JMRC Opublikowano 26 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Po roku od wycięcia kończymy kadłub 3 prototypu.Pozostało jedynie dokończyć statecznik pionowy, dokonać małe poprawki szpachlą i rozpoczynamy pokrywanie kadłuba tkaniną szklaną 80 g/m2. Następnym etapem będzie wykończenie statecznika poziomego oraz sterów i pokrycie ich folią oratex antique. I coś owocowego Kadłub, bez SK i statecznika poziomego waży na tą chwilę 1752g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Ostateczne przygotowanie przed pokrywaniem tkaniną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Aktualnie bardziej priorytetowe projekty przejęły miejsce Mosweya, aczkolwiek prototyp ma się dobrze i wręcz doskonale lata. Prace nad pozostałymi dwoma również są kontynuowane, jednak w spokojnym tempie. Filmik z lądowania nagrany podczas Zawodów Makiet Szybowców RC w Tarnowie: 3 lokata w I Podbeskidzkich Zawodach Modeli Szybowców RC oraz 2 w Zawodach Modeli Szybowców RC rozgrywanych w Tarnowie: Piknik Żar 2017 (Fot. koledzy z klubu Gwarek): 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Piękny i ciekawy model, choć z wyglądu niepozorny. Czy teraz jest jakiś element/założenia który byś zmodyfikował ?? pozdrawiam, Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Jeżeli chodzi o założenia, modyfikacji wymagają hamulce aerodynamiczne. W obecnej konfiguracji są skuteczne aczkolwiek podatne na odkształcenia ( rozrysowane są już hamulce klasyczne - płytowe). Kwestia dodania wagi. Obecnie w prototypie zamocowane jest ok 4kg ołowiu w punkcie środka ciężkości by (w skrócie) nadać mu odpowiednie obciążenie powierzchni. Zatem wszystkie żebra należało wykonać ze sklejki, bądź zastosować kesony oraz pokrycie kadłuba ze sklejki 0,8. Ewentualnością jest zastosowanie zrzucanego balastu wodnego - ryzykowne w połączeniu z konstrukcja drewnianą. Ze względu na skrócenie czasu wykonania, zastosowaliśmy krawędź natarcia oraz końcówki skrzydeł wykonane z XPS - zły pomysł! To rozwiązanie powoduje, że z płatami należy się obchodzić się jak z jajkiem podczas transportu. Kadłub: Balsa 3mm w połączeniu z Oratexem nadal jest podatna na wgniecenia przy nieuważnych ruchach. Zatem wymogiem jest laminowanie kadłubów co najmniej tkaniną 20 g/m^2 Poza tym, model lata poprawnie, jest stateczny, odporny na przeciągnięcie oraz zjazd po skrzydle. Słucha się pilota aczkolwiek trzeba mieć świadomość, że nie zakrąży wokół końcówki skrzydła. Jak określa to nasz naczelny pilot oblatywacz Patryk: "trzyma się powietrza". Pozdrawiam, Jerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Dziękuję za podzielenie się bardzo ciekawymi doświadczeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Anoreksja dotarła do modelarstwa. Wysoko oceniam uwagi wykonawcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, lecz prace nad pozostałymi dwoma modelami trwają. Właśnie zamontowaliśmy hamulce płytowe o większej powierzchni niż w pierwszym prototypie. Całkiem możliwe, że ukończymy przynajmniej jeden z modeli na sezon 2019. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi