Guest RomanX Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 chciałem się zapytać ,kiedy i jak ładować pakiet li-po po wykonanym locie ? [mam quadkoptera i heksakoptera z li-po] - czy po zakończonym locie od razu go naładować do pełna i odłożyć do następnego lotu (np.za kilka dni) - tak teraz robię - czy nie ładować i niech czeka do następnego lotu i wtedy go na świeżo naładować do pełna ? - czy po zakończonym locie ,naładować go do jakiegoś poziomu i odłożyć , a dopiero przed lotem naładować do pełna ? chodzi mi o wydłużenie żywotności pakietu i właściwe postępowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUUP Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Na pewno pakiet nie powinien leżeć naladowany. Po lotach jak pakiety ostygna to doładowujesz je na funkcji storage. I tak przechowujesz. Ładujesz do pełna przed lotami. A podczas ładowania najlepiej nie przekraczac 1C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RomanX Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 dzięki za informację ,ale muszę uściślić mam cheersona cx-20 i na razie mam tylko ładowarkę która była w zestawie więc tylko jest charger indicator i power indicator - może kiedyś dokupię profesjonalną gdzie będzie storage. mam miernik więc mógłbym kontrolować co jakiś czas do jakiego napięcia trochę podładować ,żeby było storage ale do jakiego najbezpieczniej ? i rozszyfruj prosze ostatnie zdanie z 1C - dzięki na pakiecie doczytałem się ,żeby nie przekraczać napięcia ładowania 4.2V na celę i przerwać ładowanie gdy temp. pakietu przekroczy 71*C lub zacznie puchnąć Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarobest Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 1C oznacza, że największy prąd ładowania powinien wynosić np. dla pakietu o pojemności:1000mAh - 1A2000mAh - 2A2500mAh - 2,5 I tak dalej.Jednak pewnie twoja ładowarka nie pozwala na wybór, powinno być na niej napisanie jakim prądem ładuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RomanX Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 na ładowarce nie ma nic poza napięciem 11.1V , a zasilacz który się do niej wpina ma 15V, 800mA. sam pakiet li-po ma takie oznaczenia: 2700mA 11.1V (30Wh) 3S , Cont 20C/Burst 40C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francka Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Ładowarka ze standartowego zestawu powinna sama wiedzieć , kiedy pakiet sie naładuje (jakieś diody powinny świecić) A ładowanie pakietu , tak jak pisali najlepiej przed lotem zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUUP Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Twoja ładowarka daje 0,8A wiec to duzo mniej niz 1C Twojego akumulatora ktory wynosi 2.7A. A storage to 3.7V na cele czyli 3x3.7=11.1V na calym pakiecie. A 20C na pakiecie oznacza ile A mozesz z niego wyciągnąć. Czyli pojemnosc2.7*20C co daje Ci 54A co w nastepstwie mowi nam ile W możesz wyciągnąć z akumulatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojcio69 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 I wszystko powinno być jasne Eksploatacja akumulatorów Li-po.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RomanX Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 dzięki ,pod sufitem zrobiło się jaśniej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts