Skocz do zawartości

MIRACLE EPP + OS MAX 15LA


tomcat144

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

9x4 to za dużo dla os15. Daj mu śmigło 8x4. Jak chcesz większy skok (szybszy model) to możesz dać 7x5.

 

Silnik wyreguluj tak, aby w pozycji pionowej śmigłem w górę nie przygasał, a po obróceniu śmigłem w dół nie zalewał się (nie zwalniał).

 

Jeśli bardziej zależy Ci na czystym modelu niż na wyciśnięciu wszystkiego z silnika to rurkę możesz dać.

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

To może jeszcze tak zapytam - jaki skok proponujesz jeśli chciałbym uzyskać lepszą prędkość wznoszenia modelu powiedzmy pod kątem 40-45 stopni ?

 

Ewentualnie do prób z zawisem: gdzie (przynajmniej teoretycznie) powinienem uzyskać lepszą wydajność śmigła większy skok i mniejsza średnica 7x5 śmigła czy mniejszy skok a większa średnica śmigła 8x4 ?

 

 

P.S. Mam nadzieję że nie pokomplikowałem pytana za bardzo :)

Opublikowano

Na śmigle 8x4 będziesz miał lepszy ciąg, ale mniejszą prędkość strumienia. W efekcie możesz wisieć na śmigle, model ładnie przyspiesza i idzie w górę pod większym kątem i łatwiej się startuje.

 

Na 7x5 będzie mniejszy ciąg ale prędkość strumienia większa. Da Ci to większą prędkość maksymalną, ale manewry jakie chcesz uzyskać będą utrudnione bądź niemożliwe.

 

Czyli dla Ciebie bardziej wskazane jest 8x4.

 

Poszukaj w necie arkusza kalkulacyjnego o nazwie prop-power-calculator.xls można z niego ciekawe rzeczy wyczytać podstawiając odpowiednie wartości (zwłaszcza jak masz obrotomierz i wstawiasz wyniki)

Opublikowano

LA to słaba seria i z małpy kanarka nie zrobisz :D latałem kiedys na mvvs 4.6ccm którego wymieniłem na os 40LA dlatego że miałem Czecha po dziurki w nosie.Zmiana pomogła zapomniałem o problemach z regulacja, ale o takiej mocy jaka dawał mvvs także.Zmiana smigła duzo nie zmieni a model na silniku 3F i lekkich lipolkach bedzie latac całkiem inaczej proponuje Ci jakis tani chinski zestaw np silnik e max regulator tower pro czy dynam tanie akusy.Zapominasz o wszelkich problemach z regulacją grzałkami paliwem itp

Opublikowano

Jak na razie spalin nie mam zamiaru się wyrzekać :)))))

 

zapach paliwa i dźwięk pracującego silnika ... to jest to co w nich lubię elektryczny napęd mi tego nie da...

 

:twisted:

Opublikowano

No tak była kraksa (lądowanie na grzbiecie) Silnik stracił igłę paliwa i czubek świecy. Na szczęście z częściami do OS maxów nie ma problemów :). Przy okazji poznałem budowę silniczka co do jednej śrubki. :)

 

 

Przy okazji zbiornik został obniżony w.g wskazówek Janka, oraz zamontowałem śmigło APC 8x6 co przy docieraniu dało już widoczne efekty. Silnik się o niebo lepiej zbiera. Co do ciągu to sprawdzę dopiero w locie, przy najbliższej okazji. Może nawet w tym tygodniu.

 

Silnik uzyskuje większe obroty jednak ewidentnie też dzięki temu model będzie miał większą tendencję do przechylania w lewo.

 

Kolejne moje pytanie a raczej prośba o pomoc. Trymować model na lotkach w pełnym gazie, w pół gazie czy to jest kwestia indywidualna ??

Opublikowano

Więc nie powinno być problemu, a jeśli jednak wystąpi, można zwiększyć wykłon. Trymuj na niskich obrotach, tak aby model szybując nie skręcał. Do regulacji w locie silnikowym służy właśnie wykłon.

Opublikowano

15LA i APC, a do tego 8x6" = przegrzany i przeciążony silnik. Nie polecam śmigieł APC do tego silniczka chyba że np. 7x5". Z doświadczenia wiem że APC są za ciężkie dla tego malucha sporo pary idzie w kręcenie śmigłem, co z tego że mają większą sprawność od innych, skoro obroty znacząco spadają? Nie tędy droga.

Do 15LA polecam tanie Kavany(koniecznie wyważyć!) lub bardzo dobre okazały się Master Airscrew(o dziwno nie musiałem wyważać).

 

PS: U mnie 15LA z 8x4" APC latał tak jak 15LA z 7x4 Kavan'a ;-)

Opublikowano

Zmieniłem na APC 8X4 i po ciężkich bojach z regulacją chyba dochodzę z nim do ładu :) APC są może nie najlżejsze ale wytrzymałe a przy moich twardych lądowaniach rzecz niezbędna :). :lol: Niestety po raz kolejny się urwała igła przy silniku i znów czekam na część zapasowa. Co za życie...

Opublikowano

No fakt apc się nie ugnie tylko złamie.

 

Co do iglicy to (jeśli chodzi tylko o mocowanie do tylnego dekla) możesz przykleić na CA lub nawet zostawić złamane.

 

ten króciec o z przodu też da się dokleić

Opublikowano

Hmm.. kilkakrotnie śmigło gasiło silnik uderzając w ziemie i nic... :)

 

...ale mogą być niewidoczne pęknięcia, a urwie się, oczywiście, przy najwyższych obrotach, :evil: , czego zdecydowanie nie życzę...

Opublikowano
...ale mogą być niewidoczne pęknięcia, a urwie się, oczywiście, przy najwyższych obrotach, :evil: , czego zdecydowanie nie życzę...

Popieram przedmówcę, a do tego coś się uparł na te APC :-P

Opublikowano

No Panowie maja rację i chylę czoła śmigło przy jednym z lądowań wczoraj na Pobiedniku straciło końcówkę. Polecacie może jakieś inne smigła ? Bardziej wytrzymałe ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.