Jump to content

Przesiadka z motoszybowca na trenerka spalinę.


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Wkrótce mam zamiar wykonąć pierwsze starty trenerkiem. Jak do tej pory latałem tylko motoszybowcem. Na co zwrócić uwagę, jak się przygotować żeby na dzień dobry nie wypłoszyć wszystkich kretów z łąki?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Zapewne przydało by sie poćwiczyć na symulatorze FMS i dobrze by było zaopatrzyć sie w osobę która pomoże przy oblocie i ewentualnie weźmie na ,,kabel,,.A czy miał pan już do czynienia z silnikiem spalinowym ? czy latał pan już modelem o napędzie spalinowym?I jaki ma pan model trenerka?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Model to TUNDER TIGER z silnikiem OS 46LA. Niestety nie latałem wcześniej spalinowymi. Latam obecnie motoszybowcem z napędem elektrycznym, który na pełnym gazie jest szybszy od trenerków. Nie wiem natomiast czego się spodziewać odnośnie startu, szybkości reakcji na stery itp. Na ile będzie to odmienne od motoszybowca

Link to comment
Share on other sites

No na pewno są duże róznice między elektrykiem , a spaliną.Radził bym poczekać na odpowiedzi innych użytkowników bo ja to nawet jeszcze nigdy nie leciałem nawet szybowcem , choć mam nadzieje że w tym sezonie to ulegnie zmiany.

Link to comment
Share on other sites

Witaj podczas startu gdzie model jedzie po pasie a nie jest rzucany z ręki trzeba lekko korygować go sterem kierunku w lewo ponieważ silnik efektem żyroskopowym ciągnie go w prawo lecz są to minimalne korekty a po oderwaniu się od ziemi leci już tak jak ty tego chcesz no i musisz się nauczyć regulować gazem gdzie w odróżnieniu od motoszybowca gdzie latało się albo na full albo na zero gazu i to tyle co mogę ci poradzić . Lataj wysoko i pewnie ;D Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

bo ja to nawet jeszcze nigdy nie leciałem nawet szybowcem

Uważam, że najlepsze są porady ... teoretyczne. Jeżeli teoretyk jest choć po MELu ;-)

 

Kolego franek2364: tu nie Politechnika! Tu nie można spaść na ziemię ;-)

Tj. ten...tego... nie powinno się spadać.

 

Kolego Piotr78 - Ja nalatałem już ES'em kilka godzin, kilka godzin mam odstawione na EG (EG kolegi - Kuba , dzięki - fajna sprawa taki EG) i kupiłem sobie tydzień temu TRENERKA SPALINĘ - CANARY !

 

- rozpiętość skrzydeł: 1550mm

- długość: 1240mm

- waga do lotu: około 2200g

- zalecane silniki: 2-t 6.5-7.5cm

- nadajnik, serwa: 4 kanały, 4 serwa standard

 

3b2eff63c247b479m.jpg

 

Mam kolegę w pracy, który ma taki sam model (tj. posiada TRAINER - COPACABANA), latał tylko na nim, w ogóle nigdy nie korzystał z szybowców, nauczył się latać (nie spadać) w kilka godzin.

Różnice o których już wiemy obaj jeszcze nie latając, to przede wszystkim procedury startowe związane z silnikiem ;-)

 

Później już jest podobnie jak w elektro-machinach. Masz zapas mocy, masz lotki i masz... cięższy model, który potrafi lotem ślizgowym wylądować lecz nie będzie szybował.

Kolega o którym wyżej pisałem miał awarię silnika (brak ciśnienia w zbiorniku z paliwem) i ...

masz film z jego awaryjnego lądowania.
Link to comment
Share on other sites

Trenerek po motoszybowcu nie powinien ci sprawić kłopotu. Warto tylko mieć ustawione nie za duże wychylenia pow. sterowych. Te modele naprawdę latają zwykle lepiej niż ich piloci.

Bez gwałtownych ruchów. wlatać się dostatecznie daleko od ziemi.

Jeśli nie czujesz się pewnie z obsługą silnika, poproś o asystę kogoś z doświadczeniem.

OS LA łatwo się reguluje, warto jednak nie dać mu szansy zgaśnięcia z powodu zbyt ubogiej mieszanki lub też nie osiągnąć wymaganej mocy z powodu zbyt bogatej.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co ja zauważyłem niektórzy początkujący piloci modeli spalinowych (po przesiadce z lekkich elektryków) raczej nie mają kłopotów ze startem a na pewno nie z samym lotem. Natomiast dziwnie jakoś tak z "bliska" próbują siadać albo za wolno. Co kończy się przestrzeleniem lotniska albo przeciągnięciem. Zamiast próbować lądować za pierwszym razem pomaga zrobienie kilka bezpiecznych podejść tak aby wyczuć odpowiednią odległość i prędkość prawidłowego podejścia. W brew pozorom w bezwietrzną pogodę takim trenerkiem podejście trzeba rozpocząć zdecydowanie dalej niż lekkim elektrykiem.

 

Pomyślnych lotów!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.