Sknera771 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Witam wszystkich serdecznie, długo mnie tu nie było ponieważ zerwałem na pewien czas z modelarstwem z różnych powodów, a między innymi z braku czasu. Ostatnimi czasy z okazji świąt i związanej z nią przerwy świątecznej planowałem zakup jakiegoś tartaku do poskładania. Chciałem Guillowsa i najpierw miała to być ta "zwykła" mniejsza wersja, którą chciałem popełnić i odstawić na półkę. Złożyło się jednak tak że w sklepie modelarskim który odwiedzam od czasu do czasu, był model Mitsubishi Zero od Guillowsa ale w wersji tej większej, wyciętej laserowo o rozpiętości 625mm. Cena była baardzo okazyjna w porównaniu do tej internetowej więc kupiłem! No i teraz dylemat. Instrukcja przewiduje wybudowanie go w wersji na gume, w wersji na uwięzi oraz (to co mnie interesuje) w wersji R/C. Więc mam pytanie, czy warto? Zbudowałem już kilka modeli z depronu, trochę polatałem szybowcami, trochę nietoperzem, nie nazwę się prawdziwym modelarzem ale co nieco już wiem i pewnie bym sobie z tym poradził.. Kwestia jest tylko tego czy warto przebudowywać ten bądź co bądź malutki modelik żeby poleciał? Czy da się go zrobić na tyle lekko żeby nie był cegłą a jednocześnie na tyle wytrzymale żeby się nie rozpadł? Chciałbym tu umieścić relacje z budowy tegoż japończyka. Może nie jest to za ciekawy temat ale liczę że w te leniwe długie zimowo świąteczne wieczory znajdą się ludzie którzy będą mieli czas i ochotę by mi doradzić i co nieco podpowiedzieć P.S. Wesołych świąt :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 A więc prace ruszyły dalej, kadłub już jest bliżej końcowi, wyszedł nawet prosto Zrobiłem też ster wysokości. Jeszcze chciałem conieco napisać odnośnie samego zestawu, bo w internecie można wiele złego wyczytać na temat Guillowsa. Ta wersja wycięta laserem jest naprawdę świetna, balsa jest lekka i nie taka pancerna jak w przypadku zestawu wycinanego "pieczątką" a plany i części są tak dokładne że nie trzeba nawet papierka ściernego żeby wszystko spasować.Jak na razie prace powoli się posuwają i będę chciał go ulotnić w wersji RC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 A jakie wyposażenie planujesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 A jakie wyposażenie planujesz ? Jeszcze dokładnie nie wiem. Zależy gdzie będę kupował. Planuje jakiś mały silnik 17-18mm, pakiet 300-400mAh, jedno serwo 5g na lotki i jedno serwo 3g na SW. Ale to się może zmienić jeszcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Hej!Jak gruba jest ta sklejka? Do mnie wygląda to trochę ceglasto, ale z producentem spierać się nie będę. : P Szczególnie, że moje doświadczenie z tartakami od 10 czy 11 lat ani drgnęło. ; D Czym kryjesz?Bardzo fajnie to wygląda. Kończę właśnie popełniać stylizację p-51 w tej rozpiętości, ale z zielonego. Czekam z niecierpliwością na kolejne posty relacji i liczę na spotkanie na którymś z trójmiejskich lotnisk. ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Wiesz, moje doświadczenie z tartakiem jest niemalże zerowe, dlatego kleje go z gotowego tartaku tam nie ma sklejki, niemalże caly jest z balsy. Planuje okleić go japonką. Dzieki za zainteresowanie, relacja bedzie doprowadzona do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Aaaa, to to balsa jest. Zdjęcia i przepalenia trochę mnie oszukały. ; ) No to wagowo jestem spokojny. Trzymam kciuki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Wystąpiła mała przerwa związana ze zmianą roku kalendarzowego ;D Jednak dzisiaj troszke podłubałem. Wypełniłem przestrzenie pomiędzy wręgami wg planów, dopasowałem mniej więcej statecznik, wstępnie oszlifowałem kadłub i rozpocząłem pracę nad skrzydłem. Mam też kilka pytań do modelarzy którzy mają więcej doświadczenia. A mianowicie z czego zrobić wręgę silnikową? W instrukcji jest żeby wkleić "vinyl firewall" ale to raczej w wersji spalinowej, poza tym nie przekonują mnie absolutnie te "vinylowe" części dołączone do zestawu. Są tragiczne, ciężkie i kruche jak z gipsu. Myślałem na laminatem albo sklejeczką cienką?Drugie pytanie czy lotki oznaczone przerywanymi liniami są wystarczające? I czy zrobić je konstrukcyjne czy wyciąć deseczki z balsy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Wręga silnikową może spokojnie być ze sklejki 2mm w tej wielkości modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Firewal tak jak napisał Piotr sklejka 2 lub 3 mm. Natomiast lotki powiekszyłbym/przedłużył w kierunku osi kadłuba. Ale ze względu na lepsze ( głębsze ) ukrycie serw w skrzydłach.Pamiętaj też , iż taki "maluch " dolnopłat będzie stosunkowo szybki i niezbyt stabilny podczas podmuchów wiatru.Bez wiatru podejrzewam, że tez przysporzy sporo andrenaliny pilotowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi