rajaner Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Mam w planach przerobienie jakiegoś silnika od kosy,piły lub czegoś podobnego na powiedzmy silnik modelarski.Na chwilę obecną nie wiem czego szukać co będzie leprze,łatwiejsze do przerobienia dla kogoś kto posiada nie wielką wiedzę o takich silnikach. Chodzi mi o silnik o pojemności do 25cm. Dla tego proszę o pomoc jakiego silnika szukać, nie chodzi mi o jakieś markowe firmy ważne żeby były części zamienne. Z góry dziękuję. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Witam Ja przerabiałem silnik od dmuchawy do liści o poj. 26 cm3 . Efekt tego był nie ciekawy .Danych dokładnych nie pamiętam . Masa silnika , cena całkowita przeróbki /mechaniczna/, zapłonu elektronicznego zaczyna się nie opłacać Silnik nadawał się do wolno latającego modelu uzyskałem na tym silniku 6800-7000 obr na śmigle 16/10 co dawało 4,3 kg ciągu statycznego. Dodaj drgania z nie dokładności tokarsko-frezerskich . Pzdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Czy ten silnik był w jakimś modelu? Jeżeli tak to w jakim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 założyłem do GILESA 202 1.8m i lot zakończyło się fiaskiem . Więcej nie próbowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Zgadzam się ale miałem inne plany . Próby czasami są bolesne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej68IX Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Eeee. Silnik z czegoś (chyba dmuchawa) zastosowałem w Trenerku 240cm - ZERO WIBRACJI. Film jest tutaj https://www.youtube.com/watch?v=rmUqj-Dxkm4 Pozdrawiam Andrzej 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Temat rozpocząłem od poszukiwania silnika i tak stałem się posiadaczem silnika jaki mnie interesował,zwłaszcza chodziło mi o nie zbyt duża pojemność. Ale na początku zwracam się z prośbą o pomoc w przystosowaniu go do modelu samolotu. Za wszelką pomoc z góry bardzo dziękuję. Nie jestem pewien z czego jest ten silnik. Przeglądałem różne tematy i znalazłem bardzo podobny.Prawdo podobnie od dmuchawy. Na wstępie proszę o jakieś informacje na temat silnika jaki posiadam. Jaką moc i obroty można uzyskać. Do jakiej wielkości modelu.Rozpiętość,waga. W planach mam zamiar rozpocząć budowę modelu pod ten silnik ale na razie trudno podjąć decyzję co do wielkości modelu. Za wszystkie informacje jeszcze raz. Bardzo dziękuję. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiM Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 zdaje się że mam podobny silnik w pile spalinowej niestety pracuje okropnie i trudno go ustawić dodatkowo ma mały moment obrotowy. Jednak jest światełko w tunelu. Czasem do paliwa dodaję jakieś 10% paliwa modelarskiego opartego na metanolu i nitrometanie. Na takiej mieszance silnik pracuje wyśmienicie i ma odczuwalnie około 20-30% więcej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Zastanawia mnie podłączenie paliwa w tym gaźniku. Pierwsza próba uruchomienia silnika okazała się kompletną porażką.Po przeglądnięciu wszystkiego pomyślałem że winny jest gaźnik który na drugi dzień trafił do serwisu.I tu się okazało że się nie myliłem.Po wymianie uszczelek membrany fachowiec na jakimś przyrządzie pokazał że działa poprawnie. Po zamontowaniu do silnika i po kolejnej próbie cisza.Dodam że przewód paliwa podłączyłem po prawej stronie gaźnika, lewą cieńszą rurkę uznałem jako odpływ nadmiaru paliwa.Po mały relaksie połączyłem odwrotnie i tu niespodzianka silnik odpalił i według mnie pracuje całkiem poprawnie. Panowie proszę wyjaśnijcie mi czy to jest prawidłowo?Czy jest możliwość aby gaźnik był w jakiś sposób odwrotnie złożony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Bardzo szkoda że nikt nie wie dlaczego przy takim podłączeniu paliwa silnik pracuje poprawnie. Obszedłem kilka warsztatów i dla każdego było to bardzo dziwne do puki nie uruchomili silnika.Tylko w jednym miejscu stwierdzili że jeśli gaźnik nie ma pompki to może tak pobierać paliwo, ale czy to prawda nie mam pojęcia. Zapytam inaczej.Czy ten gaźnik nadaje się do tego silnika który ma być zamontowany w modelu czy powinienem szukać innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Odpowiedź jest bardzo prosta. Ponieważ takie podłączenie jest prawidłowe. Dopływ paliwa jest tylko jeden a odpływu nie ma w takim gaźniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Odpowiedź jest bardzo prosta. Ponieważ takie podłączenie jest prawidłowe. Dopływ paliwa jest tylko jeden a odpływu nie ma w takim gaźniku. Bardzo dziękuję. Z tego wnioskuję że nogę pozostać przy tym gaźniku i nie ma co szukać innego. Postanowiłem dopasować ten silnik do modelu samolotu ale nie wiadomych jest bardzo dużo a informacji na ten temat praktycznie nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Skoro silnik pracuje prawidłowo to po co szukać innego? Żeby wiedzieć jaki model do niego zbudować to trzeba go najpierw przystosować do montażu śmigła, dobrać jakieś śmigło i zmierzyć jaki daje ciąg. Wtedy będzie można policzyć jaki duży model do niego zbudować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Postaram się pokazać wszystko co robię przy tym silniku.Być może się to kiedyś komuś przyda. Na początek poszedł gaźnik.Chodziło mi czy nie da się coś zrobić aby jak najmniej wystawał poza silnik.Ponieważ ostatnio jestem stałym bywalcem w serwisach pytałem czy mogę zmniejszyć kolektor.Fachowcy stwierdzili że nie powinno mieć to wpływu na pracę silnika więc zacząłem kombinować. 1.Po stronie gaźnika kolektor obciąłem 5 mm po zmontowaniu silnik odpalił i pracował jak przed tym zabiegiem nie zauważyłem jakiejś różnicy. 2.Mając drugi w zapasie nie wiele myśląc zrobiłem to samo po stronie cylindra silnik odpala i pracuje jak poprzednio jedno co mi się wydaje że zwiększyły się wolne obroty. Mam drugi kolektor i jeszcze to sprawdzę jak silnik będzie gotowy,czy jest jakaś różnica w obrotach i ciągu. W środku orginał po bokach to co odcięte. Na chwilę obecną tak wygląda gaźnik. Panowie czy ktoś coś takiego robił w silnikach tego typu i ma na to jakąś opinię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 jakies 10 lat temu przerobilem z tata silnik z kosy solo 40cm3. Oryginalny zaplon magneto zastapilismy elektronicznym, bo bez szarpanki byly problemy z rozruchem i calosc wazyla za duzo. Piasta byla dorabiana przez tokarza, tak zeby wpasowac sie na stozek i klin na wale. Tlumik puszka spawany z aluminium, bo oryginalny stalowy, byl za duzy i za ciezki. Caly komplet z zaplonem wazy troche ponizej 2kg. Silnik wyladowal w modelu pipera 2.8m. Lata fajnie, mocy jest spory zapas: Do tego co masz silnika najlepiej jakis klasyczny model o niesymetrycznym profilu (np. piper, albo spacewalker) o rozpietosci min. 2.4m. Cos gdzie masa napedu nie bedzie przeszkadzac. Odnosnie gaznika. Ten drugi kruciec to odplyw paliwa do zbiornika. Normalnie w kosie powinna byc jeszcze pompka reczna, ktora zasila sie gaznik przed rozruchem. Znacznie ulatwia sprawe jak w zbiorniku byla susza. Odnosnie samego przerabiania, jest to fajne z punktu widzenia samej frajdy zrobienia. Przy obecnej dostepnosci i cenie nowych silnikow modelarskich nie oplaca sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Zaczynam rozbierać silnik w planie mam po niedzieli odwiedzić tokarza aby dorobił piastę pod śmigło.I tu jest wielka nie wiadoma nie mam pojęcia jakie powinna mieć wymiary i jak powinna wyglądać. Takie wymiary ma wał silnika. Na zdjęciu trenerka na początku tematu jest bardzo podobny silnik ale nigdzie nie ma nic pokazane jak jest zrobiona piasta śmigła. Bardzo bym prosił o jakieś wymiary odręczny rysunek piasty na podstawie którego mógłbym coś narysować dla tokarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Podstawowa sprawa co do wymiarow to z czego ma byc toczona, jaki material. I kolejna wazna sprawa jakies zabezpieczenie przed odkrecaniem. Jest na wale klin? bo jesli nie to slabo to wyglada. Gwint jest krotki zeby myslec o jakiejs kontrze. Patrzac na to to srednio to wyglada i nie bardzo mam jakis pomysl, tak zeby to mialo rece i nogi. Moze od strony magneta i szarpanki wyglada to lepiej? Ja tak przerabialem u siebie. I najlepiej pomyslec wtedy o zaplonie elektronicznym. ok 40mm to min srednica piasty pod smiglo, i jak chcesz toczyc z aluminium, to taka bym zrobil cala piaste. Tak to wyglada u mnie, piasta wytoczona z brazu, sklada sie z dwoch czesci, lewa siedzi na stozku i klinie, prawa jest nakrecona na gwint na wale i od czola skrecona dwoma srubami z czescia lewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Dzięki Łukasz. Myślałem o zamontowaniu piasty od strony magneta ale wtedy musiał bym dać inny zapłon.Do czasu kiedy nie sprawdzę silnika ze śmigłem chcę pozostawić stary.Być może silnik okaże się za słaby i szkoda by darmo inwestować w nowy zapłon. To jest prawdopodobnie taki sam silnik ale nie mogę się dopatrzeć jak jest zamocowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Wymyśliłem takie coś aby sprawdzić ciąg silnika.Nie wiem czy to zda egzamin ale myślę że orientacyjnie coś nieco będzie wiadomo.Ale to na razie najmniejszy problem Poszukiwania jakiś zdjęć rysunków na temat piasty pod śmigło do tego silnika skończyły się na niczym. Wymyśliłem takie coś.Nie wiem czy to dobry pomysł ale jak na razie nic innego nie widzę.proszę oceńcie sami. Wymiary jakie podałem to wymiary wału silnika,pozostałe które oznaczyłem A,B,C,D to wymiar jaki byłby do przyjęcia w takim rozwiązaniu o ile coś takiego mogło by być. Według mnie. Średnica C 15-20 mm,B nie wiem jakie wymiary ma śmigło 15,16 cali, ale tu bym dał grubość śmigła plus nakrętka. Większym problemem jest wymiar A,średnica musiała by mieć 12-14 mm,śmigło ma na pewno mniejszą średnicę i nie wiem czy można by tyle rozwiercić.Pozostaje D,jaka maksymalna może być długość. Materiał z jakiego mogą to wytoczyć.Miedz,mosiądz lub zwykłe żelastwo. Panowie może ktoś doradzi czy takie coś może być,może ktoś ma jakiś inny pomysł. Dziękuje Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi