Skocz do zawartości

Problem z gaźnikiem nitro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jak w temacie mam problem z moim autkiem, ftx rampage nitro

Otóż auto gaśnie notorycznie czasem szybciej a czasem puzniej ale gaśnie, zauważyłem że podczas pompowania paliwa szarpanka nie dochodzi do zalania silnika, natomiast paliwo mogę wpompowac aż do filtra powierza tak ze gabke mogę wycisnąć, zauważyłem również że powietrze jakby się cofalo w przewodzie paliwowym czyli tak jakby było zasysane z gaźnika, ewidentnie coś jest nietak ale jako że to muj pierwszy model nitro szukam informacji bo jestem zielony

Może mi ktoś coś doradzić? Czemu tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompujac nie dodaje gazu więc chyba zamknięta jest, świece mam r3 i 4 i żadnej różnicy niema a powietrze w werzyku pojawia się nawet podczas pracy silnika

No i tak jak już wcześniej pisałem niedochodzi do zalania silnika zato słychać syczenie w okolicy gaźnika więc to gdzieś tam uchodzi

Syczenie słychać podczas papowania szarpanka oczywiście z przytkanym wydechem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa kumam no to by tlumaczylo to paliwo w gazniku

A co do świecy to dziś prubowalem na nowej i tak jak pisałem efekt bez zmian trohe chodzi i gaśnie

No niewiem czy to ważne ale nienapisalem że to nowy model i silnik dopiero co dotarłem., właściwie to przepalilem dopiero ponad litr paliwa 10% nitro

Dziś też gdzieś wyczytałem że najlepiej sprawdzają się paliwa z 16 % zawartościa nitro, może to mieć wpływ aż taki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak bym jej nieustawil to to nic niezmienia właśnie, ja niemoge tego zrobić, i znajomy co lubuje się w tych autkach też go nie ustawil

No jest z nim jakiś problem od samego początku silnik gasl poprostu, samo docierane to była masakra bo co kilka minut gasl teraz jest trochę lepiej ale wciąż gaśnie

 

Właśnie zaczynam moją przygodę z nitro rc i mam mały problem

Otóż niemoge ustawić silnika tak aby niegasl, kupiłem autko "nowe" ( poprzedni właściciel odpalił go może raz czy dwa) ale z uwagi na to że jednak ktoś już go użył niejestem pewien co do ustawień fabrycznych ( w instrukcji nic o nich niema za wyjątkiem ustawienia iglicy wysokich obrotów) więc docieralem silnik od podstaw na ustawieniach na oko jakie były, za wyjątkiem wysokich obrotów, które ustawiłem wedle instrukcji, tak przepalilem ponad litr 10% nitro z czego pierwsze 4 baki auto tylko stało i często gaslo więc na każdy bak to przynajmniej z 20- 30 odpalen było, fakt z kazfym kolejnym bakiem było coraz lepiej i silnik pracował dłużej i dłużej, teraz jak już pisałem bakow było grubo ponad 10 i chce go trosze ustawić, zasadniczo z dobrym efektem tylko nieradze sobie z jednym problemem otóż jak dam gaz do dechy to silnik zaczyna się tak jakby dlawic i gaśnie, niemoge przeskoczyć tego problemu, jak bym nieustawial dawki paliwa i wolnych obrotów to dzieje się tak praktycznie cały czas, do około 70 % mocy jak wciskam spust jest ok fajnie przyspiesza i pracuje równo ale powyżej tego dusi się no i czasem nawet gaśnie na wolnych obrotach podczas postoju lub jak ujme gazu 

Może mi ktoś coś poradzić? Czy to może normalne przy nowym silniku, bo tak jak wcześniej napisałem spalilem dopiero ponad litr paliwa 

A i jeszcze temperatura silnika maksymalnie docjodzi do 100 stopni ale średnio 90 do 95

Tu skopiowałem mojego posta z innego forum z przed kilku dni trochę lepiej w nim opisałem cały problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy podaniu gazu ci się nie wkreca płynnie to obstawialbym igle przejscia która jest w dźwigni gazu. Skoro ci pryska i dopiero później się wkreca to powinieneś ja delikatnie wkręcić. Co 1/4obrotu a nawet mniej. I za każdym przedstawieniem iglicy przejścia przekreć silnik na Max obrotach. Najważniejsze przed ustawieniem igły przejścia jest ustawienie maksmalnych obrotow(dawki paliwa) skoro ci gaśnie to silnik dostaje za mało paliwa. Sprawdź też szczelność układu paliwowego. Jeżeli nie masz szczelności, w zbiorniku nie ma wystarczającego ciśnienia żeby popchnac paliwo do gaznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem igła przejścia czyli ta od wolnych obrotów co jest przy tym ciegienku od gazu tak?84c838f125b1a684054ccc0f4842d82a.jpg widać ja tu na zdjęciu

Triche słabo bo wężyk zasłania ale widać ;-)

A co do szczelności układu to jestem pewien że jest ok wszystkie wężyki są zacisniete opaskami dodatkowo i sprawdzałem dmuchajac w jeden wężyk i przytykajac drugi innymi słowy bak i wężyki są szczelne, jedynie gdzie słychać nieszczelnosc to przy gazniku, i z niego też czasem idą bable powietrza do wężyka z paliwem tak jak napisałem w pierwszym poście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ta w gazniku. W silniku masz 3 śruby do regulacji. Paliwa, przejścia i niskich obrotów. Igla paliwa to wiesz która, przejścia jest w dźwigni w gazniku a wolnych obrotów to ta przy gazniku z kontrnakretka. Nie wszystkie silniki mają śrubę niskich obrotów. Regulujess Tylka ta igle przejścia tak jak pisałem wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, i wszystko było by proste gdyby nie fakt że jakoś mi to nie idzie, no a najgorsze jest to że kolega który mnie w to wciagnol, też niemoze tego zrobić choć ma tych autek kilka i wszystkie mu chodzą jak trzeba to w tym zrobić tego niemoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie robiłem mu inspekcje i zauważyłem że iglica wysokich obrotów była niedokrecona ( w sesie ta cała miedziana część) dokrecilem ja prawie cały obrót więc może to wyjaśni to powietrze wlatujace w przewód paliwowy

Idę to sprawdzić, świecą r3 bo na zewnątrz koło 15 stopni i zaraz zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.