Skocz do zawartości

PRZERÓBKA na modelarski.


rajaner

Rekomendowane odpowiedzi

Ja spróbował bym nagwintować końcówkę wału 8  i tyle, do tego dorobienie podstawy piasty z podkładki  al 20x3 nagwintowanej w środku gwintem 10 ewentualnie możesz podszlifować wał aby pasowała podstawa tak jak w szlifierce kontowej może nawet takiej dało by się użyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

śmigła 16/.... mają otwór fi 8 do 10 ,więc nie możesz zrobić tam gwint .lepiej zrobić piastę i podkładkę z czterema otworami.

Wieczorem narysuje jak ja bym to widział taką piastę.

Bardzo dziękuję.

Bo nie wiem jak to zrobić, a mam zamiar przystosować ten silnik do modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że muszę zamówić jakieś śmigło.

Na początek myślałem o śmigle HY-16x6, HY-15x6, JM-16x10,przede wszystkim aby było plastikowe.

Z tego sklepu;http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/?smigla-hy,88,2&bViewAll=true

Chodzi o przystępną cenę jak na pierwsze próby z tym silnikiem.

Może ktoś doradzić które byłoby w miarę odpowiednie na początek w celu sprawdzenia silnika.Może ktoś ma używane

chętnie odkupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo trudności jakie napotykam przy tym silniku zamierzony plan doprowadzę do końca.

 

Zwracam się z prośbą do osób którzy mają kontakt z Panem Adamem [ bzik4].

Jeżeli nie sprawi to kłopotu proszę powiadomić aby odczytał wiadomość na PW.

Dziękuję Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik rozebrany i wycięte kawałki które nie nie będą potrzebne,reszta chwilowo pozostała do zamontowania szarparki

która będzie potrzebna przy regulacji i sprawdzeniu silnika.

Na razie takt to wygląda.

post-12393-0-98086400-1455524059_thumb.jpg

A tutaj umyty i wyczyszczony, może na zdjęciu tego nie widać ale wgląda lepiej jak nowy.

post-12393-0-89515000-1455524236_thumb.jpg

Mam zamiar trochę przetoczyć wentylator mniej więcej tak jak na zdjęciu,czy nie będzie to przeszkadzało w pracy silnika?

post-12393-0-24186600-1455524500_thumb.jpg

CDN.

Ponawiam pytanie

Które z tych śmigieł było by w miarę dobre do tego silnika?

http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/?smigla-hy,88,2&bViewAll=true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do testów jedno śmigło to mało,kup 15x8,16x8,17x8 i lepiej sprawdzisz ile kg ten silnik pociągnie.

Chyba podobny silnik przetestowałem w SP-OLO

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/195-ma%C5%82y-benzyniak-sp-olo/page-4?hl=%20ma%C5%82y%20%20benzyniak

 

A tu masz lot na tym silniku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stoczenie wentylatora nie będzie miał wpływ na pracę silnika ,wręcz zmniejszy opory powietrza .

Ja bym zakładał 16/8 lub 10

Witam

Jestem trochę mało doświadczony w przeróbkach takich silników ale czy przetoczenie tego wentylatora nie wpłynie na jego wyważenie? Bo mam wrażenie że silnik może dostać od tego niezłych wibracji. Ale może niech się ktoś jeszcze wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale i ja eksperymentuje z takim silnikiem.

Sprawdzałem wentylator na zwykłej wyważarce do śmigieł i w tej chwili i tak jest nie wyważony,zdecydowanie szybko opada 

na stronę magnesów.Po przetoczeniu i tak będę musiał go w jakiś sposób wyważyć.

Prawdo podobnie po przez nawiercanie otworów albo jakąś przeciw wagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale i ja eksperymentuje z takim silnikiem.

Sprawdzałem wentylator na zwykłej wyważarce do śmigieł i w tej chwili i tak jest nie wyważony,zdecydowanie szybko opada 

na stronę magnesów.Po przetoczeniu i tak będę musiał go w jakiś sposób wyważyć.

Prawdo podobnie po przez nawiercanie otworów albo jakąś przeciw wagą.

 

wyważony powinien być cały zespół - tłok-wał-magneto.

samo magneto nigdy nie będzie wyważone na zero, bo ma być zamocowane na klinie w jednym, jedynie słusznym położeniu względem wału i tłoka.

 

Panowie  silniki z elektronicznym zapłonem nie mają takiego koła i pracują .

oczywiście tak, masz rację, ale czy przeciwwaga na wale, w takim wypadku, ma taką samą masę jak z magnetem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwwaga na wale korbowym jest wyważeniem do układy tłok, korbowód, wał. Koło zamachowe z magnesami do magneto nie ma nic do tego (ma być wyważone oddzielnie). Jakiekolwiek bicie na wale wyjściowym silnika rozwali łożyska. Możesz ztoczyć wentylator. Ja mam tak zrobione u siebie. Jeden przerobiony drugi jeszcze nie.

A dla obalenia jeszcze jednej teorii oba te silniki mają takie same koła magnesowe lecz w innym ustawieniu względem wału (inny kąt wyprzedzenia zapłonu)

post-14250-0-51617900-1455659082_thumb.jpg

post-14250-0-41208600-1455659107_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta i wentylator w firmie która to wykona, mam obiecane że na dzisiaj będzie gotowy wentylator.Poszukałem trochu na złomie i znalazłem

coś fajnego na tłumik.Całość była pokryta jakąś farbą radę dawał tylko pilnik aby ją usunąć i teraz trzeba go wypolerować.

Wagowo wychodzi o połowę mniej ale zobaczę jak będzie gotowy.

Waga starego.                                                              Ato co próbuję zrobić

post-12393-0-26969500-1455797647.jpg post-12393-0-20376500-1455797658.jpg

Przegrodę nawierciłem wiertłem 3,5 mm, ale zastanawiam się w którym miejscu ją zamontować czy ma to jakieś znaczenie

i czy jest ona potrzebna.

Panowie czy może mi to ktoś wyjaśnić.

Andrzej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że na temat przegrody w tłumiku nikt nic nie wie.

Wracając do silnika.

Pierwszą część mam przerobioną i pora zająć się próbą wyważenia.

post-12393-0-68971100-1455965895.jpg post-12393-0-98003700-1455965905.jpg

Przed obróbką waga 258g.                                                     Po stoczeniu i czyszczeniu 197g różnica wagi nie wielka.

Piastę śmigła mam wytoczoną ale nie jest tak łatwo jak myślałem, jak to mówią biednemu zawsze wiatr w oczy.Problem jest

z wykonaniem gwintu,a konkretnie chodzi o gwintownik, po sprawdzeniu okazało się że jest to gwint 3/8-24 i nikt kto świadczy 

takie usługi takiego nie ma.Poszukałem w sieci, są ale cena zaczyna się od 40 zł w górę +przesyłka.

Raczej nie opłacalne aby kupić na raz.Pozostaje szukać znajomości w większych zakładach,ale to może potrwać.

Znajomy który wytoczył piastę obiecał że będzie pytał w śród swoich znajomych mówi że ktoś tam miał ale

nie bardzo pamięta kto.

 

PS.Com zaczął z kończyć muszę.

Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.