Skocz do zawartości

RWD 5


Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem zbudować sobie kolejny model, który miał spełniać założenia:

-tani, szybki w budowie, naprawie

-wyposażony w lotki

-nie czuje się źle z dodatkowym bagażem

-przestronne wnętrze

Odpowiedź była oczywista, a że akurat jestem chory, wiec nie mogłem zrobić nic innego niż zacząć budowę

Po jednym popołudniu mam już cały kadłub(bez podwozia i półek pod serwa) i stateczniki.

Kadłub jest wytrzymały, lekki i baaardzo przestronny. Dziwi mnie, jak model z takim pękatym kadłubem i malutkimi statecznikami może latać :roll: Widocznie może:)

"Kamuflaż" był całkiem improwizowany z braku odpowiednich kolorów taśmy i schematów malowania, więc wyszedł kolejny "srebrzysty ptak". Brakuje jeszcze paru oznaczeń i konturów drzwi.

027672a96ab2d4ca.jpg

6fdc939bf91a6fb9.jpg

Porównanie wymiarów z zefirem sport:

6ba4604c48b7488e.jpg

e87572a279cee167.jpg

Dziś zatrzymał mnie brak kleju, możliwe, że jutro już skończę.

PS.

Jakie zastosować koła? W opisie nic nie jest wspomniane, ze zdjęć i proporcji kadłuba zgaduje, że użyto kół ok. 55mm. Planuje lądowania na trawie i może starty z ubitej ziemii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To własna przeróbka-mocniejszy napęd, wentylacja, większe skrzydła, stateczniki, mocniejsza konstrukcja, inny profil i podwozie.

 

EDIT:

Model na ukończeniu

Zapomniałem podac planowane wyposażenie:

-Serwa 2xsg50(lotki), sg90(wysokość), dynam 8.4g(kierunek)

-napęd bm2408-21(lub jeśli będzie mnie stać jakiś podobny TP z kv<1100), regulator TP25A

-Bliżej nie określona bateria Li-Po 3S trochę poniżej 200g

zamontowane wyposażenie:

da6c9640325e8527.jpg

Serwo lotki, narazie(dopóki nie będę mieć przedłużaczy) tylko przymierzone.

fc5b39ddda6721bd.jpg

Wstążka posłuży do przeciągnięcia kabli. Przez nieuwagę musiałem przesunąć otwór na serwo.

Kadłub poza wyposażeniem zyskał otwieraną maskę, stateczniki i wszystko, co potrzebne do mocowania skrzydeł.

5bb83617f401361e.jpg

Prawie gotowy do lotu:

a21a8e655387130d.jpg

Do lotu brakuje tylko baterii i przedłużaczy do serw lotek, ale w przygotowaniu jest jeszcze podwozie, wytłoczka maski silnika z butelki i dekoracja skrzydeł.

Masa w tej chwili wynosi ok. 440g(bez baterii)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam chyba na odwrót wkleiłeś dźwigary skrzydeł bo opadają na duł a powinny być lekko do góry :P

 

model z lotkami ->skrzydla bez wziosu, wiec dzwigary symetryczne wzgledem obu osi, czyli odwrotnie wkleic nie mozna ;]

 

poza tym magia swiatla ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie klei sie skrzydla do gory nogami to zawsze wyjdzie opad. :]

Juz krzycze o dzieleniu tego skrzydla na 3 czesci i jeszcze nikt nie podlapal o co chodzi ;)

Zauwazyc trzeba ze wysokosc zeberka idac do konca skrzydla sie zmenijsza. Klejac je na plaskiej powierzchni typu stol odtrzymjemy dolna powierzchnie plata plaska .. a gora ... hmmm obniza sie w strone koncowek. Opad jak nic.

 

Dzielenie poszycia na 3 czesci umozliwia zrobienie plaskiej gornej powierzchni czyli lekki wznios. No i niewichruje sie skrzydlo poniewaz zmiany wymiarow maja charakter liniowy co umozliwoa pokrycie materialem "dwuwymiarowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz krzycze o dzieleniu tego skrzydla na 3 czesci i jeszcze nikt nie podlapal o co chodzi ;)

Podłapałem, ale niestety części tych skrzydeł były wycinane jeszcze zanim zacząłeś krzyczeć ;)

Przy połączeniu skrzydeł dałem lekki wznios, aby zrekompensować malejącą grubość profilu, więc płat nie jest płaski ani od dołu ani od góry ;)

Model stoi już na własnych kołach

9bcb410aaa921db8.jpg

Kółko ogonowe jest połączone sprężyną ze sterem kierunku. Podłączyłem lotki, wszystko wytrymowałem, poustawiałem. Jak narazie ćwiczę kołowanie na baterii 2S.

maskę silnika zrobię dopiero po oblocie(kiedy będę wiedział jakiego skłonu i wykłonu silnika potrzeba).

Do napędu zastosuję baterie 3S2P zrobioną z dwóch baterii 3S 1.2AH f-my 3E model.

Da to baterie 2.4AH ważącą ok 160g. Podobna bateria(3S1P 2.25AH) tej samej firmy waży 200g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Prześladuje mnie pech jeśli chodzi o ten model. Narazie odbyły się dwie próby oblotu, obie nieudane. Podczas pierwszej niestety zamontowałem "trochę" za mocny silnik i/lub ustawiłem za mały wykłon. Moment odśmigłowy nawet nie niedużych obrotach był większy od momentu max wychylonych lotek. Przy drugiej próbie, już z silnikiem odpowiedniej mocy przez ok. pół minuty lotu zdążyłem zgrubnie wytrymować model i stwierdzić, że ść (ustawiony wg. planów) jest zdecydowanie za bardzo z tyłu(dość mocno zadzierał, poza skalą trymera wysokości). Niestety potem chciałem wypróbować nowy silnik, dodałem gazu i... Moje jedyne śmigło odpowiednich rozmiarów odleciało razem z propsaverem... Końcówka miesiąca, więc jestem bez grosza, a model bez śmigła raczej nie polata.

Znając moje szczęście jak tylko kupie śmigła, albo padnie co innego, albo pogoda się zepsuje.

Teraz już wiem, że lata, więc zaczynam spełniać drugi(poza nauką latania) przygotowany dla niego plan:

album_pic.php?pic_id=470

album_pic.php?pic_id=471

Razem z aparatem waży 750g, więc powinien dać sobie rade bez problemu.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to niedługo będę mieć kilka zdjęć i filmów z tego modelu, chyba że i w tym będzie uprzedzony przez mojego drugiego elektryka-"prosty E"

Muszę jeszcze tylko wymyślić metodę włączania migawki w czasie lotu tak, żeby aparat mógł najpierw ustawić ostrość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego typu skrzydła montuję do góry nogami i wtedy górna płaszczyzna jest idealnie prosta natomiast dolna tworzy lekki wznios tak jak w oryginale(w RWD też tak jest)

Albo ja tu coś przegapiłem, albo Ktoś tu prawie ukończył budowę ciekawego modelu i teraz próbuje się wykpić zamieszczeniem trzech zdjęć (i to nie w swoim wątku) :twisted: To powinno być karalne :!: Chyba że winny szybko naprawi swój błąd w nowym poście :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mea culpa :oops: ,a miało być po cichu i dopiero po oblocie temat.No to trudno,temat"się już pisze".

Wracając do tematu moc silnika nie ma z tym związku,poprawnie wyregulowany model będzie latal z silnikiem przewyższającym potrzena moc (mam taki wynalazek pod tytułem Cessna C-37 140cm rozpiętości z 600 watowym motorem i lata rewelacyjnie).Sprawdź kąty ustawienia silnika ew.zwiększ.Czy w locie swobodnym bez silnika także zadziera?Jeżeli także to skoryguj nastawienie kątów pomiędzy statecznikiem a skrzydłem.Sprawdź środek ciężkości.Zbyt tylny będzie także powodował taki efekt.Jeżeli masz możliwość zrobienia fotki z boku modelu to wstaw (śmigło ustaw w pionie) i drugą z góry (śmigło w poziomie

)coś poradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.