Paczlatam Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Witam Kolegów, Mam pytanie czy istnieje jakiś patent na uzyskanie bardzo niskich obrotów w silnikach BL. Chodzi mi o uzyskanie efektu makietowego uruchomienia silnika (z towarzyszeniem odpowiedniego dźwięku z systemu audio, który posiadam). Myślę, ze obroty powinny być rzędu 120-240 na min. Przychodzi mi do głowy jakieś kluczowanie sygnału PPM w kanale THRO tak aby silnik był sterowany nieciągłymi/nieciągle paczkami impulsów - takie jakby szybke dodawanie i odejmowanie "gazu". Oczywiście do zastosowania tylko w zakresie najniższych wychyleń THRO. Normalnie silnik BL zaczyna pracę na dużo większych obrotach, co nie pozwala na dobry efekt makietowy pracy śmigła. Mają Koledzy jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Silnik sensorowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Wojtek oczywiście ma rację. Bardziej zastanawia minie fakt skąd wziąłeś te cyferki? Jałowy bieg nawet z przekładnią w samolocie tłokowym nie schodzi tak nisko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paczlatam Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Dziękuję za podpowiedź. Cyferki zgaduję więc mogą nie być do końca sensowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Obstawiałbym bliżej 500-800 obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paczlatam Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Panowie ale te silniki sensorowe to widzę tylko do aut...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 I w tym cały problem.Pewnym rozwiązaniem jest też zastosowanie naprawdę dobrego regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Przy odrobinie szczęścia można trafić na taki zestaw regulatora i silnika, w którym bez problemu można trymerem gazu ustawić bardzo małe obroty. Taki właśnie zestaw no-name mam w modelu. A sprawdziłem to z ciekawości po przeczytaniu tego wątku i najmniejsze obroty mogę ustawić 120obr/min ale to tak na rzęsach czyli w każdej chwili może się zatrzymać. Pewne obroty zaczynają się powyżej 180obr/min. Silnik około 1000k/V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Andrzeju.Tu nie chodzi o uzyskanie małych obrotów po starcie ,ale o płynny start od małych obrotów.Silnik bez sensora nie jest w stanie tego zrealizować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paczlatam Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Dziękuję za porady. Czyli trzeba raczej poeksperymentować z parami ESC-motor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Wojtek - domyślam się o co chodzi i taki start jest jak najbardziej u mnie realny. Ustawiłem za pomocą end point najwolniejsze (w miarę realistyczne) obroty. Na wolnym mikserze zmiksowałem gaz z gazem (może dziwne ale jest to fakt), ustawiłem mikserem takie obroty żeby się silnik zatrzymał i przypisałem do tego ustawienia przełącznik w dół. Po przełączeniu w górę silnik rusza z minimalną prędkością. Jedyna niedogodność to konieczność pamiętania o zatrzymaniu silnika przełącznikiem przed wyłączeniem odbiornika i nadajnika. Jak ma ktoś przycisk jak w mx-16s SW4 (przerzutnik) to problem znika bo można za pomocą end point ustawić zatrzymanie silnika a mikserem wolne obroty. Wtedy każdorazowe wyłączenie nadajnika resetuje mikser do stanu off i ponowne załączenie ustawia silnik jako zatrzymany a naciśnięcie przycisku uruchamia wolne obroty. Dalej już regulacja drążkiem działa normalnie. Trochę niepożądany efekt jest taki, że silnik rusza z odrobinę większymi obrotami niż ustawione i za chwilę spadają one do ustawionych. Chociaż z drugiej strony w realu bywa podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi