Skocz do zawartości

P-61 Black Widow Mk1 z podkładów i Mk2 z EPP


japim

Rekomendowane odpowiedzi

Drugiego dnia świąt była bardzo ładna pogoda - wybrałem się więc polatać moją P-61 w trybie FPV...

 

Skończyło się tak:

LkSzkItOYfxN6sbWVBthsMS4ng9ji74ZX8Xc8NhC

 

K4a84rmEraazilQ-X4W3F59ExwGzDdHmDf4da1B_

 

Główne uszkodzenia są po spotkaniu z tym: 

wm2q3z9hDdr15gwliyTMsIZxhiF_Rx2i7WD18hvh

 

Drugi statecznik pionowy odciął mi syn goniąc mnie swoim wyścigowym racequadem. Trzeba było sztukować.

 

Cały urok modeli z EPP jest taki - że wieczorem była już naprawiona i gotowa do lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Po ostatniej krasie gdzie kadłub wisiałby właściwie na kleju. Zanim posunę się do dramatycznych środków wymiany kadłuba lub robienia nowego modelu postanowiłem spróbować nielegalnej od jakiegoś czasu techniki laminowania kadłuba na miękko.

 

Tak wyglądał po kraksie

post-386-0-84116700-1515844889_thumb.jpg

 

A tak w malowaniu zimowym: post-386-0-80907000-1515844919_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęły dokładnie 2 lata od czasu zaprojektowania P-61. 

 

rytiUjwDF2O-JEd5uHSEdCtpLHj9r4ESoyqTmY6B

Dodałem dwa dodatkowe elementy:

1. 4 zbiorniki podskrzydłowe - oczywiście profil, co by nie szaleć z masą

2. wierzyczkę górną - 2 warstwy EPP + 4 odcinki 5cm z węgla 2mm.

 

MGZQdPpddv7e0GTTGxl2NYllEtph8oZG0Hj-XayW

 

hWlW2r1wdlX_OD__Lopwz8aKI9hNwmeI0wrg1gwh

 

jHluolBtHwld3_khPKIK7DGwHZWlGK4l5zjaQyKo

 

Pomimo przyrostu masy i mocno przesuniętego środka ciężkości do przodu nadal lata bardzo fajnie i świetnie prezentuje się na niebie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Ile razy zabiorę P61 na zawody to inni zawodnicy z uwielbieniem się nad nią znęcają. Tym razem Jacek w 3 rundzie po tym jak zgarnął mi jedną tasiemkę chciał na 20 sekund przed końcem zgarnąć mi jeszcze końcówkę. I tak przycelowal w skrzydło ze zmasakrował mi lotkę. Uziemił mi model 1m od strefy lądowania na kilkadziesiąt sekund przed końcem...

 

Na pocieszenie fakt ze P61 ma już 3 cięcia na swoim koncie a nowiutki F4U ani jednego.

post-386-0-82141700-1527512528_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dawno tu nic nie było.

 

Aby odświeżyć trochę ten dział postanowiłem zrobić mały upgrade do mojej czarnej wdowy: drukowane śmigła :)

 

Najważniejsza uwaga:

Jeżeli nie znasz dogłębnych podstaw jak działa drukowanie 3D i związanych z tym zagadnień wytrzymałości nie drukuj śmigieł ani innych przedmiotów wirujących z dużą prędkością.

Mają one mniejszą wytrzymałość od tych produkowanych na wtryskarkach z jednorodnego materiału.

W przypadku odstrzelenia łopaty latające odłamki mogą doprowadzić do uszkodzeń ciała lub mienia.

Jeżeli drukujesz śmigła to robisz to na własną odpowiedzialność! 

 

Po tym miłym akcencie sprawa wygląda następująco:

 

Na obecnych silnikach najlepiej (czytaj najszybciej) lata na podróbkach APC 6x6 - ale szybko zjada pakiet 1300mAh.

Najlepszy ciąg statyczny mam na GWS 7x3.5 - ale lata bardzo powoli (to też wina tępego profilu). 

Najbardziej wydajne są HQ propy 6x4.5

Próbowałem też czterołopatowych kingkongów 5x4x4 i raz przeleciałem się na szesciołopatowych potworkach 5x4x6 - wtedy model jest cichutki, ale wcale nie najszybszy z powodu małej średnicy i skoku.

 

Wracając do założeń:

Na pierwszy rzut profil CRD i skok też CRD (ale duży :) ) aby sprawdzić słuszność koncepcji.

Łopaty drukowane są w najlepszej orientacji (stojąc na krawędzi spływu w pionie) bez konieczności stosowania podpór.

Mocowane w piaście na zamek. Wchodzą na wcisk i trzymają się ładnie. Co by nie było testy statyczne z zachowaniem środków ostrożności już były i koncept działa do pełnej przepustnicy - ALE patrz uwaga powyżej.

Pobór prądu 10A na silnik. Loty mam nadzieję w ten weekend.

Silniki mają 1400kV i drukowanych śmigieł na dzień dzisiejszy nie odważyłbym się stosować ani do wielowirnikowców (chociaż są tacy agenci), ani do silników o większych mocach (>200W).

post-386-0-47365900-1535709195_thumb.jpg

 

 

W kolejce jest już projekt z trochę bardziej wylaszczonymi łopatkami i wersja 4 łopatowa - co by pasowało do oryginału.

post-386-0-45277500-1535709212_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.