GiulioN Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Kupiłem tydzień temu Crack Yaka z myślą o małym modelu do polatania koło nogi. Wyposażenie (oprócz serw) już miałem (odbiornik, regulator Rotorgeek 12A BLHeli, silnik T-Motor 2206 2000kV, pakiety 2S 450mAh). Pomyślałem że regulator ma możliwość włączenia opcji "reversible", czyli odwracania obrotów silnika, śmigła HQ Prop 8x4,5 3D też gdzieś u mnie leżały, więc pomyślałem "czemu nie zrobić Yaka 4D?". Model poskładałem, wyposażyłem i poustawiałem w 4 leniwe wieczory Przetestowałem ciąg silnika -słabiutko, nie ma szans go uciągnąć w pionie nawet na pełnym gazie. Kupiłem pakiety 3S 450mAh. Coś tam pomogło, ciąg się zwiększył, ale dalej opadał gdy postawiło się go w pionie. No to zamontowałem większy silnik -RAY C2822/27. Przy tym samym śmigle i pakietach 3S stosunek ciągu do masy wynosi mniej więcej 1:1 -model robi zawis dziobem do góry i do dołu odpowiednio przy skrajnie górnym i skrajnie dolnym położeniu drążka gazu, ale nie ma szans na pionowe wznoszenie. Na zwykłym GWS 8x4,3 wisi bez problemu na około 2/3 gazu (ale tylko dziobem do góry ).Wiedziałem, że śmigła do multikopterów 3D mają dużo mniejszą sprawność, ale nie sądziłem że aż tak. Model obecnie waży 230g, trochę ciężko, ale lata pięknie i całkiem powoli. Wsadzanie coraz to większych ( i cięższych) silników do tego modelu raczej nie ma sensu, nie chciałbym też rezygnować z opcji 4D bo ciekawie to wygląda W związku z tym mam parę pytań: Czy ktoś próbował robić coś podobnego? Z jakim skutkiem? Moglibyście polecić jakiś dobry silnik który ma bardzo dobre parametry jednocześnie nie ważąc więcej niż 35g (masa obecnego RAYa)? Pulso X2203/28 jest bardzo mocnym silnikiem chodzącym na 2S, ale 2-3 lata temu na 3 kupione sztuki dwie mi się po prostu sfajczyły po kilkunastu lotach i jakoś nie bardzo mam ochotę kupować kolejne. Wideo z oblotów nagrane przez kolegę (i zmontowane przeze mnie ): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zywasmierc Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Ja jestem zachwycony emaxem 2206/22 na 3 celach i smigle 8x4,3 da sobie radę z jaczkiem Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Śmigło do multikopterów 3D (profil łopaty jest całkowicie płaski) skutecznie obniża sprawność i ciąg całego napędu. Testowałem silnik T-Motor 2206 2000kv, nie osiągnąłem za dobrego wyniku z tym śmigłem a nie sądzę, aby Emax był lepszy Póki co zostanę przy obecnym napędzie -RAY C2822/27 i nie kombinuję z 4D. Zostawiam możliwość włączania odwrotnych obrotów, ale na razie polatam zwykłe 3D na śmigle GWS 8x4,3 które jest jak najbardziej odpowiednie do takiego latania. W razie potrzeby/chęci skorzystania z 4D zamontuję odpowiednie śmigło i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyromskij Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 GiulioN- latałem zarówno na śmigłach MAMO Models jak i na reglach "reversible" (KISS firmy Flyduino). Stosowałem śmigłą 8x4.5 (symetryczne-flyduino) model zawodniczy wyszedł ok 160-165g. Silnik Axi 2204/28 (potężny ). Co prawda byłem w stanie zrobić większość figur 4D z wektorowanymi włącznie, ale skończyło się na wymianie łożysk w silniku, i kilku naprawach modelu. Choćby nie wiem co zawsze pojawiały się wibracje niezależnie od wyważenia. Osobiście polecam zmienny skok, ale tylko pod warunkiem, że masz cierpliwość na 2-3 modele żeby wyczuć ustawienia (albo 1 jeśli bez wektora). Kilka pierwszych prób po zamontowaniu do cięższego o 10g Arrowa - nie ma siły nawet na płaski korek: https://www.youtube.com/watch?v=ttJZWMNFkBE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Ja nie będę próbował wektorowania, na początku roku zrobiłem Foxa AM i wiem, że sterowany wektor ciągu nie jest mi aż tak bardzo potrzebny przy normalnym lataniu. Przy 4D może się dużo bardziej przydać, ale nie będę szedł w kierunku takiego latania za wszelką cenę. W Crack Yaku nie mam możliwości schowania śmigła w kadłubie a śmigło o zmiennym skoku na dziobie odpada. Zostanie regiel z opcją reversible. Zawis dziobem do dołu, płaskie korki itp zostawię na jakieś pokazy AXI 2204/28 u mnie tym bardziej się by nie sprawdził, nie ta masa modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz POL Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Zawsze bylem przekonany ze ciag wsteczny uzyskuje sie za pomoca ustawienia negatywnego kata lopat, oswieccie mnie prosze, jak to sie odbywa za pomoca regla, ile czasu trwa zatrzymanie i rozkrecenie smigla do pelnych obrotow? Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyromskij Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Z dobrym reglem jest to reakcja w zasadzie natychmiastowa dla silnika bez śmigła. Po założeniu śmigła jest opóźnienie niestety o wiele większe niż dla zmiennego skoku. Odbywa się to poprzez zamianę kolejności otwierania zaworów dodatnich i ujemnych (poszczególnych MOSFET'ów). GiulioN po co chować śmigło w kadłubie? Tak się latało 4 lata temu Teraz wszyscy zawodnicy mają normalnie na dziobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 U mnie jest to między 1-2 sekundy ze śmigłem. Nie bawiłem się jeszcze ustawieniami dotyczącymi mocy startowej i innych parametrów więc dałoby się to zdecydowanie poprawić. Na filmach z quadami 3D obroty sie zmieniają praktycznie natychmiastowo, więc na pewno krótszy czas jest do osiągnięcia Śmigło w kadłubie żeby ochronić mechanikę przed uderzeniami Nie latam na poziomie takim jak zawodnicy i krety sie zdarzają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz POL Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Podczas zmiany kierunku obrotów występuje chyba duże obciążenie prądowe prawda? Ilu amperowe są wasze regle? Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Ja mam regiel Rotorgeeks 12A, ale te regle są tak skonstruowane że wytrzymują bez problemu chwilowe obciążenia rzędu 26-27A. Tutaj jest test prądu ciągłego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyromskij Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Zanim procesor zacznie zmieniać przesunięcie fazowe silnik jest wyhamowywany - KISS był chłodny, męczył się jedynie silnik - jak wspominałem w końcu poszły łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 A tak Jaczek lata na "normalnym" śmigle: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 vpp -variable pitch problems btw. , T-Motor 2206 2000kV - nie wyborażam sobie by brakowało mocy f3p team z Czech mieli 2200 kv i moc tych silników zaginała czasoprzestrzeń , i to przy większych modelach Zmień regulator ,na coś fajnego po za tym ten samolot powinien wyjść lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyromskij Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Potwierdzam słowa Michała, z tego co wiem Marek Plichta używał t-motora do vpp ale ze zmiennym skokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 btw. , T-Motor 2206 2000kV - nie wyborażam sobie by brakowało mocy f3p team z Czech mieli 2200 kv i moc tych silników zaginała czasoprzestrzeń , i to przy większych modelach Mam te silniki w swoim quadzie 250, są bardzo mocne, ale jak pisałem w postach wyżej, śmigło do quadów 3D z profilem "płaska płytka" skutecznie obniża sprawność napędu Na zwykłym śmigle jest lepiej niż okej Zmień regulator ,na coś fajnego Ponownie, te regle mam w quadzie i się idealnie sprawują, w Yaczku też działa bardzo dobrze, nie widzę sensu zmiany. po za tym ten samolot powinien wyjść lżej Ano powinien Ale skoro lata i przy tej masie radzi sobie lepiej niż zdecydowana większość moich poprzednich piankowców 3D to nie widzę tu problemu z lekką nadwagą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi