Skocz do zawartości

Silnik do modelu 4D ~230g


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Kupiłem tydzień temu Crack Yaka z myślą o małym modelu do polatania koło nogi. Wyposażenie (oprócz serw) już miałem (odbiornik, regulator Rotorgeek 12A BLHeli, silnik T-Motor 2206 2000kV, pakiety 2S 450mAh). Pomyślałem że regulator ma możliwość włączenia opcji "reversible", czyli odwracania obrotów silnika, śmigła HQ Prop 8x4,5 3D też gdzieś u mnie leżały, więc pomyślałem "czemu nie zrobić Yaka 4D?".

Model poskładałem, wyposażyłem i poustawiałem w 4 leniwe wieczory ;)

 

Przetestowałem ciąg silnika -słabiutko, nie ma szans go uciągnąć w pionie nawet na pełnym gazie.

Kupiłem pakiety 3S 450mAh. Coś tam pomogło, ciąg się zwiększył, ale dalej opadał gdy postawiło się go w pionie.

No to zamontowałem większy silnik -RAY C2822/27. Przy tym samym śmigle i pakietach 3S stosunek ciągu do masy wynosi mniej więcej 1:1 -model robi zawis dziobem do góry i do dołu odpowiednio przy skrajnie górnym i skrajnie dolnym położeniu drążka gazu, ale nie ma szans na pionowe wznoszenie. Na zwykłym GWS 8x4,3 wisi bez problemu na około 2/3 gazu (ale tylko dziobem do góry ;) ).Wiedziałem, że śmigła do multikopterów 3D mają dużo mniejszą sprawność, ale nie sądziłem że aż tak.

 

Model obecnie waży 230g, trochę ciężko, ale lata pięknie i całkiem powoli. Wsadzanie coraz to większych ( i cięższych) silników do tego modelu raczej nie ma sensu, nie chciałbym też rezygnować z opcji 4D bo ciekawie to wygląda ;) W związku z tym mam parę pytań:

 Czy ktoś próbował robić coś podobnego? Z jakim skutkiem?

 Moglibyście polecić jakiś dobry silnik który ma bardzo dobre parametry jednocześnie nie ważąc więcej niż 35g (masa obecnego RAYa)?

Pulso X2203/28 jest bardzo mocnym silnikiem chodzącym na 2S, ale 2-3 lata temu na 3 kupione sztuki dwie mi się po prostu sfajczyły po kilkunastu lotach i jakoś nie bardzo mam ochotę kupować kolejne.

 

Wideo z oblotów nagrane przez kolegę (i zmontowane przeze mnie ;) ):

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Śmigło do multikopterów 3D (profil łopaty jest całkowicie płaski) skutecznie obniża sprawność i ciąg całego napędu.

Testowałem silnik T-Motor 2206 2000kv, nie osiągnąłem za dobrego wyniku z tym śmigłem a nie sądzę, aby Emax był lepszy ;)

 

Póki co zostanę przy obecnym napędzie -RAY C2822/27 i nie kombinuję z 4D. Zostawiam możliwość włączania odwrotnych obrotów, ale na razie polatam zwykłe 3D na śmigle GWS 8x4,3 które jest jak najbardziej odpowiednie do takiego latania. W razie potrzeby/chęci skorzystania z 4D zamontuję odpowiednie śmigło i tyle ;)

Opublikowano

GiulioN- latałem zarówno na śmigłach MAMO Models jak i na reglach "reversible" (KISS firmy Flyduino). Stosowałem śmigłą 8x4.5 (symetryczne-flyduino) model zawodniczy wyszedł ok 160-165g. Silnik Axi 2204/28 (potężny ;) ).

 

Co prawda byłem w stanie zrobić większość figur 4D z wektorowanymi włącznie, ale skończyło się na wymianie łożysk w silniku, i kilku naprawach modelu. Choćby nie wiem co zawsze pojawiały się wibracje niezależnie od wyważenia. Osobiście polecam zmienny skok, ale tylko pod warunkiem, że masz cierpliwość na 2-3 modele żeby wyczuć ustawienia (albo 1 jeśli bez wektora). 

 

 

Kilka pierwszych prób po zamontowaniu do cięższego o 10g Arrowa - nie ma siły nawet na płaski korek:

https://www.youtube.com/watch?v=ttJZWMNFkBE

Opublikowano

Ja nie będę próbował wektorowania, na początku roku zrobiłem Foxa AM i wiem, że sterowany wektor ciągu nie jest mi aż tak bardzo potrzebny przy normalnym lataniu. Przy 4D może się dużo bardziej przydać, ale nie będę szedł w kierunku takiego latania za wszelką cenę.  W Crack Yaku nie mam możliwości schowania śmigła w kadłubie a śmigło o zmiennym skoku na dziobie odpada. Zostanie regiel z opcją reversible. Zawis dziobem do dołu, płaskie korki  itp zostawię na jakieś pokazy ;)

AXI 2204/28 u mnie tym bardziej się by nie sprawdził, nie ta masa modelu ;)

Opublikowano

Zawsze bylem przekonany ze ciag wsteczny uzyskuje sie za pomoca ustawienia negatywnego kata lopat, oswieccie mnie prosze, jak to sie odbywa za pomoca regla, ile czasu trwa zatrzymanie i rozkrecenie smigla do pelnych obrotow?

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Z dobrym reglem jest to reakcja w zasadzie natychmiastowa dla silnika bez śmigła. Po założeniu śmigła jest opóźnienie niestety o wiele większe niż dla zmiennego skoku. Odbywa się to poprzez zamianę kolejności otwierania zaworów dodatnich i ujemnych (poszczególnych MOSFET'ów).

 

 

GiulioN po co chować śmigło w kadłubie? Tak się latało 4 lata temu ;) Teraz wszyscy zawodnicy mają normalnie na dziobie.

Opublikowano

U mnie jest to między 1-2 sekundy ze śmigłem. Nie bawiłem się jeszcze ustawieniami dotyczącymi mocy startowej i innych parametrów więc dałoby się to zdecydowanie poprawić. Na filmach z quadami 3D obroty sie zmieniają praktycznie natychmiastowo, więc na pewno krótszy czas jest do osiągnięcia

 

Śmigło w kadłubie żeby ochronić mechanikę przed uderzeniami ;) Nie latam na poziomie takim jak zawodnicy i krety sie zdarzają ;)

Opublikowano

Podczas zmiany kierunku obrotów występuje chyba duże obciążenie prądowe prawda? Ilu amperowe są wasze regle?

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja mam regiel Rotorgeeks 12A, ale te regle są tak skonstruowane że wytrzymują bez problemu chwilowe obciążenia rzędu 26-27A.

 

Tutaj jest test prądu ciągłego ;)

Opublikowano

Zanim procesor zacznie zmieniać przesunięcie fazowe silnik jest wyhamowywany - KISS był chłodny, męczył się jedynie silnik - jak wspominałem w końcu poszły łożyska.

Opublikowano

vpp -variable pitch problems

btw. , T-Motor 2206 2000kV - nie wyborażam sobie by brakowało mocy 

f3p team z Czech mieli 2200 kv i moc tych silników zaginała czasoprzestrzeń , i to przy większych modelach

Zmień regulator ,na coś fajnego 

po za tym ten samolot powinien wyjść lżej

Opublikowano

 btw. , T-Motor 2206 2000kV - nie wyborażam sobie by brakowało mocy 

f3p team z Czech mieli 2200 kv i moc tych silników zaginała czasoprzestrzeń , i to przy większych modelach

 

Mam te silniki w swoim quadzie 250, są bardzo mocne, ale jak  pisałem w postach wyżej, śmigło do quadów 3D z profilem "płaska płytka" skutecznie obniża sprawność napędu -_-  Na zwykłym śmigle jest lepiej niż okej ;)

 

 

Zmień regulator ,na coś fajnego

 

Ponownie, te regle mam w quadzie i się idealnie sprawują, w Yaczku też działa bardzo dobrze, nie widzę sensu zmiany.

 

 

po za tym ten samolot powinien wyjść lżej

 

Ano powinien  :P  Ale skoro lata i przy tej masie radzi sobie lepiej niż zdecydowana większość moich poprzednich piankowców 3D to nie widzę tu problemu z lekką nadwagą ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.