Skocz do zawartości

Silnik do modelu 4D ~230g


GiulioN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 Kupiłem tydzień temu Crack Yaka z myślą o małym modelu do polatania koło nogi. Wyposażenie (oprócz serw) już miałem (odbiornik, regulator Rotorgeek 12A BLHeli, silnik T-Motor 2206 2000kV, pakiety 2S 450mAh). Pomyślałem że regulator ma możliwość włączenia opcji "reversible", czyli odwracania obrotów silnika, śmigła HQ Prop 8x4,5 3D też gdzieś u mnie leżały, więc pomyślałem "czemu nie zrobić Yaka 4D?".

Model poskładałem, wyposażyłem i poustawiałem w 4 leniwe wieczory ;)

 

Przetestowałem ciąg silnika -słabiutko, nie ma szans go uciągnąć w pionie nawet na pełnym gazie.

Kupiłem pakiety 3S 450mAh. Coś tam pomogło, ciąg się zwiększył, ale dalej opadał gdy postawiło się go w pionie.

No to zamontowałem większy silnik -RAY C2822/27. Przy tym samym śmigle i pakietach 3S stosunek ciągu do masy wynosi mniej więcej 1:1 -model robi zawis dziobem do góry i do dołu odpowiednio przy skrajnie górnym i skrajnie dolnym położeniu drążka gazu, ale nie ma szans na pionowe wznoszenie. Na zwykłym GWS 8x4,3 wisi bez problemu na około 2/3 gazu (ale tylko dziobem do góry ;) ).Wiedziałem, że śmigła do multikopterów 3D mają dużo mniejszą sprawność, ale nie sądziłem że aż tak.

 

Model obecnie waży 230g, trochę ciężko, ale lata pięknie i całkiem powoli. Wsadzanie coraz to większych ( i cięższych) silników do tego modelu raczej nie ma sensu, nie chciałbym też rezygnować z opcji 4D bo ciekawie to wygląda ;) W związku z tym mam parę pytań:

 Czy ktoś próbował robić coś podobnego? Z jakim skutkiem?

 Moglibyście polecić jakiś dobry silnik który ma bardzo dobre parametry jednocześnie nie ważąc więcej niż 35g (masa obecnego RAYa)?

Pulso X2203/28 jest bardzo mocnym silnikiem chodzącym na 2S, ale 2-3 lata temu na 3 kupione sztuki dwie mi się po prostu sfajczyły po kilkunastu lotach i jakoś nie bardzo mam ochotę kupować kolejne.

 

Wideo z oblotów nagrane przez kolegę (i zmontowane przeze mnie ;) ):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Śmigło do multikopterów 3D (profil łopaty jest całkowicie płaski) skutecznie obniża sprawność i ciąg całego napędu.

Testowałem silnik T-Motor 2206 2000kv, nie osiągnąłem za dobrego wyniku z tym śmigłem a nie sądzę, aby Emax był lepszy ;)

 

Póki co zostanę przy obecnym napędzie -RAY C2822/27 i nie kombinuję z 4D. Zostawiam możliwość włączania odwrotnych obrotów, ale na razie polatam zwykłe 3D na śmigle GWS 8x4,3 które jest jak najbardziej odpowiednie do takiego latania. W razie potrzeby/chęci skorzystania z 4D zamontuję odpowiednie śmigło i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GiulioN- latałem zarówno na śmigłach MAMO Models jak i na reglach "reversible" (KISS firmy Flyduino). Stosowałem śmigłą 8x4.5 (symetryczne-flyduino) model zawodniczy wyszedł ok 160-165g. Silnik Axi 2204/28 (potężny ;) ).

 

Co prawda byłem w stanie zrobić większość figur 4D z wektorowanymi włącznie, ale skończyło się na wymianie łożysk w silniku, i kilku naprawach modelu. Choćby nie wiem co zawsze pojawiały się wibracje niezależnie od wyważenia. Osobiście polecam zmienny skok, ale tylko pod warunkiem, że masz cierpliwość na 2-3 modele żeby wyczuć ustawienia (albo 1 jeśli bez wektora). 

 

 

Kilka pierwszych prób po zamontowaniu do cięższego o 10g Arrowa - nie ma siły nawet na płaski korek:

https://www.youtube.com/watch?v=ttJZWMNFkBE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie będę próbował wektorowania, na początku roku zrobiłem Foxa AM i wiem, że sterowany wektor ciągu nie jest mi aż tak bardzo potrzebny przy normalnym lataniu. Przy 4D może się dużo bardziej przydać, ale nie będę szedł w kierunku takiego latania za wszelką cenę.  W Crack Yaku nie mam możliwości schowania śmigła w kadłubie a śmigło o zmiennym skoku na dziobie odpada. Zostanie regiel z opcją reversible. Zawis dziobem do dołu, płaskie korki  itp zostawię na jakieś pokazy ;)

AXI 2204/28 u mnie tym bardziej się by nie sprawdził, nie ta masa modelu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze bylem przekonany ze ciag wsteczny uzyskuje sie za pomoca ustawienia negatywnego kata lopat, oswieccie mnie prosze, jak to sie odbywa za pomoca regla, ile czasu trwa zatrzymanie i rozkrecenie smigla do pelnych obrotow?

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dobrym reglem jest to reakcja w zasadzie natychmiastowa dla silnika bez śmigła. Po założeniu śmigła jest opóźnienie niestety o wiele większe niż dla zmiennego skoku. Odbywa się to poprzez zamianę kolejności otwierania zaworów dodatnich i ujemnych (poszczególnych MOSFET'ów).

 

 

GiulioN po co chować śmigło w kadłubie? Tak się latało 4 lata temu ;) Teraz wszyscy zawodnicy mają normalnie na dziobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to między 1-2 sekundy ze śmigłem. Nie bawiłem się jeszcze ustawieniami dotyczącymi mocy startowej i innych parametrów więc dałoby się to zdecydowanie poprawić. Na filmach z quadami 3D obroty sie zmieniają praktycznie natychmiastowo, więc na pewno krótszy czas jest do osiągnięcia

 

Śmigło w kadłubie żeby ochronić mechanikę przed uderzeniami ;) Nie latam na poziomie takim jak zawodnicy i krety sie zdarzają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vpp -variable pitch problems

btw. , T-Motor 2206 2000kV - nie wyborażam sobie by brakowało mocy 

f3p team z Czech mieli 2200 kv i moc tych silników zaginała czasoprzestrzeń , i to przy większych modelach

Zmień regulator ,na coś fajnego 

po za tym ten samolot powinien wyjść lżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 btw. , T-Motor 2206 2000kV - nie wyborażam sobie by brakowało mocy 

f3p team z Czech mieli 2200 kv i moc tych silników zaginała czasoprzestrzeń , i to przy większych modelach

 

Mam te silniki w swoim quadzie 250, są bardzo mocne, ale jak  pisałem w postach wyżej, śmigło do quadów 3D z profilem "płaska płytka" skutecznie obniża sprawność napędu -_-  Na zwykłym śmigle jest lepiej niż okej ;)

 

 

Zmień regulator ,na coś fajnego

 

Ponownie, te regle mam w quadzie i się idealnie sprawują, w Yaczku też działa bardzo dobrze, nie widzę sensu zmiany.

 

 

po za tym ten samolot powinien wyjść lżej

 

Ano powinien  :P  Ale skoro lata i przy tej masie radzi sobie lepiej niż zdecydowana większość moich poprzednich piankowców 3D to nie widzę tu problemu z lekką nadwagą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.