Skocz do zawartości

Extra 330L C-arf 2,6m


Rekomendowane odpowiedzi

chlopie, latasz takim sprzetem a nie wiesz ze zyleta w obie strony wychodzi tak samo pod warunkiem odpowiedniego wyklonu silnika w prawo????

 

Tu muszę stanąć w obronie Darka, bo ma racje. Sam mistrz Szufa tłumaczył mi to przy stoliku, jak zaczynałem zabawę z modelarstwem, że żyletkę robi się w jedną stronę lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

 

Sorki, ale ja juz wiecej w tym watku sie nie odezwe

 

I chwała ci za to! mam nadzieje, że dotrzymasz słowa i okażesz silną wole.

 

 

 

 

Sam mistrz Szufa tłumaczył mi to przy stoliku, jak zaczynałem zabawę z modelarstwem, że żyletkę robi się w jedną stronę lepiej :D

 

Motyl, Jego racja nasz spokój hi! nie ma co prowokować gada ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu Paweł masz racje żyleta musi wychodzic jednakowo w jedna i w druga strone ale do tego nie wystarczy wkrecic silnik wystartowac ,wytrymowac model i powiedziec obatany trzyba dochodzic do ideału pzreprowadzając mnustwo testów z kątami silnika i mozna dojsc do ideału tak jak piloci w klasie F3A to robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie już wszyscy przestać!! :? :evil: na to sie juz nie da patrzeć !!! proponuje zaprzestać tego pisania bezsensownych postów , to już doprowadziło do kłótni a nic dobrego z tego wszystkiego nie wyniknie, to jest forum, gdzie wszyscy do siebie odnoszą sie po przyjacielsku ,a nie podwórko!

 

Zresztą to jest temat o Extrze 330L Dariusza, już dawno odbiegliście od tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DJDIT - wątek o wyposażeniu był by bardzo potrzebny, zwłaszcza, że panują trędy które nie zawsze są najlepsze czy bardziej znośne cenowo, bo tanio to się nie bardzo daje.

 

Yahoon - wiesz ile godzin tygodniow jest w powietrzu model p. Chmielewskiego??

Po prostu trzeba ćwiczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak wieje to niestety czasami wysokos zaciagam do siebie nawet na 20% wychylenia steru... warto też zwrócic uwage na kierunek robienia żyletki, w jedna latwiej w drugą trudniej (moment smigła) wiec nadal wracamy do "zakłocen na drązkach"

ooo to, to....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Extry tej co prawda już nie mam, ale za to została "pamiątka" w postaci form ;-)

Za około miesiąc ruszy projekt identycznej extry ale ze skrzydłami styro (będzie ażurowane) wycięte na mojej maszynie CNC niestety cięcie kosztów... profil pogrubiony i zmieniony, silnik 3W85xi, reszta wyposażenia serwa itd leży już gotowe w szafie.

Projekt znajdzie się w nowym temacie który założę gdy będę miał już jakieś konkrety.

Widoczny na zdjęciu tylny statecznik i podwozie to pozostałości pokraksowe ale w pełni sprawne.

extraforma.jpg

 

styro.JPG

 

extra_czesci.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zanim jakiś idealista podejmie wątek plagiatu - powiedz Darku czy tak po prostu wziąłeś swój piękny, lśniący kadłub i ubabrałeś go oddzielaczami aby zrobić formę? Stosowałeś metodę "na oczko"? Bo chyba nie pokroiłeś kadłuba na 2 połówki? Wiedz że będę śledził wątek i bankowo po sezonie chciałbym się ugadać w temacie takiego kadłuba i rdzeni - jak już dojrzeję emocjonalnie do rozmiaru 2,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga na 100% będzie niższa nim miałem poprzednio, same pakiety zasilające ważyły ponad 1kg a teraz będą A123 ważące 300g, skrzydła również będą lżejsze to już wiem na pewno po wycięciu rdzeni gdzie jedna połówka waży niecałe 350g po ażurowaniu wyjdzie prawie połowę z tego +10desek balsowych na pokryscie połówki i listwy nie przekroczy 750-850g a oryginał ponad kilogram tak więc projekt będzie udany.

Profil pogrubiony w stosunku do oryginału o około 8mm spowolni model i w niewielkim stopniu zwiększy nośność kosztem innych właściwości lotnych, zmieniony na E169. Jak się nie będą podobać zrobi się nowe szybko i sprawnie tym bardziej, że mam możliwości do experymentowania.

O plagiacie nie ma mowy gdyż model jest do użytku własnego a nie komercyjnego, a nawet jak bym chciał komercyjnie to zmiany wprowadzone przezemnie przekroczą wartośc procentową wymaganą przez prawo i co najwyżej można mówić o podobieństwie.

No a co do formy to oczywiście kadłub nie był przecięty na pół czy jeszcze coś gorszego tylko wykonano linię podziałową więc forma jest oryginalnie dzielona w połowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie pogrubiony zmieni własciwosci. Model juz nie będzie taki agresywny tylko przyssie sie do powietrza jak mad man , a z tego co widziałem to Ty delikatnie nie latasz ja zreszta też :mrgreen: Ja bym zastosował profil NACA 64012A ale jak mówie ja to ja Ty robisz wg swojego uznania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na fotki Twojego profilu i tak sie zastanawiam. Teraz jest tendencja, zwłaszcza w duzych modelach akrobatów, żeby profile były laminarne i stosunkowo cienkie, szczyt profilu daje się sporo za 1/3 cięciwy a u Ciebie wygląda to jak stara poczciwa naca 0015 czy cuś w ten deseń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.