Jump to content

Kondesator zamiast akumulatora?


Leda_g

Recommended Posts

Posted

Już kilkanaście lat temu widziałem jak były kondesatory 2F wykorzystywane do podtrzymywania napięcia pamięci i zasilania zegara (potrafił pracować kilka dni)

 

Widziałem też w prasie elektronicznej UPSy zasilane z kondesatorów zamiast akumulatorów, a ostatnio w miesięczniku "RC reve" był artykuł o możliwości zasilania modeli z kondesatorów.

Przewagą byłby wysoki prąd rozładowania i bardzo szybkie ładowanie i praktycznie nieograniczona liczba cykli ładowania i rozładowań.

Minusy - cena i elektronika do obsługi tego.

 

Tutaj przykładowe akumulatory http://www.prestostore.com/catalog.php/tecategroup.com/dt19052

http://www.maxwell.com/ultracapacitors/products/large-cell/bcap3000.asp

 

A tu opis możliwości na innym forum http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=3432

 

Co myślicie o tym w przyszłości, a może już ktoś teraz to testuje.

Macie jakieś informacje?

Posted

ja myślę, że może się to przyjąć ale tylko dla tych, którzy traktują modelarstwo ponad życie, gdyż takie kondensatory nie kosztują 20-30zł lecz ok. 105$ a to już przekracza możliwości finansowe większości modelarzy. Takie jest moje zdanie ale może inni powiedzą na ten temat coś więcej.

Posted

Bardzo ciekawy pomysł, tylko jestem ciekaw jak osiągnięto pojemności rzędu KF przy małych wymiarach(taki kondensator powinien być wielkości dużego budynku)i czy wypłaszczono charakterystykę rozładowywania(zwykle jest bardzo stroma).

Poza tym Niskie napięcie (2.7V), a połączenie szeregowe znacznie zmniejszyłoby pojemność do (C1*C2)/(C1+C2), niestety wtedy rośnie też masa.

Posted

Ja kiedyś myślałem o pylonku na zwykłą 400stekę z dopalaczem... z kondensatora - takie kilku sekundowe "turbo" ;-)

Posted
W RC Revue 4 lub 5/2008 zauważyłem artykuł o kondensatorach.

 

RC Revue ale nr 3/2008 , pisałem o nim w pierwszej wypowiedzi.

Posted
Bardzo ciekawy pomysł, tylko jestem ciekaw jak osiągnięto pojemności rzędu KF przy małych wymiarach(taki kondensator powinien być wielkości dużego budynku)

mają bardzo zmienioną budowę, gdzieś o tym czytałem, jeśli się nie mylę to posiadają jakieś węglowe rurki w środku :roll: chyba Boeing wykorzystuje takie kondensatory do otwierania drzwi, tak mi coś świta

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.