kazikfer Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 także to http://allegro.pl/obrotomierz-cyfrowy-laserowy-miernik-obrotow-i5975197917.html
rajaner Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 To nie problem. W tej chwili bardzo mi zależy na jakiś wyjaśnieniach na temat tej piasty i rysunku.Bo bez tego stoję w miejscu z dalszą robotą.
SiM Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 Ja spróbował bym nagwintować końcówkę wału 8 i tyle, do tego dorobienie podstawy piasty z podkładki al 20x3 nagwintowanej w środku gwintem 10 ewentualnie możesz podszlifować wał aby pasowała podstawa tak jak w szlifierce kontowej może nawet takiej dało by się użyć
rajaner Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Opublikowano 10 Lutego 2016 Panowie czy nikt nie jest w stanie wyrazić jakąś opinię na temat piasty którą narysowałem jeżeli jest od niczego będę myślał nad czymś innym.
Stanislaw Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 witam śmigła 16/.... mają otwór fi 8 do 10 ,więc nie możesz zrobić tam gwint .lepiej zrobić piastę i podkładkę z czterema otworami. Wieczorem narysuje jak ja bym to widział taką piastę.
rajaner Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Opublikowano 10 Lutego 2016 witam śmigła 16/.... mają otwór fi 8 do 10 ,więc nie możesz zrobić tam gwint .lepiej zrobić piastę i podkładkę z czterema otworami. Wieczorem narysuje jak ja bym to widział taką piastę. Bardzo dziękuję. Bo nie wiem jak to zrobić, a mam zamiar przystosować ten silnik do modelu.
Stanislaw Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 proponuje zrobić piastę z twardego aluminium . piasta sil.dwg
rajaner Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 Panie Stanisławie przede wszystkim dziękuję. Rysunek dużo wyjaśnia i wiem jak się za to zabrać,pozostałe wymiary dopiszę. Pozdrawiam. Andrzej.
rajaner Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Opublikowano 12 Lutego 2016 Wygląda na to że muszę zamówić jakieś śmigło. Na początek myślałem o śmigle HY-16x6, HY-15x6, JM-16x10,przede wszystkim aby było plastikowe. Z tego sklepu;http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/?smigla-hy,88,2&bViewAll=true Chodzi o przystępną cenę jak na pierwsze próby z tym silnikiem. Może ktoś doradzić które byłoby w miarę odpowiednie na początek w celu sprawdzenia silnika.Może ktoś ma używane chętnie odkupię.
rajaner Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Mimo trudności jakie napotykam przy tym silniku zamierzony plan doprowadzę do końca. Zwracam się z prośbą do osób którzy mają kontakt z Panem Adamem [ bzik4]. Jeżeli nie sprawi to kłopotu proszę powiadomić aby odczytał wiadomość na PW. Dziękuję Andrzej.
rajaner Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Opublikowano 15 Lutego 2016 Silnik rozebrany i wycięte kawałki które nie nie będą potrzebne,reszta chwilowo pozostała do zamontowania szarparki która będzie potrzebna przy regulacji i sprawdzeniu silnika. Na razie takt to wygląda. A tutaj umyty i wyczyszczony, może na zdjęciu tego nie widać ale wgląda lepiej jak nowy. Mam zamiar trochę przetoczyć wentylator mniej więcej tak jak na zdjęciu,czy nie będzie to przeszkadzało w pracy silnika? CDN. Ponawiam pytanie Które z tych śmigieł było by w miarę dobre do tego silnika? http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/?smigla-hy,88,2&bViewAll=true
Stanislaw Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Stoczenie wentylatora nie będzie miał wpływ na pracę silnika ,wręcz zmniejszy opory powietrza . Ja bym zakładał 16/8 lub 10 http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_29_130&products_id=6053
olo Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Do testów jedno śmigło to mało,kup 15x8,16x8,17x8 i lepiej sprawdzisz ile kg ten silnik pociągnie. Chyba podobny silnik przetestowałem w SP-OLO http://pfmrc.eu/index.php?/topic/195-ma%C5%82y-benzyniak-sp-olo/page-4?hl=%20ma%C5%82y%20%20benzyniak A tu masz lot na tym silniku
czyzyk Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Stoczenie wentylatora nie będzie miał wpływ na pracę silnika ,wręcz zmniejszy opory powietrza . Ja bym zakładał 16/8 lub 10 Witam Jestem trochę mało doświadczony w przeróbkach takich silników ale czy przetoczenie tego wentylatora nie wpłynie na jego wyważenie? Bo mam wrażenie że silnik może dostać od tego niezłych wibracji. Ale może niech się ktoś jeszcze wypowie.
rajaner Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Opublikowano 16 Lutego 2016 Niestety ale i ja eksperymentuje z takim silnikiem. Sprawdzałem wentylator na zwykłej wyważarce do śmigieł i w tej chwili i tak jest nie wyważony,zdecydowanie szybko opada na stronę magnesów.Po przetoczeniu i tak będę musiał go w jakiś sposób wyważyć. Prawdo podobnie po przez nawiercanie otworów albo jakąś przeciw wagą.
Stanislaw Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Panowie silniki z elektronicznym zapłonem nie mają takiego koła i pracują .
RenoFlo Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Niestety ale i ja eksperymentuje z takim silnikiem. Sprawdzałem wentylator na zwykłej wyważarce do śmigieł i w tej chwili i tak jest nie wyważony,zdecydowanie szybko opada na stronę magnesów.Po przetoczeniu i tak będę musiał go w jakiś sposób wyważyć. Prawdo podobnie po przez nawiercanie otworów albo jakąś przeciw wagą. wyważony powinien być cały zespół - tłok-wał-magneto. samo magneto nigdy nie będzie wyważone na zero, bo ma być zamocowane na klinie w jednym, jedynie słusznym położeniu względem wału i tłoka. Panowie silniki z elektronicznym zapłonem nie mają takiego koła i pracują . oczywiście tak, masz rację, ale czy przeciwwaga na wale, w takim wypadku, ma taką samą masę jak z magnetem ?
skuter Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Przeciwwaga na wale korbowym jest wyważeniem do układy tłok, korbowód, wał. Koło zamachowe z magnesami do magneto nie ma nic do tego (ma być wyważone oddzielnie). Jakiekolwiek bicie na wale wyjściowym silnika rozwali łożyska. Możesz ztoczyć wentylator. Ja mam tak zrobione u siebie. Jeden przerobiony drugi jeszcze nie. A dla obalenia jeszcze jednej teorii oba te silniki mają takie same koła magnesowe lecz w innym ustawieniu względem wału (inny kąt wyprzedzenia zapłonu)
rajaner Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Piasta i wentylator w firmie która to wykona, mam obiecane że na dzisiaj będzie gotowy wentylator.Poszukałem trochu na złomie i znalazłem coś fajnego na tłumik.Całość była pokryta jakąś farbą radę dawał tylko pilnik aby ją usunąć i teraz trzeba go wypolerować. Wagowo wychodzi o połowę mniej ale zobaczę jak będzie gotowy. Waga starego. Ato co próbuję zrobić Przegrodę nawierciłem wiertłem 3,5 mm, ale zastanawiam się w którym miejscu ją zamontować czy ma to jakieś znaczenie i czy jest ona potrzebna. Panowie czy może mi to ktoś wyjaśnić. Andrzej.
rajaner Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Opublikowano 20 Lutego 2016 Szkoda że na temat przegrody w tłumiku nikt nic nie wie. Wracając do silnika. Pierwszą część mam przerobioną i pora zająć się próbą wyważenia. Przed obróbką waga 258g. Po stoczeniu i czyszczeniu 197g różnica wagi nie wielka. Piastę śmigła mam wytoczoną ale nie jest tak łatwo jak myślałem, jak to mówią biednemu zawsze wiatr w oczy.Problem jest z wykonaniem gwintu,a konkretnie chodzi o gwintownik, po sprawdzeniu okazało się że jest to gwint 3/8-24 i nikt kto świadczy takie usługi takiego nie ma.Poszukałem w sieci, są ale cena zaczyna się od 40 zł w górę +przesyłka. Raczej nie opłacalne aby kupić na raz.Pozostaje szukać znajomości w większych zakładach,ale to może potrwać. Znajomy który wytoczył piastę obiecał że będzie pytał w śród swoich znajomych mówi że ktoś tam miał ale nie bardzo pamięta kto. PS.Com zaczął z kończyć muszę. Andrzej.
Rekomendowane odpowiedzi