Skocz do zawartości

Pomoc w doborze roweru


Barlu

Rekomendowane odpowiedzi

Z Tatą planujemy zakup roweru za mniej więcej 1000zł (max1200zł). I nie wiem co kupić, nie znam się dobrze na rowerach, chciałbym coś do pojeżdżenia po lesie i górach (czyli górski/MTB) a zarazem (dla taty) po mieście. Może się ktoś zna i mógłby dobrać jakiś rower za tą cenę...

Moje wymagania to rama aluminiowa hamulce dobrze by było tarczowe z tyłu i przodu (ew. możliwość montowania) i amortyzator z przodu z tyłu nie koniecznie chodź nie zaszkodzi (to z ważniejszych rzeczy). Bardzo proszę o porady i propozycje, na wakacje by się przydało już go mieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 1000zł zapomnij o chamulcach tarczowych moze kross level A2

http://www.kross.pl/536-g417-k204-level_a2.html

jak dobrze poszuka to znajdzie za 1000zł choc teraz najgorszy okres kupowania sa najdrorzsze.

Mam dwa krossy

Ten ujerzdam cały rok bez wzgledu na pogode do pracy po lesie najbardziej uniwersalny codzienie w tygodniu minimum 50km do pracy

http://www.kross.pl/534-g414-k139-hexagon_v5.html

jestem bardzo zadowolony polecam za 1000zł znajdzie bez problemu moj przebieg 40tysiecy kilometrow na tym rowerze oraz zakupilem ostatnio do maratonow i wycieczek gorskich ten

http://www.kross.pl/536-g417-k205-level_a4.html

ogolnie krossa polecam .

Pozdrawiam Slawomir

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A seria Kross-a ATB ale full. Znalazłem z tej serii Kross SFX 500 który ceną trafia idealnie w przedział cenowy. Wygląda dość obiecująco, tylko czy amortyzator tylny, opłacalne jest kupno roweru z nim, czy może on nic nie daje? I czym się różni Kross SFX 500 od SFX 700 i SFX 300? Bo mi z tamtych statystyk nic, nic nie mówi, widać że jestem łysy w temacie a ktoś może coś się zna. Cenowo podobne są też do tych z serii ATB. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Kona, tylko ceny tych rowerów to też są boskie. Chyba kupimy z ojcem hexagon v5 lub 6. też się różnią tylko podzespołami pewnie. Postaram isę go naciągnąć na o 100zł droższego v6 przynajmniej na tej stronie Krossa. Co podał Slawomir :D Na allegro i w hurtowni z rowerami krossa gdzie ojciec był ceny różnią się od tych z tej strony o 300zł nawet :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Krossa są zapewne SRP (sugerowane ceny detaliczne), które nijak się mają w rzeczywistości do ostatecznych cen w detalu.

Hurtownie oczywiście mają taniej, a na allegro większość sprzedawców sprzedaje po cenach hurtowych a nawet taniej (niestety spora część dzięki temu że nie płaci podatków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubart, przy kupowaniu z hurtowni czy z allegro koniecznie sprawdź specyfikację roweru. Tam często są modele na 2007 rok. Kross chyba wtedy robił jakieś czyszczenie magazynów i można było złapać rower np. z lepszym, albo gorszym amortyzatorem. Przy spokojnej jeździe pewnie specjalnie tego nie odczujesz, ale po co dawać robić się w balona i kupować coś słabszego za tyle samo. Może wrzuć linka do tych rowerów z allegro, na które patrzyłeś.

Co do rowerów z pełnym zawieszeniem i hamulcami tarczowymi, to niestety przy kwocie 1000zł tak jak mówili poprzednicy trzeba o tym zapomnieć. Po co Ci nie działający amortyzator, i hamulce tarczowe, które nie hamują a tylko lekko spowalniają? W tej klasie cenowej te rzeczy niestety tylko dodają masy, a Ty musisz się przez to bardziej wysilać, żeby gdzieś dojechać.

Kross to dobry stosunek jakość cena, ale jeżeli chcesz kupować jakiegoś hexagona, to moim zdaniem lepsza jest ta V5. W wyższym modelu(V6) dopłacasz tylko za marnej jakości tarczówki, reszta osprzętu jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony polecam Kellysa. Rowerki naprawdę fajne. Swojego czasu ja kupiłem Kellysa a kolega Krosa, w sumie to nawet podobne wykonanie ;) A co do tych tarczówek to tak jak inni sądzę, że lepiej mieć dobre hamulce v-break niż tandetne tarczówki z którymi będziesz miał więcej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tarczówkami jest szczególny problem, jeśli będzie jakiś luz lub złe dopasowanie klocków do tarczy. wtedy klocki sie krzywo ścierają, wszystko piszczy, tarcza non stop ociera o klocki i nie ma przyjemności z jazdy. również polecam V-break, gdyż tutaj klocki są ogólno dostępne i są tanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ErAsSo, te tarcze też często ocierają dlatego, że sztywność amortyzatora jest do kitu. Tarcza robi jednak spore obciążenia dla całości i amortyzator zaczyna łapać luzy..No a potem to już dzwoni na dziurach, zakrętach i tylko denerwuje bikera ;) Mowa oczywiście o dalej o przedziale cenowym w okolicach 1000zł, bo wiadomo, że w droższych rowerach tarcze działają już bardzo sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojadę z ojcem do tej hurtowni jeszcze i zobaczę je. Jeśli będzie V5 i V6 porównam je sobie, może dadzą mi zobaczyć jak co i gdzie 8) Hurtownia ta jest w mińsku maz. Czyli V5 jest lepszy od v6? Juz raczej pozostanę przy krossie hexagon, tylko teraz czy v5 czy v6. Te tarcze w nim są naprawdę takie beznadziejne? (a jak pierwszy raz spojrzałem na ten rower w internecie nie zauważyłem tych tarcz, tylko dopiero po przeczytaniu postu TomkaP) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.