Skocz do zawartości

Rozpoczecie przygody z "trainerem" Super frontier senior


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich rozpoczynam składanie modelu "super frontier senior" Model fabrycznie dedykowany jest do spaliniaka, lecz ja postanowilem zastosować silnik elektryczny , Zakupiłem juz serwa  firmy Tower pro . W zestawie jest propel 14x8 . 

 

Poniewaz jestem laikiem w dziedzinie elektroniki wiec napewno znajdzie się ktoś albo wieku którzy posiadaja taka wiedze.

 

Mam do wyboru dwa silniki Firmy TOmcat  420kv i 400kv  Podaje linki 

 

http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=250

 

http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=283

 

 

 

Pytanie jest proste , który silnik będzie bardziej optymalny  i zarazem nie za słaby

 

 

Pozdrawiam 

 

Kamil

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mam do wyboru dwa silniki Firmy TOmcat  420kv i 400kv  Podaje linki 

 

http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=250

 

http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=283

 

 

Tzn masz takie silniki czy masz w planach ich zakup? Bo jak do trenerka to ja bym się rozglądnął za czymś tańszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to nie jest mój pierwszy model ,wcześniej latałem na zefirku z bardzo fajnej firmy w krośnie na Podkarpaciu modelmaking .polecam. Potem styropiany 3 akro z silnikami 800kv ( nigdy więcej ) mam w planach, dzieli mnie tylko decyzja który , na zagranicznym forum opisywali ze 400 jest odpowiednia do mojego propela 14x8

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym ten drugi. 400kV jest bardziej ekonomiczny a różnica w osiągach prawdopodobnie niewielka.

Swoją drogą, to chyba dość rzadkie, że firma ma dwa silniki o tak zbliżonych parametrach.

 

Oba silniki są moim zdaniem przewymiarowane, chyba że lubisz mieć w trenerze duży naddatek mocy.

 

 

P.S.

Słowo "śmigło" naprawdę tak źle brzmi? Jesteśmy w końcu na polskojęzycznym forum. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz taki silnik, którego śmigło da Ci ciąg na poziomie 1:1 (ciągu do wagi). Marek jest sporo. Możesz wziąć coś turnigy albo emaxa gt, choćby takiego

http://www.nastik.pl/emax-gt402007-p-4159.html

Nie wiem ile cel planujesz.

 

Edit:

Tu masz na 4-5S:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19028__Turnigy_G46_Brushless_Outrunner_420kv_46_Glow_.html

 

Edit 2:

Ten też by w zupełności wystarczył

http://www.nastik.pl/emax-gt352605-p-4157.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje, posiadam śmigło 14x8 

tutaj specyfikacja do modelu 

http://www.singahobby.com/?q=node/31531

 

 

 


Zastanawiam się czy nie zmienić  śmigłą  by uzyskać wieksze obroty . mam zagryzkę jak to skomponowac w optymalnym komplecie, silnik smiglo i zasilanie 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe obroty? Skąd wiesz, że masz za małe?

 

Model trener, nie powinien być zbyt szybki, więc tym bardziej nie zakładaj w ciemno, że jest za wolny i nie kombinuj.

 

"Komponowanie optymalnych kompletów" polega w mniejszym/większym stopniu na testowaniu, czyli metodzie prób (w tym błędów), pomiarów i wniosków. Odpuść sobie utrafienie napędu "idealnego" za pierwszym razem.

 

A jak odpuścisz sobie napęd idealny, to (nawet bez pomiarów, aczkolwiek polecam jednak je robić) dość łatwo wybierzesz napęd "bardzo dobry/wystarczająco dobry". Wystarczy skorzystać ze wskazówek producenta silnika (jakie śmigło do danego silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chce dac za mocnego silnika , mysie ze ten EMAX GT4020/07 w  zupełności wystarczy , niby podają że dedykowany jest do smigieł 14x7 a ja mam 14x8 nie jest to zbytnia różnica 


znalazlem rowniez kogos z takim samym modelem i takim i elektrycznym silnikiem turnigy  , nie wiem czy nie zastosowac sie do tego samego ponizej daje link 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię realizm w modelach, również dotyczący dynamiki lotu.

I dla mnie to co widzę na filmie, to pomylenie typu modelu z preferowanym stylem latania.

Owszem, są górnopłaty, które wykonują akrobację bardzo stylowo, ale z założenia są to samoloty do czego innego.

 

Gigantyczny nadmiar ciągu, samolot trener-rakieta. Ale wiem, że niektórych to właśnie kręci, więc droga wolna:)

 

Jeszcze tylko nadmienię, że wg literatury modelarskiej i relacji Kolegów przewymiarowany napęd to:

- większe ryzyko uszkodzenia modelu od nadmiernych przeciążeń

- trudniejsze sterowanie (m.in. dozowanie mocy) - potrafi uratować w trudnych sytuacjach, ale paradoksalnie - potrafi w nie też wpakować

- nadmiar ciągu utrudnia naukę latania (to takie przeciwieństwo szkoły szybowcowej) - lata się na skrzydłach, a nie sztuka latać, jak samolot wisi na śmigle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.