Skocz do zawartości

P-61 Black Widow Mk1 z podkładów i Mk2 z EPP


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Problem w tym, ze najbliższe latanie dopiero za 2.5 tygodnia - tzn pierwszy weekend października. Bo w nadchodzące weekendy będziemy na jeszcze dwóch imprezach dronow.

 

Zawody w Kaliszu wygrane.

W Bułgarii tez :)

 

Niestety jeden pilot ma naukę, a drugi się rozchorował. Wiec możemy się umówić co najwyżej na latanie - bez nagrywania filmów.

Opublikowano

Piszę trochę w "przeciwfazie".

 

W miniony weekend było małe latanko. Spotkałem też kolegów Michała i Pawła i trochę poganialiśmy tasiemki. Staś dał się namówić na loty i trochę nas ponagrywał - niestety było bez ustawki i średnio cokolwiek widać. Tzn daliśmy się porwać ferworze walki i widać pościgi i akcję, ale nie ma zbliżeń na fenomenalne ścinanie tasiemek :P Było też kilka wolnych przelotów - może wybiorę kilka ujęć.

 

Natomiast udało mi się w końcu wrzucić filmik z testowania drukowanych śmigieł:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Prace rozwojowo badawcze nad konstrukcją P-61 Black Widow trwają.

Tym razem powstało śmigło 4 łopatowe i do tego składane, chciałem zachować też poprawną skalę - jakby co to można zawsze je trochę pomniejszyć. Obecnie średnica 6.5" i skok ok 4"  :)

Do tego zakupiłem też nowe silniki Cobra 2208/2000kV.

Do napędu posłużą pakiety li-ion Sony VTC5 2500mAh 3S.

Oczywiście powstanie pewnie nowa wersja samego modelu - z wprowadzonymi poprawkami gdzie się tylko da - profil KFM1, Kadłub pancerny, Boczne belki lżejsze itd itp..

post-386-0-66881400-1543180612_thumb.jpg

post-386-0-67654500-1543180619_thumb.jpg

Opublikowano

Śmigło przetestowane. Oczywiście zatyczki mocujące łopaty śmigieł zostały wymienione na stalowe śrubki M2.

Niestety testy były wieczorową porą i obrotomierz nie zadziałał przy sztucznym oświetleniu więc nie mam danych co do osiągniętych obrotów. Oczywiście testy zza śmigła i w okularach ochronnych.

 

Najważniejsze osiągnięcie - śmigło jest całe. I nawet nie generuje jakiś nietypowych wibracji. Muszę popracować nad geometrią związaną ze składaniem. Wprowadziłem mimośród, który miał kompensować siły aerodynamiczne siłą odśrodkową - ale chyba za duże, bo po zatrzymaniu łopaty "cofnięte" są ku tyłowi. Muszę przesunąć oś obrotu bliżej środka łopaty - teraz łopata wysunięta jest za bardzo do przodu.

 

Na pakiecie 2S (bo to silnik 2000kV) i do tego rozładowanym osiągnąłem 320g ciągu przy poborze ok 112W - wiec niestety nie najlepiej : 2.85 g/W - spodziewałem się więcej.

 

Plus jest taki, że 25 minut i nowy komplet łopat będzie gotowy.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

...osiągnąłem 320g ciągu przy poborze ok 112W - wiec niestety nie najlepiej : 2.85 g/W - spodziewałem się więcej.

Mały update:

Przetestowałem kilka innych śmigieł na tym silniku aby zobaczyć jak wypadają moje śmigła w porównaniu do komercyjnych produktów. Wygląda na to ze nie jest źle. 8 generacja śmigła "dopasowana" kształtem do P-61 o srednicy 7.36", ale nie składana, wygenerowała 305g przy 94W. Daje to wynik 3.28g/W i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich przetestowanych śmigieł porównywalny do RCX 6x4.5.

 

Tym razem druk z ABS aby łatwiej szlifować powierzchnię. Konstrukcja skrecana na 4 śruby. Plus taki ze kołpak jest uniwersalny i bardzo szybko mogę wymienić łopatki. Minus taki że pasuje tylko na silniki z gwintowanym wałem 5mm.

post-386-0-79237500-1550439867_thumb.jpg

Opublikowano

Przez sobotę iterowałem konstrukcję kołpaka aby ożenić go z prop saverem. I udało się. W dodatku udało się delikatnie poprawić osiągi śmigła zmieniając profil na dwuwypukły uzyskując 310g przy 87W.

 

Zamocowałem śmigła na modelu i wg mnie wygląda czadowo. Odpaliłem na docelowych silnikach i pakiecie 3s i zespół bierze 200W. Ciągu nie mierzyłem ale pewnie przekracza znacznie 600g. Dźwięk też jest fajny.

post-386-0-79623400-1550957618_thumb.jpg

post-386-0-11048500-1550957636_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.