bartek-91 Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Witam Ostatnio kupiłem ww. silniczek do modelu pipera opisanego tutaj http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=93660&sid=f994441ee118810b0e3384ecc2c21d78#93660 Problemy z silniczkiem zaczęły się od pierwszego odpalenia. Żeby odpalić trzeba było podgrzać silnik suszarką. Na lotnisku z pomocą innych modelarzy odpalał bez suszarki ale trzeba było się troche namachać i odpalał na mocnym przelaniu. Bardzo często się zdarza że silnik odpala w drugą stronę. Zaworów nie dotykałem, iglicą niskich obrotów też nie kręciłem. Dzisiaj za pierwszym razem udało mi się odpalić silnik bez zbytniego przelania ale już później nie chciał załapać. Silnik w modelu jest zamontowany cylindrem w dół, zbiornik paliwa jest zamontowany troche powyżej iglicy wysokich obrotów. Po odpaleniu silnik pracuje bardzo niestabilnie na niskich obrotach, bardzo mocno trzęsie się z całym modelem i bardzo słabo wchodzić na wyższe obroty tylko się dusi. Pozostawiony na niskich obrotach trzęsie całym modelem i gaśnie (nie jest to zwykłe trzęsienie tylko model aż cały podskakuje). Na wysokich obratach pracuje stabilnie zarówno w poziomie jak i z podniesionym dziobem. Czy po wstępnym dotarciu mogę już zacząć regulację iglicy niskich obrotów? W instrukcji pisze że nie powinno się do zakończenia procesu regulacji ruszać tej iglicy ale wtedy będzie problem z lądowaniem. Czy gdy silnik odpala w drugą strone może się coś stać?
adamr Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Witam ! Twój silnik będzie chodził,musisz tylko ustawić iglicę wolnych obrotów, w przedziale 2-2,5 obrotu.Mówimy o silniku cylindrem do dołu. Pozdro.
eze Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Miałem taka sama sytuacje .Kwestia dobrego dotarcia silnika i regulacji.
Artek Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 W silnikach ASP częstą bolączką jest lewe powietrze, sugeruje uszczelnić iglice w gaźniku np taśmą teflonową. Trzeba również dokonać uszczelnień pokryw oraz samego gaźnika silikonem wysoko temperaturowym. Oczywiście silniczek musi się ułożyć, miałem bardzo podobne objawy z ASP 0.52 teraz chodzi jak złoto stabilnie poprykuje na 1800 obrotów i nigdy nie zgasł mi w powietrzu. Złego słowa nie mogę powiedzieć o ASP
Irek M Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Egzemplarz egzemplarzowi widać nie równy. Jak widać na filmie mój zapalił od pierwszego razu. Pracuje stabilnie, równo wchodzi na obroty, jednak luzy zaworów są zbyt małe. Jednak tego na razie ruszał nie będę.
bartek-91 Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Opublikowano 27 Maja 2008 A jak jest z tym odpalaniem silnika w drugą stronę? Nic się przez to nie uszkodzi? Iglicę niskich obrotów mam regulować na zgaszonym silniku czy odpalonym? No i w moim przypadku mam zuborzyć mieszankę na niskich obrotach?
eze Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 najwazniejsze abys docieral silnik na bogatej mieszance paliwowo powietrznej i przepal te 5 zbiornikow delikatnie dokrecajac iglice co jakis czas i kontroluj temp glowicy.Za kazdym razem powinienes ja dotykac reka i sie niepazyc.
Irek M Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 W drugą stronę nie powinien w ogóle pracować. Iglicą wolnych obr obracaj dopiero wtedy gdy jesteś pewien, że nie ma innych przyczyn niepowodzenia. Najlepiej regulować nią na pracującym ale można i na zatrzymanym - tak jest nawet bezpieczniej, że nie zsunie ci się śrubokręt od drgań i że nie włożysz palców w śmigło . Zanim zaczniesz ustawiać wolne, igła składu mieszanki - czyli ta główna powinna być odkręcona na ok 2 - 2,5 , zależy od zachowania silnika.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Jeśli odpala w drugą stronę to dlatego że jest przelany. Dokręcaj ogłę niskich po pół obrotu i próbuj jak chodzi. Gdy zauważysz poprawe dokręcaj dalej już powoli, najlepiej na pracującym na wolnych obrotach silniku. Gdy będziesz ja dokręcał wolne obroty bedą rosły. Wtedy zmniejszaj je przymykając przepustnicę trymerem w apie. Regulacja kończy sie gdy dokręcanie igły powoduje gaśnięcie silnika- doszedłes do punktu najwiekszego zubożenia. Od tego miejsca odkręć igłę około 1/3 obrotu. I masz ustawione. Jesli chodzi o docieranie to ja bym juz latał. Lekko bogatsza mieszanka na głównej igle i w góre. Zadne śmigło nie da Ci na postoju takiego chłodzenia dla silnika jak pęd powietrza w locie. Ja wszystkie swoje 4suwy po 10 minutach pracy na ziemi regulowałem tak jak opisałem wyżej i w góre.
bartek-91 Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 Ok dzięki za odpowiedzi. W weekend wybieram sie na lotnisko i zobaczymy jak będzie. Pozdrawiam Bartek
bartek-91 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2008 Silnik troche podregulowany na ziemi pracuje stabilniej jednak przy schodzeniu do lądowania na 3 loty 2 razy zgasł mi. Jeszczo zostało wypalić kilka zbiorników i przejść do ostatecznej regulacji.
Irek M Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Bez przesady - kilka zbiorników już wypaliłeś. Więc spokojnie mozesz już wyregulować wolne obroty.
bartek-91 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2008 Już regulowałem ale mimo to na ziemi pracuje dobrze a przy podejściu do lądowania na minimalnych obrotach gaśnie.
Irek M Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Znaczy, że na ziemi silnik na wolnych obrotach może pracować w nieskończonosc, a w powietrzu nie? Czarów nie ma, w takim razie dalej musisz mieć coś nie tak.
bandi Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 może za szybko podchodzisz do lądowania tzw pikujesz i ślinik gaśnie tak czasem mi się też działo spróbuj łagodniej zobaczysz efekty
Paweł Rzedzicki Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Gratuluję refleksu :rotfl:
witold_pi Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 A zbiornik paliwa w modelu jest na wysokości iglicy ? A czy szczelna ta instalacja?
witold_pi Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 wiele ludzi wierzy w to co pisze, ajeszcze więcej udaje... Moim zdaniem instalacja paliwowa jest niesprawna
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.