Adam P. Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 Postanowiłem zbudować sobie kolejny model, który miał spełniać założenia: -tani, szybki w budowie, naprawie -wyposażony w lotki -nie czuje się źle z dodatkowym bagażem -przestronne wnętrze Odpowiedź była oczywista, a że akurat jestem chory, wiec nie mogłem zrobić nic innego niż zacząć budowę Po jednym popołudniu mam już cały kadłub(bez podwozia i półek pod serwa) i stateczniki. Kadłub jest wytrzymały, lekki i baaardzo przestronny. Dziwi mnie, jak model z takim pękatym kadłubem i malutkimi statecznikami może latać :roll: Widocznie może:) "Kamuflaż" był całkiem improwizowany z braku odpowiednich kolorów taśmy i schematów malowania, więc wyszedł kolejny "srebrzysty ptak". Brakuje jeszcze paru oznaczeń i konturów drzwi. Porównanie wymiarów z zefirem sport: Dziś zatrzymał mnie brak kleju, możliwe, że jutro już skończę. PS. Jakie zastosować koła? W opisie nic nie jest wspomniane, ze zdjęć i proporcji kadłuba zgaduje, że użyto kół ok. 55mm. Planuje lądowania na trawie i może starty z ubitej ziemii.
profesorek92 Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 RWD całkiem ładny, ale ja nie o tym Co to Zefir Sport ? Jakaś własna przeróbka Zefirka, czy też skądś wzięty pomysł ? Pozdrawiam
Adam P. Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2008 To własna przeróbka-mocniejszy napęd, wentylacja, większe skrzydła, stateczniki, mocniejsza konstrukcja, inny profil i podwozie. EDIT: Model na ukończeniu Zapomniałem podac planowane wyposażenie: -Serwa 2xsg50(lotki), sg90(wysokość), dynam 8.4g(kierunek) -napęd bm2408-21(lub jeśli będzie mnie stać jakiś podobny TP z kv<1100), regulator TP25A -Bliżej nie określona bateria Li-Po 3S trochę poniżej 200g zamontowane wyposażenie: Serwo lotki, narazie(dopóki nie będę mieć przedłużaczy) tylko przymierzone. Wstążka posłuży do przeciągnięcia kabli. Przez nieuwagę musiałem przesunąć otwór na serwo. Kadłub poza wyposażeniem zyskał otwieraną maskę, stateczniki i wszystko, co potrzebne do mocowania skrzydeł. Prawie gotowy do lotu: Do lotu brakuje tylko baterii i przedłużaczy do serw lotek, ale w przygotowaniu jest jeszcze podwozie, wytłoczka maski silnika z butelki i dekoracja skrzydeł. Masa w tej chwili wynosi ok. 440g(bez baterii)
Raffik Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 czy mi sie wydaje czy te skrzydla "leca" w dół?
ECO400 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Adam chyba na odwrót wkleiłeś dźwigary skrzydeł bo opadają na duł a powinny być lekko do góry
Adam P. Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2008 To złudzenie, magia światła Płat jest prosty
Tost Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Adam chyba na odwrót wkleiłeś dźwigary skrzydeł bo opadają na duł a powinny być lekko do góry model z lotkami ->skrzydla bez wziosu, wiec dzwigary symetryczne wzgledem obu osi, czyli odwrotnie wkleic nie mozna ;] poza tym magia swiatla ;]
Vanacheim Freyr Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Jezeli nie klei sie skrzydla do gory nogami to zawsze wyjdzie opad. :] Juz krzycze o dzieleniu tego skrzydla na 3 czesci i jeszcze nikt nie podlapal o co chodzi Zauwazyc trzeba ze wysokosc zeberka idac do konca skrzydla sie zmenijsza. Klejac je na plaskiej powierzchni typu stol odtrzymjemy dolna powierzchnie plata plaska .. a gora ... hmmm obniza sie w strone koncowek. Opad jak nic. Dzielenie poszycia na 3 czesci umozliwia zrobienie plaskiej gornej powierzchni czyli lekki wznios. No i niewichruje sie skrzydlo poniewaz zmiany wymiarow maja charakter liniowy co umozliwoa pokrycie materialem "dwuwymiarowym".
profesorek92 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Juz krzycze o dzieleniu tego skrzydla na 3 czesci i jeszcze nikt nie podlapal o co chodzi Chodzi rozumiem o porozcinanie pokrycia, i przyklejanie go w osobnych kawałkach, ale tniemy tylko górne poszyci, a dolne pozostaje w jednym kawałku, tak ??? Dobrze rozumiem ?
f-150 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Ja tego typu skrzydła montuję do góry nogami i wtedy górna płaszczyzna jest idealnie prosta natomiast dolna tworzy lekki wznios tak jak w oryginale(w RWD też tak jest)
Adam P. Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2008 Juz krzycze o dzieleniu tego skrzydla na 3 czesci i jeszcze nikt nie podlapal o co chodzi Podłapałem, ale niestety części tych skrzydeł były wycinane jeszcze zanim zacząłeś krzyczeć Przy połączeniu skrzydeł dałem lekki wznios, aby zrekompensować malejącą grubość profilu, więc płat nie jest płaski ani od dołu ani od góry Model stoi już na własnych kołach Kółko ogonowe jest połączone sprężyną ze sterem kierunku. Podłączyłem lotki, wszystko wytrymowałem, poustawiałem. Jak narazie ćwiczę kołowanie na baterii 2S. maskę silnika zrobię dopiero po oblocie(kiedy będę wiedział jakiego skłonu i wykłonu silnika potrzeba). Do napędu zastosuję baterie 3S2P zrobioną z dwóch baterii 3S 1.2AH f-my 3E model. Da to baterie 2.4AH ważącą ok 160g. Podobna bateria(3S1P 2.25AH) tej samej firmy waży 200g.
TEQ Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Da to baterie 2.4AH ważącą ok 160g. Podobna bateria(3S1P 2.25AH) tej samej firmy waży 200g. A jak jest z wydajnością prądową? Może być tak że ta cięższa(tak zazwyczaj jest) ma znacznie większą wydajność.
Kaper Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Na fotkach widać zwykły dzwonek. Akumulatory (łączna pojemnosc 2400) musiałyby być 5C, żeby nie wyrobić pod warunkiem założenia sporego śmigła. Pozdrawiam,
Piotrek_F3J Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Obrazek Przepraszam,można wiedzieć co ta za silnik?Widzę kołpaczek od radugi:) Adam,ładny RWD Życzę żeby oblot udał sie bez żadnych niespodzianek Pozdrawiam
f-150 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 dokładnie :rotfl: jak old scool to old scool,ale nie zaśmiecajmy wątku kolegi
Adam P. Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 Prześladuje mnie pech jeśli chodzi o ten model. Narazie odbyły się dwie próby oblotu, obie nieudane. Podczas pierwszej niestety zamontowałem "trochę" za mocny silnik i/lub ustawiłem za mały wykłon. Moment odśmigłowy nawet nie niedużych obrotach był większy od momentu max wychylonych lotek. Przy drugiej próbie, już z silnikiem odpowiedniej mocy przez ok. pół minuty lotu zdążyłem zgrubnie wytrymować model i stwierdzić, że ść (ustawiony wg. planów) jest zdecydowanie za bardzo z tyłu(dość mocno zadzierał, poza skalą trymera wysokości). Niestety potem chciałem wypróbować nowy silnik, dodałem gazu i... Moje jedyne śmigło odpowiednich rozmiarów odleciało razem z propsaverem... Końcówka miesiąca, więc jestem bez grosza, a model bez śmigła raczej nie polata. Znając moje szczęście jak tylko kupie śmigła, albo padnie co innego, albo pogoda się zepsuje. Teraz już wiem, że lata, więc zaczynam spełniać drugi(poza nauką latania) przygotowany dla niego plan: Razem z aparatem waży 750g, więc powinien dać sobie rade bez problemu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to niedługo będę mieć kilka zdjęć i filmów z tego modelu, chyba że i w tym będzie uprzedzony przez mojego drugiego elektryka-"prosty E" Muszę jeszcze tylko wymyślić metodę włączania migawki w czasie lotu tak, żeby aparat mógł najpierw ustawić ostrość.
kreis84 Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Serwo na wolnym kanale, a aparat ustaw na tryb auto. Odważny jesteś, jeszcze dobrze nie wlatałeś się w model, a już aparatem ryzykujesz.
karand Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Ja tego typu skrzydła montuję do góry nogami i wtedy górna płaszczyzna jest idealnie prosta natomiast dolna tworzy lekki wznios tak jak w oryginale(w RWD też tak jest) Albo ja tu coś przegapiłem, albo Ktoś tu prawie ukończył budowę ciekawego modelu i teraz próbuje się wykpić zamieszczeniem trzech zdjęć (i to nie w swoim wątku) :twisted: To powinno być karalne :!: Chyba że winny szybko naprawi swój błąd w nowym poście :wink:
f-150 Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Mea culpa :oops: ,a miało być po cichu i dopiero po oblocie temat.No to trudno,temat"się już pisze". Wracając do tematu moc silnika nie ma z tym związku,poprawnie wyregulowany model będzie latal z silnikiem przewyższającym potrzena moc (mam taki wynalazek pod tytułem Cessna C-37 140cm rozpiętości z 600 watowym motorem i lata rewelacyjnie).Sprawdź kąty ustawienia silnika ew.zwiększ.Czy w locie swobodnym bez silnika także zadziera?Jeżeli także to skoryguj nastawienie kątów pomiędzy statecznikiem a skrzydłem.Sprawdź środek ciężkości.Zbyt tylny będzie także powodował taki efekt.Jeżeli masz możliwość zrobienia fotki z boku modelu to wstaw (śmigło ustaw w pionie) i drugą z góry (śmigło w poziomie )coś poradzimy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.