak jakby ktoś zapytał jak zrobić zasilacz a ja bym napisał : "mostek prostowniczy, transformator, kilka kondensatorów itp." :) możesz mi tak krok po kroku, jak debilowi, napisać jak taką instalację prawidłowo wykonać ? :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 http://s1358.photobucket.com/user/rstekeur/media/3line_zpsffdd1f02.jpg.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 aaa, czyli ten do napełniania zatykamy "wtyczką" na czas lotu ? Do gaźnika idzie inny (czy dobrze rozumiem, że od tłumika już nie idzie wężyk do zbiornika jak w żarowym ? ) a jeden idzie gdzieś na spód modelu (przelewowy i zakręcony jak w bimbrownicy). Czy on może pozostać otwarty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 1. Wychodządzy pod model musi zostać otwarty jest to przelew (jak zatankujesz do pełna to model się "zesika") i odpowietrzenie żeby nie robiło się podciśnienie w zbiorniku 2. Do gaźnika to do gaźnika. W zbiorniku zastosuj ssak filcowy (wyssie praktycznie całe paliwo) ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20593__Large_Fuel_Clunk_with_filter_for_Gas_Turbine_powered_models.html ) 3. Ten do tankowania zaślepia się na czas lotu. Kup sobie jakikolwiek korek do tankowania ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21922__Alloy_Fuel_Dot_for_large_scale_Gas_Planes.html ) Jak instrukcja nie mówi o ciśnieniu z tłumika to nie podajesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Dzięki wielkie ! To już mi rozjaśniłeś. Zbiorniki już znalazłem w modelemax, ssaki też, jeszcze muszę pomyśleć o pompce do tankowania. Przewody paliwowe też inne .. to już się przekonałem, bo jak odsysałem z kosiarki paliwo tym od żarowych to po kilku minutach zrobił się dwa razy większy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 W Modelemax dostaniesz wszystko. Korki, wężyki, pompki, ssaki, korki do zbiorników, świece żarowe... itd itp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 ..to jak mogę Cię jeszcze nadwyrężyć - próbuję robić sobie zestawienie : Zbiornik: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14431&language=pl Korek: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14430&language=pl Większy zbiornik już pod benzynę: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=11529&language=pl W komplecie niby jest ssak, czy potrzeba innego ? Świecę mam już z silnikiem (SAito FG14C). Przewody (nie jestem pewien czy prawidłowe średnice) : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14423&language=pl Zatyczki : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=17073 Na wszelki wypadek może jeszcze jakiś ssak, bo ten zbiornik 120 ml nie jest pewne czy ma. Co jeszcze warto skompletować ? No i co z tą pompką ? Mam jedną wolną od metanolu bo stosuję tą wbudowaną w skrzynce startowej. Czy ta wolna się nada ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Nie nada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Przetankowywałem paliwo z kosiarki do piły spalinowej bo susza w kanistrze była i się nadało he he rozumiem, że na dłuższą metę nie wydoła. Co warto więc zakupić ? Nie wiem już czy jestem ślepy czy w modelemax nie mają, ale nie mogę znaleźć. Nawet tej co wcześniej kupowałem do metanolu nie potrafię odnaleźć .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Pompka http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=8682 Przewód bierzesz o takiej średnicy żeby pasował do króćca w gaźniku. Ssaka wymień na filcowego. Wyeliminujesz problemy z pieniącym się paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Dzięki jeszcze raz ! http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14416 ? To jeszcze mi pozostało znalezienie kołpaka do śmigła trzyłopatowego i model niedługo poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Korek Ssak dokładnie ten. Olej śmigło 3-łopatowe. W takim malutkim silniczku to nie ma najmniejszego sensu. Zyskasz tylko wizualnie a na wszystkich parametrach stracisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Co do śmigła ... Model ma wyglądać dokładnie jak ten Króciec w silniku ma 3.25 mm na 3.85 mm na "grzybkach". Teraz już zgłupiałem ... nie mam "obycia" i nie wiem jakie więc przewody paliwowe będą najodpowiedniejsze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 3x6 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Dziękuję Wojtku ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 https://www.ef3m.pl/pl/blog/Wykonanie-instalacji-paliwowej-silnika-benzynowego-rc/3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 https://www.ef3m.pl/pl/blog/Wykonanie-instalacji-paliwowej-silnika-benzynowego-rc/3 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Wszystko skompletowane i zamówione, w przyszłą sobotę odpalam i docieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi