123hudy Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Witam wszystkich Jak w temacie mam problem z moim autkiem, ftx rampage nitro Otóż auto gaśnie notorycznie czasem szybciej a czasem puzniej ale gaśnie, zauważyłem że podczas pompowania paliwa szarpanka nie dochodzi do zalania silnika, natomiast paliwo mogę wpompowac aż do filtra powierza tak ze gabke mogę wycisnąć, zauważyłem również że powietrze jakby się cofalo w przewodzie paliwowym czyli tak jakby było zasysane z gaźnika, ewidentnie coś jest nietak ale jako że to muj pierwszy model nitro szukam informacji bo jestem zielony Może mi ktoś coś doradzić? Czemu tak się dzieje?
Marcin K. Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Podczas podpompowywania paliwa masz otwarta przepustnice? Jak masz zamknięta to dopływ paliwa też jest zamknięty. Jaka masz świecę? Może za zimną i nie trzymie temperatury?
123hudy Opublikowano 12 Września 2015 Autor Opublikowano 12 Września 2015 Pompujac nie dodaje gazu więc chyba zamknięta jest, świece mam r3 i 4 i żadnej różnicy niema a powietrze w werzyku pojawia się nawet podczas pracy silnika No i tak jak już wcześniej pisałem niedochodzi do zalania silnika zato słychać syczenie w okolicy gaźnika więc to gdzieś tam uchodzi Syczenie słychać podczas papowania szarpanka oczywiście z przytkanym wydechem
Marcin K. Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Syczy bo dmucha powietrzem przez gaźnik. Otwórz trochę gaźnik i dopiero zasuwam. Gaśnie przy dodawaniu gazu gwałtownie czy tak po prostu przy równej pracy?
123hudy Opublikowano 12 Września 2015 Autor Opublikowano 12 Września 2015 Różnie czasem przy normalnym delikatnym dodaniu gazu a czasem przy gwałtownym reguły niema A jak mam otworzyć gaźnik? W sesie że mamndodac trochę gazu? A i podczas pracy też gaśnie chodzi chwilę i poprostu gaśnie
Marcin K. Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Może być ze świeca się kończy i nie trzymie temperatury. Co do ssania paliwa, to normalnie na przepustnicy daj mu trochę gazu(bez zazenia). Wtedy ci zassie paliwo. Przy zamkniętej przepustnicy zamyka się zawór wewnątrz gaznika i dlatego nie ssie
123hudy Opublikowano 12 Września 2015 Autor Opublikowano 12 Września 2015 Aaa kumam no to by tlumaczylo to paliwo w gazniku A co do świecy to dziś prubowalem na nowej i tak jak pisałem efekt bez zmian trohe chodzi i gaśnie No niewiem czy to ważne ale nienapisalem że to nowy model i silnik dopiero co dotarłem., właściwie to przepalilem dopiero ponad litr paliwa 10% nitro Dziś też gdzieś wyczytałem że najlepiej sprawdzają się paliwa z 16 % zawartościa nitro, może to mieć wpływ aż taki?
Marcin K. Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Nitro poprawia kulturę pracy, stabilniejsze obroty. Ponoć dopiero powyżej 10% podnosi moc. A jak z ilością paliwa? Dobrze masz ustawiana iglice paliwa?
123hudy Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 No jak bym jej nieustawil to to nic niezmienia właśnie, ja niemoge tego zrobić, i znajomy co lubuje się w tych autkach też go nie ustawil No jest z nim jakiś problem od samego początku silnik gasl poprostu, samo docierane to była masakra bo co kilka minut gasl teraz jest trochę lepiej ale wciąż gaśnie Właśnie zaczynam moją przygodę z nitro rc i mam mały problem Otóż niemoge ustawić silnika tak aby niegasl, kupiłem autko "nowe" ( poprzedni właściciel odpalił go może raz czy dwa) ale z uwagi na to że jednak ktoś już go użył niejestem pewien co do ustawień fabrycznych ( w instrukcji nic o nich niema za wyjątkiem ustawienia iglicy wysokich obrotów) więc docieralem silnik od podstaw na ustawieniach na oko jakie były, za wyjątkiem wysokich obrotów, które ustawiłem wedle instrukcji, tak przepalilem ponad litr 10% nitro z czego pierwsze 4 baki auto tylko stało i często gaslo więc na każdy bak to przynajmniej z 20- 30 odpalen było, fakt z kazfym kolejnym bakiem było coraz lepiej i silnik pracował dłużej i dłużej, teraz jak już pisałem bakow było grubo ponad 10 i chce go trosze ustawić, zasadniczo z dobrym efektem tylko nieradze sobie z jednym problemem otóż jak dam gaz do dechy to silnik zaczyna się tak jakby dlawic i gaśnie, niemoge przeskoczyć tego problemu, jak bym nieustawial dawki paliwa i wolnych obrotów to dzieje się tak praktycznie cały czas, do około 70 % mocy jak wciskam spust jest ok fajnie przyspiesza i pracuje równo ale powyżej tego dusi się no i czasem nawet gaśnie na wolnych obrotach podczas postoju lub jak ujme gazu Może mi ktoś coś poradzić? Czy to może normalne przy nowym silniku, bo tak jak wcześniej napisałem spalilem dopiero ponad litr paliwa A i jeszcze temperatura silnika maksymalnie docjodzi do 100 stopni ale średnio 90 do 95 Tu skopiowałem mojego posta z innego forum z przed kilku dni trochę lepiej w nim opisałem cały problem
Marcin K. Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Ja przy podaniu gazu ci się nie wkreca płynnie to obstawialbym igle przejscia która jest w dźwigni gazu. Skoro ci pryska i dopiero później się wkreca to powinieneś ja delikatnie wkręcić. Co 1/4obrotu a nawet mniej. I za każdym przedstawieniem iglicy przejścia przekreć silnik na Max obrotach. Najważniejsze przed ustawieniem igły przejścia jest ustawienie maksmalnych obrotow(dawki paliwa) skoro ci gaśnie to silnik dostaje za mało paliwa. Sprawdź też szczelność układu paliwowego. Jeżeli nie masz szczelności, w zbiorniku nie ma wystarczającego ciśnienia żeby popchnac paliwo do gaznika
123hudy Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 No rozumiem igła przejścia czyli ta od wolnych obrotów co jest przy tym ciegienku od gazu tak? widać ja tu na zdjęciu Triche słabo bo wężyk zasłania ale widać ;-) A co do szczelności układu to jestem pewien że jest ok wszystkie wężyki są zacisniete opaskami dodatkowo i sprawdzałem dmuchajac w jeden wężyk i przytykajac drugi innymi słowy bak i wężyki są szczelne, jedynie gdzie słychać nieszczelnosc to przy gazniku, i z niego też czasem idą bable powietrza do wężyka z paliwem tak jak napisałem w pierwszym poście
Marcin K. Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Tak ta w gazniku. W silniku masz 3 śruby do regulacji. Paliwa, przejścia i niskich obrotów. Igla paliwa to wiesz która, przejścia jest w dźwigni w gazniku a wolnych obrotów to ta przy gazniku z kontrnakretka. Nie wszystkie silniki mają śrubę niskich obrotów. Regulujess Tylka ta igle przejścia tak jak pisałem wyżej
123hudy Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 No rozumiem, i wszystko było by proste gdyby nie fakt że jakoś mi to nie idzie, no a najgorsze jest to że kolega który mnie w to wciagnol, też niemoze tego zrobić choć ma tych autek kilka i wszystkie mu chodzą jak trzeba to w tym zrobić tego niemoze
123hudy Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 No właśnie robiłem mu inspekcje i zauważyłem że iglica wysokich obrotów była niedokrecona ( w sesie ta cała miedziana część) dokrecilem ja prawie cały obrót więc może to wyjaśni to powietrze wlatujace w przewód paliwowy Idę to sprawdzić, świecą r3 bo na zewnątrz koło 15 stopni i zaraz zobaczymy
123hudy Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 No po dokreceniu tego jest chyba poprawa, niestety sprzęgło było już sfatygowane i umarło więc teraz muszę czekać jak przysla mi nowe
Rekomendowane odpowiedzi