Jump to content

Pionnier kit


Mikolaj.waw
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie czy te czesci nadadzą się do wyposażenia kit pionnier?

Silnik

Pelikan CD 2826/18

Tower pro 2408-21T -3

Regiel 20A redox

4serwa tgy9

Aparature i odbiornik posiadam

 

Dane silników

 

Tower pro

waga: 50g, moc: 113,4W, max prąd: 13,8 A, zasilanie 2 - 3 LiPo,

śmigło: 8x4 ( 3S ) - 10x4,7 ( 2S ) , 1400rpm/v

modele akro do 400g, akro 3D do 300g, szybowiec / trener do 800g

 

Pelikan

ilość ogniw zasilających: 2-3 Li-Pol / 6-10 Nixx

obroty / Volt: 1000

moc: 140 W

max prąd (60s) - 18 A

rozmiary (średnica, długość) : 27,1 x 22 mm

średnica wału: M3

waga: 41 g

Czy coś jeszcze będzie potrzebne do budowy?czy silniki będą dobre?

 

 

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie za słaby?

Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 11,1 (2÷3S) KV [liczba obrotów/min /V]: 1534 Maksymalna sprawność prądowa: 7 ÷ 12 (>75%) Natężenie prądu biegu jałowego / 10V [A]: 0,9 Przepustowość prądowa [A/60s] 16 Długość silnika [mm]: 47,3 Średnica silnika [mm]: 28,5 Średnica wału [mm]: 3 Długość wału (użyteczna) [mm]: 16,5 Długość przewodów [mm]: 55 Masa [g]: 39 Zalecana masa modelu [g]: 200 ÷ 600 Zalecana śrdnica śmigła (bez przekładni): 7" ÷ 10" Rezystancja wewnętrzna [Om]:

0,15

zalecana masa modelu 600g

pionnier waży więcej

 

http://abc-rc.pl/ABC-Power-D4018-900KV

a taki?

Link to comment
Share on other sites

Czytaj co ci ludzie piszą, Kv około 2000, a nie 900. Ja latałem na emaxie 2812 i było dawał radę, choć przerobiłem go tak że wchodziło smigło 7'. wznoszenie na full gazu jakieś 45stopni, wystarczająco dla tego modelu.

 

PS sam dajesz ludziom rady w różnych tematach a nie umiesz dobrać silnika do pioneera? hmm  :blink:

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Smigło za małe 6/5 bo wieksze się nie miesci chyba , że pokombinujesz i zmiescisz 7/4

Link to comment
Share on other sites

Kolega f-150 napisał że takie więc się zasugerowałem.

 

Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka

 

Czyli

Pakiet

http://abc-rc.pl/ABC-Power-1300mAh-3S-30C

 

Silnik

http://abc-rc.pl/emax-cf2822

 

Śmiglo

http://abc-rc.pl/APC-6x55-E

 

Serwa ,regiel,wtyki mam,i chyba już nic więcej nie potrzebne?tylko większosc niedostępna to sobie poczekam :(

Link to comment
Share on other sites

Ręce opadają :)  - znowu za wolny silnik , Wybrałeś CF2822   a on ma tylko 1200kv  (KV=obrotów na 1volt  jeśli nie wiesz o co chodzi)

Zobacz uważnie  tabelkę na jakim śmigle teoretycznie powinien pracować !!  10cali !!  

 

 

Dla wyjaśnienia  bo chyba nie łapiesz -im mniejsze śmigło tym z większymi obrotami musi pracować by uzyskać porównywalny  ciąg   jak w  dużym  śmigle z wolnym silnikiem

W Pioneerze bez przebudowy mocowania silnika wstawisz śmigło  6cali maksymalnie   co wiąże się z tym że silnik które je będzie napędzać musi być dość szybki  .

 

 

Wojtek (f-150) zaproponował ci CF2812  wybór wprawdzie nadal silnika   ciut za wolnego moim zdaniem (1500kv)  ale  to chyba na tę chwilę jedyny kompromis  między ceną , możliwościami a dostępnością  .

 

CF2812 TO NIE JEST TO SAMO CO CF2822

 

Bez przeróbek wstawisz go ze śmigłem 6x5.5   -może napęd nie rozwinie  pełnego ciągu na tym śmigle ale za to zmniejszy się jego apetyt na prąd co wpłynie na dłuższy lot  a  model powinien na nim mieć wystarczające osiągi .

 

Później jak nabierzesz wprawy a Pioneer będzie wymagał np  już remontu możesz się pokusić o inne mocowanie tego silnika    by móc wstawić mu śmigło docelowe np 7x5 E

 

Przykład modyfikacji mocowania silnika związanej z zastosowaniem większego śmigła w Pioneerach ,Bixlerach, Betach......

IMAG0244.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze piastę na śmigło na oś 3mm  (propsavera tu nie polecam)   http://abc-rc.pl/p/34/731/piasta-smigla-mp-jet-3-0-m5-4698-piasty-stale-piasty-do-smigiel-smigla-i-akcesoria.html

 

Rurkę  skrzydła wymienił bym na pręt węglowy 5.5mm  - 6mm ...ale to tylko sugestia 

 

Dobry wieczór.

Dlaczego Pan nie poleca prop saver'a? Ze względu, że to napęd pchający, czy jakaś inna przyczyna?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Przedewszystkim dla tego że stosuje się tu szybkie silniki co wymaga pewnego mocowania śmigła.

Układ pchający dodatkowo sprzyja piaście-śmigło jest znacznie mniej narażone na uszkodzenie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.