Jump to content

Rozpoczecie przygody z "trainerem" Super frontier senior


Recommended Posts

Witam wszystkich rozpoczynam składanie modelu "super frontier senior" Model fabrycznie dedykowany jest do spaliniaka, lecz ja postanowilem zastosować silnik elektryczny , Zakupiłem juz serwa  firmy Tower pro . W zestawie jest propel 14x8 . 

 

Poniewaz jestem laikiem w dziedzinie elektroniki wiec napewno znajdzie się ktoś albo wieku którzy posiadaja taka wiedze.

 

Mam do wyboru dwa silniki Firmy TOmcat  420kv i 400kv  Podaje linki 

 

http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=250

 

http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=283

 

 

 

Pytanie jest proste , który silnik będzie bardziej optymalny  i zarazem nie za słaby

 

 

Pozdrawiam 

 

Kamil

 

Link to comment
Share on other sites

Witam to nie jest mój pierwszy model ,wcześniej latałem na zefirku z bardzo fajnej firmy w krośnie na Podkarpaciu modelmaking .polecam. Potem styropiany 3 akro z silnikami 800kv ( nigdy więcej ) mam w planach, dzieli mnie tylko decyzja który , na zagranicznym forum opisywali ze 400 jest odpowiednia do mojego propela 14x8

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Brałbym ten drugi. 400kV jest bardziej ekonomiczny a różnica w osiągach prawdopodobnie niewielka.

Swoją drogą, to chyba dość rzadkie, że firma ma dwa silniki o tak zbliżonych parametrach.

 

Oba silniki są moim zdaniem przewymiarowane, chyba że lubisz mieć w trenerze duży naddatek mocy.

 

 

P.S.

Słowo "śmigło" naprawdę tak źle brzmi? Jesteśmy w końcu na polskojęzycznym forum. :)

Link to comment
Share on other sites

Dobierz taki silnik, którego śmigło da Ci ciąg na poziomie 1:1 (ciągu do wagi). Marek jest sporo. Możesz wziąć coś turnigy albo emaxa gt, choćby takiego

http://www.nastik.pl/emax-gt402007-p-4159.html

Nie wiem ile cel planujesz.

 

Edit:

Tu masz na 4-5S:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19028__Turnigy_G46_Brushless_Outrunner_420kv_46_Glow_.html

 

Edit 2:

Ten też by w zupełności wystarczył

http://www.nastik.pl/emax-gt352605-p-4157.html

Link to comment
Share on other sites

Większe obroty? Skąd wiesz, że masz za małe?

 

Model trener, nie powinien być zbyt szybki, więc tym bardziej nie zakładaj w ciemno, że jest za wolny i nie kombinuj.

 

"Komponowanie optymalnych kompletów" polega w mniejszym/większym stopniu na testowaniu, czyli metodzie prób (w tym błędów), pomiarów i wniosków. Odpuść sobie utrafienie napędu "idealnego" za pierwszym razem.

 

A jak odpuścisz sobie napęd idealny, to (nawet bez pomiarów, aczkolwiek polecam jednak je robić) dość łatwo wybierzesz napęd "bardzo dobry/wystarczająco dobry". Wystarczy skorzystać ze wskazówek producenta silnika (jakie śmigło do danego silnika).

Link to comment
Share on other sites

Witam, nie chce dac za mocnego silnika , mysie ze ten EMAX GT4020/07 w  zupełności wystarczy , niby podają że dedykowany jest do smigieł 14x7 a ja mam 14x8 nie jest to zbytnia różnica 


znalazlem rowniez kogos z takim samym modelem i takim i elektrycznym silnikiem turnigy  , nie wiem czy nie zastosowac sie do tego samego ponizej daje link 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja lubię realizm w modelach, również dotyczący dynamiki lotu.

I dla mnie to co widzę na filmie, to pomylenie typu modelu z preferowanym stylem latania.

Owszem, są górnopłaty, które wykonują akrobację bardzo stylowo, ale z założenia są to samoloty do czego innego.

 

Gigantyczny nadmiar ciągu, samolot trener-rakieta. Ale wiem, że niektórych to właśnie kręci, więc droga wolna:)

 

Jeszcze tylko nadmienię, że wg literatury modelarskiej i relacji Kolegów przewymiarowany napęd to:

- większe ryzyko uszkodzenia modelu od nadmiernych przeciążeń

- trudniejsze sterowanie (m.in. dozowanie mocy) - potrafi uratować w trudnych sytuacjach, ale paradoksalnie - potrafi w nie też wpakować

- nadmiar ciągu utrudnia naukę latania (to takie przeciwieństwo szkoły szybowcowej) - lata się na skrzydłach, a nie sztuka latać, jak samolot wisi na śmigle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.