Skocz do zawartości

Pytanie dotyczące pakietu Dualsky


Bartek2220

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam male zapytanie dotyczące pakietu Dualsky 1320 mAh 2 s.Wczoraj postanowilem latac.Nim sie na to zdecydowalem sprawdzilem jakie jest napiecie na celach.No i pokazalo mi 4;15 no czyli prawie naladowane :wink: Po wykonanym locie 6 minutowym sprawdzilem i wyszlo 3;97.No i tu moje male pytanie.Jakie albo jak moge maksymalnie wykorzystać ten pakiet ??? Chodzi mi o to jakie będzie napiecie po wyczerpującym locie.Kolega ma ten sam pakiet i lata dosc intensywnie i polata tak 10 min a drugi znajomy znów polata spokojniej i dłużej.Niestety nie mają jak sprawdzić napiecia na celach :( Dlatego pytanie kieruje do Was z nadzieją że ktoś już sprawdzał :D Dodam do tego że jestem jeszcze początkującym pilotem wiec mój lot jest bardziej spokojny.Pozdrawiam

 

zadaje takie pytaniie gdyż nie wiem w jakim momęcie jest odcinany prąd.A posiadam silnik e-maxa cf 2822 i regulator dynama 18 A

Opublikowano

Napięcie na akumulatorach li-polymer po zakończeniu lotów nie powinno spaść poniżej 3.0[V]

Można rozładować co prawda (niby) do 2.8[V], ale to tylko napięcie pod obciążeniem.

Także zakres pracy tych ogniw zawiera się w napięciach od 3.0[V] do 4.2[V].

Bardziej spokojny lot zazwyczaj po prostu zużywa mniej energii. Dlatego można latać dłużej.

Opublikowano
Napięcie na akumulatorach li-polymer po zakończeniu lotów nie powinno spaść poniżej 3.0[V]

Można rozładować co prawda (niby) do 2.8[V]

 

Warto zaznaczyć, że to są parametry dla JEDNEJ celi a nie całego pakietu

Opublikowano

Chyba wszystkie dynamy mają cut-off fabrycznie ustawiony na 2.7V/celę. Wtedy lepiej, dla bezpieczeństwa baterii nie opróżniać jej do odcięcia, albo robić to większym prądem.

Opublikowano

Warto zaznaczyć, że to są parametry dla JEDNEJ celi a nie całego pakietu

 

DOKŁADNIE !!!!

Dzięki Marcin za sprostowanie. Nie pomyślałem, że ktoś mógłby to inaczej zrozumieć, a tym bardziej, nie chcę żeby komuś się coś stało. :)

 

NAPIĘCIA PRACY DLA AKUMULATORÓW LI-POL DLA JEDNEJ CELI TO OD 3.0[V] DO 4.2[V]

Opublikowano
Chyba wszystkie dynamy mają cut-off fabrycznie ustawiony na 2.7V/celę. Wtedy lepiej, dla bezpieczeństwa baterii nie opróżniać jej do odcięcia, albo robić to większym prądem.

 

Jestes całkowicie pewien swojej wypowiedzi?

Opublikowano

Adam9034 nie wypisuj głupot wszystkie regle Dynam są w pełni progamowalne kartą Jeti napięcie odcięcia można ustawić na wysokie lub niskie. Bartek możesz spokojnie latać do momentu odcięcia przez regiel albo aż silnik nie zacznie słabnąć. Ustaw sobie próg odcięcia na wysoki tak dla pewności i musi być OK

Opublikowano
jak mam napiecie na jednej celi 3;97 to moge jeszcze smialo polatac??

 

tak możesz ale możesz ją też doładować na full. więcej radości z lotu będziesz miał

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Przykro mi ,ale nie zgadzam się z zdaniem Pablosa... Nie możesz SPOKOJNIE latać do momentu odcięcia przez regulator! I wręcz nie powinieneś tego robić! Czemu? Było to już wyjaśniane szczegółowo na tym Forum. Doszedłem do takich samych wniosków wywalając z pół wiaderka Li-poli. Nie polecam tej samej drogi zdobywania doświadczenia. Albo regulator z kontrolą pojedyńczych cel, albo dodatkowe zabezpieczenie zewnętrzne pomiędzy regulatorem i odbiornikiem albo latanie na czas.....Czas trzeba ustalić doświadczalnie na stole mierząc napięcia poszczególnych cel pod obciążeniem. Na nadajniku programujesz czas 5-10% krótszy. Jeśli nie masz takiej funkcji w nadajniku to dobrym rozwiązaniem jest "gadający zegarek" za 20 zł (?).

Pozdrawiam - Jurek.

Opublikowano

Nie napisałem, że nie da się ich programować, tylko że fabrycznie ustawiane są na bardzo niską wartość, więc o ile Bartek nic nie zmieniał, to jego regulator też tak ma.

Regulator mierzy napięcie pod obciążeniem, czym wyższym prądem rozładowujemy, tym wyższy chwilowy spadek napięcia, wiec regulator odetnie szybciej.

Opublikowano

Nie wiem Jerzy dlaczego wyrzuciłeś już pół wiaderka lipoli jak również nie wiem jakie stosujesz regulatory,pakiety itd. Ja stosuję regle Dynam i nigdy nie doradzałbym nikomu czegoś czego nie przetestowałem nasobie.Swoje regle mam ustawione na dolny próg odcięcia a samo odcięcie na slow down i nigdy nie miałem ma celach mniej niż 3V a z reguły nieco więcej.Ale na początek odcięcie powinno być ustawione na próg wysoki i tak poradziłem Bartkowi.Z reguły zanim regulator odetnie napięcie obroty spadają tak bardzo że i tak trzeba lądować wcześniej.Latanie na czas tak jak radzisz też jest oczywiście dobrym rozwiązaniem sam to stosuję ale w dużych elektrykach gdzie siedzi pakiet np.6 lub 8s. Tutaj możliwość że któraś z cel z uwagi na pobierane prądy rzędu 50-60A rozładuje się bardziej niż inne jest dużo bardziej prawdopodobna no i mam tu na myśli ostre latanie 3D a nie spokojne loty poczatkującego jak w wypadku Bartka

Opublikowano

No cóż widzę że Pan Jerzy troszke bardziej poruszył ten temat.No cóż narazie mam ustawione tak jak poradził Pan Paweł :wink: Przy pierwszej lepszej okazji będę latał.Pozdrawiam i oczywiście panie Jerzy i Pawle kontynujcie bo no cóż ktoś musi mieć racje.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Ustawienie regulatora - jak najbardziej prawidłowe a co zrobisz z resztą to Twój wybór. Dyskusji nie ma sensu wznawiać, bo już była....Zachęcam do lektury !

Pozdrawiam - Jurek.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.