Skocz do zawartości

Moswey III 1/2,8


JMRC

Rekomendowane odpowiedzi

Po roku od wycięcia kończymy kadłub 3 prototypu.
Pozostało jedynie dokończyć statecznik pionowy, dokonać małe poprawki szpachlą i rozpoczynamy pokrywanie kadłuba tkaniną szklaną 80 g/m2

 

post-9393-0-25079000-1488113168_thumb.jpg

post-9393-0-45819600-1488113171.jpg

 

post-9393-0-22838600-1488113220_thumb.jpg

post-9393-0-49900400-1488113203_thumb.jpg

post-9393-0-47189500-1488113188_thumb.jpg

 

Następnym etapem będzie wykończenie statecznika poziomego oraz sterów i pokrycie ich folią oratex antique. 

 

post-9393-0-50188700-1488113174.jpg

post-9393-0-98687600-1488113234_thumb.jpg

post-9393-0-30909300-1488113265_thumb.jpg

I coś owocowego :D

Kadłub, bez SK i statecznika poziomego waży na tą chwilę 1752g.

post-9393-0-71409200-1488248801_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Aktualnie bardziej priorytetowe projekty przejęły miejsce Mosweya, aczkolwiek prototyp ma się dobrze i wręcz doskonale lata. 


Prace nad pozostałymi dwoma również są kontynuowane, jednak w spokojnym tempie. 


 


Filmik z lądowania nagrany podczas Zawodów Makiet Szybowców RC w Tarnowie:


3 lokata w I Podbeskidzkich Zawodach Modeli Szybowców RC


oraz


2 w Zawodach Modeli Szybowców RC rozgrywanych w Tarnowie:


post-9393-0-68824100-1516579452_thumb.png


post-9393-0-07296000-1516665510_thumb.jpg


  


Piknik Żar 2017 (Fot. koledzy z klubu Gwarek):


DSC_0446.JPG


 


DSC_0453.JPG


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o założenia, modyfikacji wymagają hamulce aerodynamiczne.

W obecnej konfiguracji są skuteczne aczkolwiek podatne na odkształcenia ( rozrysowane są już hamulce klasyczne  - płytowe).

 

Kwestia dodania wagi.

Obecnie w prototypie zamocowane jest ok 4kg ołowiu w punkcie środka ciężkości by (w skrócie) nadać mu odpowiednie obciążenie powierzchni.

 

Zatem wszystkie żebra należało wykonać ze sklejki, bądź zastosować kesony oraz pokrycie kadłuba ze sklejki 0,8. 

Ewentualnością jest zastosowanie zrzucanego balastu wodnego - ryzykowne w połączeniu z konstrukcja drewnianą. 

 

Ze względu na skrócenie czasu wykonania, zastosowaliśmy krawędź natarcia oraz końcówki skrzydeł wykonane z XPS - zły pomysł!

To rozwiązanie powoduje, że z płatami należy się obchodzić się jak z jajkiem podczas transportu.

 

Kadłub: 

Balsa 3mm w połączeniu z Oratexem nadal jest podatna na wgniecenia przy nieuważnych ruchach. Zatem wymogiem jest laminowanie kadłubów co najmniej tkaniną 20 g/m^2

 

 

Poza tym, model lata poprawnie, jest stateczny, odporny na przeciągnięcie oraz zjazd po skrzydle. Słucha się pilota aczkolwiek trzeba mieć świadomość, że nie zakrąży wokół końcówki skrzydła.

Jak określa to nasz naczelny pilot oblatywacz Patryk: "trzyma się powietrza".

 

Pozdrawiam, 
Jerzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, lecz prace nad pozostałymi dwoma modelami trwają. 


 


Właśnie zamontowaliśmy hamulce płytowe o większej powierzchni niż w pierwszym prototypie.


Całkiem możliwe, że ukończymy przynajmniej jeden z modeli na sezon 2019.


 


 


 



 


post-9393-0-54043300-1547656268_thumb.jpg


post-9393-0-35793600-1547656299_thumb.jpg


 



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.