Skocz do zawartości

VP-1 Volskplane 1:3


damek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym przedstawić małą relacje i opis modelu VP-1 Volksplane w skali 1:3, który kiedyś był bardzo popularny dziś jest już rzadziej spotykany. 

A zaczęło się od tego, że gdy skupiałem się na modelarstwie swobodnie latającym oraz wszystkie oszczędności przeznaczałem na wyjazdy na zawody , Mistrzostwa( w tym Świata i Europy) ,zawsze chciałem zbudować model samolotu z możliwie jak największym odwzorowaniem. Pomysłów było wiele Miles Magister, popularny Piper, lecz w końcu padło na VP-1 Volskplane HB-YLZ Matthiasa Glutza. Model stosunkowo prosty w budowie jedynie płytowe usterzenie mogło sprawić problem, ponieważ musiało być demontowane.  Jako, że nie miałem wcześniej doświadczenia w budowie tak dużego modelu posiłkowałem się poradami taty( na forum Horn3t) oraz własnymi pomysłami. 

 

Model ten ma być początkiem i bazą doświadczeń w budowaniu, konstruowaniu oraz obeznania się z silnikami benzynowymi. Model ma służyć także jako holówka do modelu taty czyli Diany.  Trochę o modelu :

-       rozpiętość- 2,44 m

- długość- 1,83 m

- powierzchnia skrzydeł 97 dm3

- waga bez paliwa około 7,5 kg

- serwa lotek HITEC  HS 485HB

- serwa na gazie, kierunku, i wyczepie  HITEC HS 645MG

- serwo stery wysokości HITEC HS 755HB

- zasilanie zapłonu poprzez kill-switch prosto z pakietu 7,4V 1800 mAh 

- zasilanie serw pakietem 7,4V 2700 mAh poprzez Bec Dualsky 10A

 

Fotek z budowy nie ma dużo, były robione w chwili przerwy.  Model został wczoraj oblatany, zostało jeszcze parę dupereli do zrobienia jak emblematy, tablica przyrządów, figurka pilota oraz wypalenie kilku litrów paliwa aby silnik się dotarł. Model po oblataniu zachowuje się poprawne i daje dużo frajdy. Na razie został wykonany krótki lot niebawem kolejne próby i regulacje silnika. W załączeniu fotki oraz 3 krótkie filmu z docierania oraz startu. 

Pozdrawiam Damian




post-2571-0-78417600-1438721032_thumb.jpg

post-2571-0-91765200-1438721035_thumb.jpg

post-2571-0-91311300-1438721042_thumb.jpg

post-2571-0-99011500-1438721044.jpg

post-2571-0-02695800-1438721048_thumb.jpg

post-2571-0-89116900-1438721049.jpg

post-2571-0-82522300-1438721052_thumb.jpg

post-2571-0-68207200-1438721054.jpg

post-2571-0-59181600-1438721056.jpg

post-2571-0-35483700-1438721058.jpg

post-2571-0-16419700-1438721142.jpg

post-2571-0-58898600-1438721231.jpg

post-2571-0-72540900-1438721233.jpg

post-2571-0-59533900-1438721236.jpg

post-2571-0-28929400-1438721239.jpg

post-2571-0-11487200-1438721241_thumb.jpg

post-2571-0-57042700-1438721243_thumb.jpg

post-2571-0-40516600-1438721246_thumb.jpg

post-2571-0-25840300-1438721247_thumb.jpg

post-2571-0-25691000-1438721248_thumb.jpg

post-2571-0-77681900-1438721250_thumb.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny, fajnie, że jeszcze ludzie robią coś sami!  :)  Kiedyś taki się walał po aeroklubie  ale czy kiedykolwiek poleciał nie wiem...

 

Ten co się walał po aeroklubie, leży w piwnicy u nas ;) poleciał podobno raz i skończył niefortunnie.

 

Kiedyś ten samolot był chętnie budowany jako pierwsza makieta na zawody z racji prostej konstrukcji.

Samolot ten jednak ma jednak ciekawe usterzenie bo zarówno statecznik pionowy jaki poziomy są jednoczesne sterami (usterzenie płytowe zazwyczaj stosowane w samolotach naddźwiękowych) ,których wykonanie w modelu nie jest banalne jak w tradycyjnych konstrukcjach.

Dodatkowo dochodzi komplikacja wynikająca z chęci demontażu statecznika poziomego dla ułatwienia transportu w aucie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.