Kamil rc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Witam wszystkich rozpoczynam składanie modelu "super frontier senior" Model fabrycznie dedykowany jest do spaliniaka, lecz ja postanowilem zastosować silnik elektryczny , Zakupiłem juz serwa firmy Tower pro . W zestawie jest propel 14x8 . Poniewaz jestem laikiem w dziedzinie elektroniki wiec napewno znajdzie się ktoś albo wieku którzy posiadaja taka wiedze. Mam do wyboru dwa silniki Firmy TOmcat 420kv i 400kv Podaje linki http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=250 http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=283 Pytanie jest proste , który silnik będzie bardziej optymalny i zarazem nie za słaby Pozdrawiam Kamil
Grubyzzz Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Czy to jest twój pierwszy model? Jeżeli tak to czy aby nie pusciles się na zbyt głęboką wodę
magilla Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Mam do wyboru dwa silniki Firmy TOmcat 420kv i 400kv Podaje linki http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=250 http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=283 Tzn masz takie silniki czy masz w planach ich zakup? Bo jak do trenerka to ja bym się rozglądnął za czymś tańszym.
Kamil rc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 Witam to nie jest mój pierwszy model ,wcześniej latałem na zefirku z bardzo fajnej firmy w krośnie na Podkarpaciu modelmaking .polecam. Potem styropiany 3 akro z silnikami 800kv ( nigdy więcej ) mam w planach, dzieli mnie tylko decyzja który , na zagranicznym forum opisywali ze 400 jest odpowiednia do mojego propela 14x8 Pozdrawiam
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Brałbym ten drugi. 400kV jest bardziej ekonomiczny a różnica w osiągach prawdopodobnie niewielka. Swoją drogą, to chyba dość rzadkie, że firma ma dwa silniki o tak zbliżonych parametrach. Oba silniki są moim zdaniem przewymiarowane, chyba że lubisz mieć w trenerze duży naddatek mocy. P.S. Słowo "śmigło" naprawdę tak źle brzmi? Jesteśmy w końcu na polskojęzycznym forum.
Kamil rc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 Dzięki ,A odpowiedz naprawdę konkretną słowo śmigło nie brzmi źle i dla mnie również
Kamil rc Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2015 witam, jeżeli sa przewymiarowane , to jaki byłby lepszy ?? Pozdrawiam
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Grudnia 2015 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Dobierz taki silnik, którego śmigło da Ci ciąg na poziomie 1:1 (ciągu do wagi). Marek jest sporo. Możesz wziąć coś turnigy albo emaxa gt, choćby takiego http://www.nastik.pl/emax-gt402007-p-4159.html Nie wiem ile cel planujesz. Edit: Tu masz na 4-5S: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19028__Turnigy_G46_Brushless_Outrunner_420kv_46_Glow_.html Edit 2: Ten też by w zupełności wystarczył http://www.nastik.pl/emax-gt352605-p-4157.html
Kamil rc Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2015 Dziekuje, posiadam śmigło 14x8 tutaj specyfikacja do modelu http://www.singahobby.com/?q=node/31531 Zastanawiam się czy nie zmienić śmigłą by uzyskać wieksze obroty . mam zagryzkę jak to skomponowac w optymalnym komplecie, silnik smiglo i zasilanie
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Większe obroty? Skąd wiesz, że masz za małe? Model trener, nie powinien być zbyt szybki, więc tym bardziej nie zakładaj w ciemno, że jest za wolny i nie kombinuj. "Komponowanie optymalnych kompletów" polega w mniejszym/większym stopniu na testowaniu, czyli metodzie prób (w tym błędów), pomiarów i wniosków. Odpuść sobie utrafienie napędu "idealnego" za pierwszym razem. A jak odpuścisz sobie napęd idealny, to (nawet bez pomiarów, aczkolwiek polecam jednak je robić) dość łatwo wybierzesz napęd "bardzo dobry/wystarczająco dobry". Wystarczy skorzystać ze wskazówek producenta silnika (jakie śmigło do danego silnika).
Kamil rc Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2015 Witam, nie chce dac za mocnego silnika , mysie ze ten EMAX GT4020/07 w zupełności wystarczy , niby podają że dedykowany jest do smigieł 14x7 a ja mam 14x8 nie jest to zbytnia różnica znalazlem rowniez kogos z takim samym modelem i takim i elektrycznym silnikiem turnigy , nie wiem czy nie zastosowac sie do tego samego ponizej daje link
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ten Emax ciągnie bez problemu śmigło 15x8, więc z 14-ką sobie poradzi tym bardziej.
Kamil rc Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2015 a co myslisz o tym filmiku ?? i zastosowaniu takich parametrow jak autor
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ja lubię realizm w modelach, również dotyczący dynamiki lotu. I dla mnie to co widzę na filmie, to pomylenie typu modelu z preferowanym stylem latania. Owszem, są górnopłaty, które wykonują akrobację bardzo stylowo, ale z założenia są to samoloty do czego innego. Gigantyczny nadmiar ciągu, samolot trener-rakieta. Ale wiem, że niektórych to właśnie kręci, więc droga wolna:) Jeszcze tylko nadmienię, że wg literatury modelarskiej i relacji Kolegów przewymiarowany napęd to: - większe ryzyko uszkodzenia modelu od nadmiernych przeciążeń - trudniejsze sterowanie (m.in. dozowanie mocy) - potrafi uratować w trudnych sytuacjach, ale paradoksalnie - potrafi w nie też wpakować - nadmiar ciągu utrudnia naukę latania (to takie przeciwieństwo szkoły szybowcowej) - lata się na skrzydłach, a nie sztuka latać, jak samolot wisi na śmigle
Kamil rc Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2015 Tak tez uczynilem, zakupilem na miejscu turnigy 650 kv , i tez bedzie odpowiedni, Dzieki za pomoc jak tylko złoże wrzucę foto
Rekomendowane odpowiedzi