idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Witam ! Jakie stosujecie rozwiązania do "bezinwazyjenego" tankowania zbiornika ? Do tej pory odpinałem przewód paliwowy od gaźnika, tłumika i tankowałem, ale domyślam się, że są lepsze rozwiązania. Konkretnie mi chodzi o zabudowanie silnika maską / brak dostępu do przewodu gaźnika, za to gdzieś pod maską wyprowadzony przewód paliwowy, do którego mogę się w każdej chwili podpinać w celu tankowania czy odtankowania zbiornika. Pewnie wiąże się to i z "drugim końcem" bo coś będzie musiało wtedy likwidować ciśnienie / podciśnienie. Czy są jakieś powszechnie stosowane rozwiązania - trójniki, zawory jednokierunkowe czy jak ? Prosiłbym również o podpowiedź czy do instalacji benzynowej mogę zastosować taki sam zbiornik jak do nitro ? Mam na myśli tą gumę w którą wchodzą mosiężne rurki. Nie jestem pewien czy tak można czy nie zajdzie jakaś reakcja i może trzeba używać innych. Pozdrawiam !
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Korek, do benzyny, bo się rozpuści. instalacja na 3 wężykach: 1. Korek do tankowania 2. zasilanie gaźnika 3.Przelew - odpowietrzenie 1
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 No dobra, dzięki .. ale to tak jakby ktoś zapytał jak zrobić zasilacz a ja bym napisał : "mostek prostowniczy, transformator, kilka kondensatorów itp." :) możesz mi tak krok po kroku, jak debilowi, napisać jak taką instalację prawidłowo wykonać ? :) 1
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 http://s1358.photobucket.com/user/rstekeur/media/3line_zpsffdd1f02.jpg.html 1
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 aaa, czyli ten do napełniania zatykamy "wtyczką" na czas lotu ? Do gaźnika idzie inny (czy dobrze rozumiem, że od tłumika już nie idzie wężyk do zbiornika jak w żarowym ? ) a jeden idzie gdzieś na spód modelu (przelewowy i zakręcony jak w bimbrownicy). Czy on może pozostać otwarty ?
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 1. Wychodządzy pod model musi zostać otwarty jest to przelew (jak zatankujesz do pełna to model się "zesika") i odpowietrzenie żeby nie robiło się podciśnienie w zbiorniku 2. Do gaźnika to do gaźnika. W zbiorniku zastosuj ssak filcowy (wyssie praktycznie całe paliwo) ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20593__Large_Fuel_Clunk_with_filter_for_Gas_Turbine_powered_models.html ) 3. Ten do tankowania zaślepia się na czas lotu. Kup sobie jakikolwiek korek do tankowania ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21922__Alloy_Fuel_Dot_for_large_scale_Gas_Planes.html ) Jak instrukcja nie mówi o ciśnieniu z tłumika to nie podajesz.
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Dzięki wielkie ! To już mi rozjaśniłeś. Zbiorniki już znalazłem w modelemax, ssaki też, jeszcze muszę pomyśleć o pompce do tankowania. Przewody paliwowe też inne .. to już się przekonałem, bo jak odsysałem z kosiarki paliwo tym od żarowych to po kilku minutach zrobił się dwa razy większy
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 W Modelemax dostaniesz wszystko. Korki, wężyki, pompki, ssaki, korki do zbiorników, świece żarowe... itd itp 1
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 ..to jak mogę Cię jeszcze nadwyrężyć - próbuję robić sobie zestawienie : Zbiornik: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14431&language=pl Korek: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14430&language=pl Większy zbiornik już pod benzynę: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=11529&language=pl W komplecie niby jest ssak, czy potrzeba innego ? Świecę mam już z silnikiem (SAito FG14C). Przewody (nie jestem pewien czy prawidłowe średnice) : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14423&language=pl Zatyczki : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=17073 Na wszelki wypadek może jeszcze jakiś ssak, bo ten zbiornik 120 ml nie jest pewne czy ma. Co jeszcze warto skompletować ? No i co z tą pompką ? Mam jedną wolną od metanolu bo stosuję tą wbudowaną w skrzynce startowej. Czy ta wolna się nada ?
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Przetankowywałem paliwo z kosiarki do piły spalinowej bo susza w kanistrze była i się nadało he he rozumiem, że na dłuższą metę nie wydoła. Co warto więc zakupić ? Nie wiem już czy jestem ślepy czy w modelemax nie mają, ale nie mogę znaleźć. Nawet tej co wcześniej kupowałem do metanolu nie potrafię odnaleźć ..
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Pompka http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=8682 Przewód bierzesz o takiej średnicy żeby pasował do króćca w gaźniku. Ssaka wymień na filcowego. Wyeliminujesz problemy z pieniącym się paliwem.
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Dzięki jeszcze raz ! http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14416 ? To jeszcze mi pozostało znalezienie kołpaka do śmigła trzyłopatowego i model niedługo poleci.
Adam_S Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Korek Ssak dokładnie ten. Olej śmigło 3-łopatowe. W takim malutkim silniczku to nie ma najmniejszego sensu. Zyskasz tylko wizualnie a na wszystkich parametrach stracisz.
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Co do śmigła ... Model ma wyglądać dokładnie jak ten Króciec w silniku ma 3.25 mm na 3.85 mm na "grzybkach". Teraz już zgłupiałem ... nie mam "obycia" i nie wiem jakie więc przewody paliwowe będą najodpowiedniejsze ?
young Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 https://www.ef3m.pl/pl/blog/Wykonanie-instalacji-paliwowej-silnika-benzynowego-rc/3 1
idfx Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 https://www.ef3m.pl/pl/blog/Wykonanie-instalacji-paliwowej-silnika-benzynowego-rc/3 Dzięki
idfx Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Opublikowano 22 Lipca 2015 Wszystko skompletowane i zamówione, w przyszłą sobotę odpalam i docieram
Rekomendowane odpowiedzi