Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie czy te czesci nadadzą się do wyposażenia kit pionnier?

Silnik

Pelikan CD 2826/18

Tower pro 2408-21T -3

Regiel 20A redox

4serwa tgy9

Aparature i odbiornik posiadam

 

Dane silników

 

Tower pro

waga: 50g, moc: 113,4W, max prąd: 13,8 A, zasilanie 2 - 3 LiPo,

śmigło: 8x4 ( 3S ) - 10x4,7 ( 2S ) , 1400rpm/v

modele akro do 400g, akro 3D do 300g, szybowiec / trener do 800g

 

Pelikan

ilość ogniw zasilających: 2-3 Li-Pol / 6-10 Nixx

obroty / Volt: 1000

moc: 140 W

max prąd (60s) - 18 A

rozmiary (średnica, długość) : 27,1 x 22 mm

średnica wału: M3

waga: 41 g

Czy coś jeszcze będzie potrzebne do budowy?czy silniki będą dobre?

 

 

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Silnik przede wszystkim  za wolny,do Pionierowatych nie wsadzisz bez przeróbek śmigła większego jak   6  -  6,5cala  co wymusza nabycie silnika o znacznie wyższym KV~2000  (na 3S)

Opublikowano

Nie za słaby?

Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 11,1 (2÷3S) KV [liczba obrotów/min /V]: 1534 Maksymalna sprawność prądowa: 7 ÷ 12 (>75%) Natężenie prądu biegu jałowego / 10V [A]: 0,9 Przepustowość prądowa [A/60s] 16 Długość silnika [mm]: 47,3 Średnica silnika [mm]: 28,5 Średnica wału [mm]: 3 Długość wału (użyteczna) [mm]: 16,5 Długość przewodów [mm]: 55 Masa [g]: 39 Zalecana masa modelu [g]: 200 ÷ 600 Zalecana śrdnica śmigła (bez przekładni): 7" ÷ 10" Rezystancja wewnętrzna [Om]:

0,15

zalecana masa modelu 600g

pionnier waży więcej

 

http://abc-rc.pl/ABC-Power-D4018-900KV

a taki?

Opublikowano

Czytaj co ci ludzie piszą, Kv około 2000, a nie 900. Ja latałem na emaxie 2812 i było dawał radę, choć przerobiłem go tak że wchodziło smigło 7'. wznoszenie na full gazu jakieś 45stopni, wystarczająco dla tego modelu.

 

PS sam dajesz ludziom rady w różnych tematach a nie umiesz dobrać silnika do pioneera? hmm  :blink:

Opublikowano

Smigło za małe 6/5 bo wieksze się nie miesci chyba , że pokombinujesz i zmiescisz 7/4

Opublikowano

Kolega f-150 napisał że takie więc się zasugerowałem.

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

 

Czyli

Pakiet

http://abc-rc.pl/ABC-Power-1300mAh-3S-30C

 

Silnik

http://abc-rc.pl/emax-cf2822

 

Śmiglo

http://abc-rc.pl/APC-6x55-E

 

Serwa ,regiel,wtyki mam,i chyba już nic więcej nie potrzebne?tylko większosc niedostępna to sobie poczekam :(

Opublikowano

Ręce opadają :)  - znowu za wolny silnik , Wybrałeś CF2822   a on ma tylko 1200kv  (KV=obrotów na 1volt  jeśli nie wiesz o co chodzi)

Zobacz uważnie  tabelkę na jakim śmigle teoretycznie powinien pracować !!  10cali !!  

 

 

Dla wyjaśnienia  bo chyba nie łapiesz -im mniejsze śmigło tym z większymi obrotami musi pracować by uzyskać porównywalny  ciąg   jak w  dużym  śmigle z wolnym silnikiem

W Pioneerze bez przebudowy mocowania silnika wstawisz śmigło  6cali maksymalnie   co wiąże się z tym że silnik które je będzie napędzać musi być dość szybki  .

 

 

Wojtek (f-150) zaproponował ci CF2812  wybór wprawdzie nadal silnika   ciut za wolnego moim zdaniem (1500kv)  ale  to chyba na tę chwilę jedyny kompromis  między ceną , możliwościami a dostępnością  .

 

CF2812 TO NIE JEST TO SAMO CO CF2822

 

Bez przeróbek wstawisz go ze śmigłem 6x5.5   -może napęd nie rozwinie  pełnego ciągu na tym śmigle ale za to zmniejszy się jego apetyt na prąd co wpłynie na dłuższy lot  a  model powinien na nim mieć wystarczające osiągi .

 

Później jak nabierzesz wprawy a Pioneer będzie wymagał np  już remontu możesz się pokusić o inne mocowanie tego silnika    by móc wstawić mu śmigło docelowe np 7x5 E

 

Przykład modyfikacji mocowania silnika związanej z zastosowaniem większego śmigła w Pioneerach ,Bixlerach, Betach......

IMAG0244.jpg

Opublikowano

Jeszcze piastę na śmigło na oś 3mm  (propsavera tu nie polecam)   http://abc-rc.pl/p/34/731/piasta-smigla-mp-jet-3-0-m5-4698-piasty-stale-piasty-do-smigiel-smigla-i-akcesoria.html

 

Rurkę  skrzydła wymienił bym na pręt węglowy 5.5mm  - 6mm ...ale to tylko sugestia 

 

Dobry wieczór.

Dlaczego Pan nie poleca prop saver'a? Ze względu, że to napęd pchający, czy jakaś inna przyczyna?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Przedewszystkim dla tego że stosuje się tu szybkie silniki co wymaga pewnego mocowania śmigła.

Układ pchający dodatkowo sprzyja piaście-śmigło jest znacznie mniej narażone na uszkodzenie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jednak nie zamówiłem pionniera,zamówiłem cos od rodzimego konstruktora. Jest to model to-masz

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dawno się tak dobrze nie bawiłem jak przy składaniu tego to masza494d2a08df1d64b310d26dc47b37b04e.jpge0ce3c100cacce251a230dc7b750e7e7.jpgfffdc9c810b4a1d4aba85c947cf15311.jpg takie urządzenie jest bardzo pomocne przy zaoblaniu krawędzi

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.