Kamil rc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Witam wszystkich rozpoczynam składanie modelu "super frontier senior" Model fabrycznie dedykowany jest do spaliniaka, lecz ja postanowilem zastosować silnik elektryczny , Zakupiłem juz serwa firmy Tower pro . W zestawie jest propel 14x8 . Poniewaz jestem laikiem w dziedzinie elektroniki wiec napewno znajdzie się ktoś albo wieku którzy posiadaja taka wiedze. Mam do wyboru dwa silniki Firmy TOmcat 420kv i 400kv Podaje linki http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=250 http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=283 Pytanie jest proste , który silnik będzie bardziej optymalny i zarazem nie za słaby Pozdrawiam Kamil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubyzzz Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Czy to jest twój pierwszy model? Jeżeli tak to czy aby nie pusciles się na zbyt głęboką wodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magilla Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Mam do wyboru dwa silniki Firmy TOmcat 420kv i 400kv Podaje linki http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=250 http://www.tomcat-motor.com/Products_view.asp?id=283 Tzn masz takie silniki czy masz w planach ich zakup? Bo jak do trenerka to ja bym się rozglądnął za czymś tańszym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Witam to nie jest mój pierwszy model ,wcześniej latałem na zefirku z bardzo fajnej firmy w krośnie na Podkarpaciu modelmaking .polecam. Potem styropiany 3 akro z silnikami 800kv ( nigdy więcej ) mam w planach, dzieli mnie tylko decyzja który , na zagranicznym forum opisywali ze 400 jest odpowiednia do mojego propela 14x8 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Brałbym ten drugi. 400kV jest bardziej ekonomiczny a różnica w osiągach prawdopodobnie niewielka. Swoją drogą, to chyba dość rzadkie, że firma ma dwa silniki o tak zbliżonych parametrach. Oba silniki są moim zdaniem przewymiarowane, chyba że lubisz mieć w trenerze duży naddatek mocy. P.S. Słowo "śmigło" naprawdę tak źle brzmi? Jesteśmy w końcu na polskojęzycznym forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Dzięki ,A odpowiedz naprawdę konkretną słowo śmigło nie brzmi źle i dla mnie również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 witam, jeżeli sa przewymiarowane , to jaki byłby lepszy ?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Dobierz taki silnik, którego śmigło da Ci ciąg na poziomie 1:1 (ciągu do wagi). Marek jest sporo. Możesz wziąć coś turnigy albo emaxa gt, choćby takiego http://www.nastik.pl/emax-gt402007-p-4159.html Nie wiem ile cel planujesz. Edit: Tu masz na 4-5S: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19028__Turnigy_G46_Brushless_Outrunner_420kv_46_Glow_.html Edit 2: Ten też by w zupełności wystarczył http://www.nastik.pl/emax-gt352605-p-4157.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Dziekuje, posiadam śmigło 14x8 tutaj specyfikacja do modelu http://www.singahobby.com/?q=node/31531 Zastanawiam się czy nie zmienić śmigłą by uzyskać wieksze obroty . mam zagryzkę jak to skomponowac w optymalnym komplecie, silnik smiglo i zasilanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Większe obroty? Skąd wiesz, że masz za małe? Model trener, nie powinien być zbyt szybki, więc tym bardziej nie zakładaj w ciemno, że jest za wolny i nie kombinuj. "Komponowanie optymalnych kompletów" polega w mniejszym/większym stopniu na testowaniu, czyli metodzie prób (w tym błędów), pomiarów i wniosków. Odpuść sobie utrafienie napędu "idealnego" za pierwszym razem. A jak odpuścisz sobie napęd idealny, to (nawet bez pomiarów, aczkolwiek polecam jednak je robić) dość łatwo wybierzesz napęd "bardzo dobry/wystarczająco dobry". Wystarczy skorzystać ze wskazówek producenta silnika (jakie śmigło do danego silnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Witam, nie chce dac za mocnego silnika , mysie ze ten EMAX GT4020/07 w zupełności wystarczy , niby podają że dedykowany jest do smigieł 14x7 a ja mam 14x8 nie jest to zbytnia różnica znalazlem rowniez kogos z takim samym modelem i takim i elektrycznym silnikiem turnigy , nie wiem czy nie zastosowac sie do tego samego ponizej daje link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ten Emax ciągnie bez problemu śmigło 15x8, więc z 14-ką sobie poradzi tym bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 a co myslisz o tym filmiku ?? i zastosowaniu takich parametrow jak autor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ja lubię realizm w modelach, również dotyczący dynamiki lotu. I dla mnie to co widzę na filmie, to pomylenie typu modelu z preferowanym stylem latania. Owszem, są górnopłaty, które wykonują akrobację bardzo stylowo, ale z założenia są to samoloty do czego innego. Gigantyczny nadmiar ciągu, samolot trener-rakieta. Ale wiem, że niektórych to właśnie kręci, więc droga wolna:) Jeszcze tylko nadmienię, że wg literatury modelarskiej i relacji Kolegów przewymiarowany napęd to: - większe ryzyko uszkodzenia modelu od nadmiernych przeciążeń - trudniejsze sterowanie (m.in. dozowanie mocy) - potrafi uratować w trudnych sytuacjach, ale paradoksalnie - potrafi w nie też wpakować - nadmiar ciągu utrudnia naukę latania (to takie przeciwieństwo szkoły szybowcowej) - lata się na skrzydłach, a nie sztuka latać, jak samolot wisi na śmigle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Tak tez uczynilem, zakupilem na miejscu turnigy 650 kv , i tez bedzie odpowiedni, Dzieki za pomoc jak tylko złoże wrzucę foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi