Skocz do zawartości

Regulatory Markus Hobby


pbsokol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym poznać Waszą opinię na ich temat.

 

Zakupiłem ostatnio regulator Markus Hobby 40 , regulator ten ma wbudowany układ BEC natomiast brak jest włącznika/wyłącznika (jak ma to miejsce np w regulatorach Jeti).

W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób wbudować przełącznik, między które kabelki go wpiąć (kolory kabli: brązowy, czerwony, żółty).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między które kabelki go wpiąć

Między ŻADNE.

Nie montuje się wyłączników na kablach zasilających ani od strony pakietu, ani silnika, chyba że zastosujesz wysokoproądowe nadmiarowe wyłączniki ważące pewnie tyle co model, do którego chcesz ten regulator wsadzić.

Wyłączniki w regulatorach wyłączają "coś" w obwodzie (nie mam pojęcia co i jak, bo się nieznam), zapobobiegająć jedynie uruchomieniu silnika i ew. odłączając BEC. Nie odłączają całkowicie regulatora od prądu.

 

czhomik, wg mnie napisałeś więc bzdurę!

 

 

obojętnie czy zrobisz włącznik na plusie czy na minusie

A tu się mogę mylić, ale nie obojętne. Jeżeli do przerywania obwodu używasz np. goldów, to uczono mnie, że robi się to na czarnym kabelku, czyli "-".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie wyraziłem się dość precyzyjnie, chodziło mi o te trzy kabelki które wychodzą z regulatora i podłącza się je do odbiornika. Jeśli dobrze rozumiem to i tak muszę zrobić jakiś przełącznik aby włączać/wyłączać napięcie od odbiornika. Bez wyłącznika podłączając pakiet do regulatora od razu mam włączony odbiornik, a zgodnie z zasadą najpierw należy włączać nadajnik potem odbiornik, a wyłączamy odwrotnie. Czyli bez przełącznika musiałbym powyższą czynność realizować poprzez podłączanie/odłączanie pakietu od regulatora, a to byłoby mało komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciah]

 

obojętnie czy zrobisz włącznik na plusie czy na minusie

A tu się mogę mylić, ale nie obojętne. Jeżeli do przerywania obwodu używasz np. goldów, to uczono mnie, że robi się to na czarnym kabelku, czyli "-".

a u mnie w instrukcji do regulatorow pisza o podlaczeniu najpierw czarnego (masy jak mniemam) a potem czerwonego (plus jak wynika z pomiaru :P)

czyli ja bym na + (czerwonym) zalozyl wylacznik

 

ale co ja tam wiem :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konia z rzędem - jak mówili w pewnej powieści - dla tego kto wyjaśni to stwierdzenie:

 

a u mnie w instrukcji do regulatorow pisza o podlaczeniu najpierw czarnego (masy jak mniemam) a potem czerwonego (plus jak wynika z pomiaru )

 

osobiście uważam, że nie ma ŻADNEGO znaczenia który "gold" podłączymy pierwszy, a który drugi.

 

I też bym NIE dawał ŻADNEGO wyłącznika - było to już mnogo razy tłumaczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście uważam, że nie ma ŻADNEGO znaczenia który "gold" podłączymy pierwszy, a który drugi.

Gdyby to miało znaczenie nie można by używac wtyków MPX albo Dean gdzie nie ma się nad tym "władzy". :):)

 

pbsokol: a nie możesz włączyć nadajnika a potem podłączyć pakiet do modelu jak to robi znakomita większość ?

 

Wyłączniki w regulatorach zwykle odcinają prąd od BEC zasilającego również procesor regulatora więc by mieć tak samo musiałbyś przerobić regulator.

Inaczej odłączysz całą elektronikę a regulator dalej zostanie zasilony... jak dla mnie nie jest to pożądany stan.

 

EDIT:

A tak w ogóle to można sobie dorobić wyłącznik elektroniczny na wysokoprądowym MOS-ie włączając go w obwód od strony baterii i wtedy odcina całkiem - robiłem cos takiego do Eco8 wytrzymuje spokojnie 50A i nawet nie jest specjalnie stratny bo się nie grzeje.

MOS-a wygrzebałem ze starej płyty komputerowej do tego 2 rezystorki i kondenstaorek :)

(i przełącznik mechaniczny oczywiście).

Oczywiście jak juz koniecznie chcesz tak robić (na własną odpowiedzialność) to powinieneś odciąć (+ ) czyli środkową żyłę na kablu z regulatora. Osobiście jednak uważam, że to nie jest dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie montuje się wyłączników na kablach zasilających ani od strony pakietu, ani silnika, chyba że zastosujesz wysokoproądowe nadmiarowe wyłączniki ważące pewnie tyle co model, do którego chcesz ten regulator wsadzić.

 

A nie prawda bo są wyłączniki, a raczej odłączniki (dla bezpieczeństwa) i to specjalnie do modeli (wysokoprądowe) a i można je zrobic samemu z goldów (masa 29g, prąd 80A)

schgross.JPG

 

http://www.motoraufsatz.de/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jak zastosujesz odłącznik taki jak wyżej to oczywiście od strony zasilania i jak widać po kolorach - na "+".

Natomiast Tobie zależy na wyłączniku od strony zasilania BEC-a. Czyli przerywasz czerwony przewód na kabelku do odbiornika i szeregowo montujesz wyłącznik.... Tylko nie za 0,5 zł, bo wtedy możesz mieć problemy. Taki wyłącznik zabezpiecza przed przypadkowym uruchomieniem silnika o ile regulator jest wyposażony w zabezpieczenie przed rozruchem w przypadku braku sygnału z odbiornika. Nie zwalnia to przed odłączeniem akumulatora od regulatora kiedy nie masz zamiaru lecieć. Elektronika regulatora w takim przypadku jest podłączona cały czas pod zasilanie i niestety rozładowuje go ! Zdażyło sie już bowiem ludziskom którzy nie rozumieją tego zjawiska, że po locie wyłączył na wyłączniku i zapomniał... Za 2 dni sprawdza akumulatory i na aku - "0 V". Montuje się wyłączniki na "+" - zawsze ! Chyba, że masz do czynienia z instalacją z "uziemionym +" . Była kiedyś stosowana w naszej (?) motoryzacji, chyba do Syrenki 103 włącznie. W instalacjach prądu zmiennego, takich jak w naszych mieszkaniach wyłączniki stosuje się tylko na tzw. "fazie", nigdy (!) na "0".

W przypadku regulatora silnika efekt będzie taki sam jak przerwiesz + czy -. Nie ma tam żadnych zabezpieczeń a model musiałby być metalową motorówką na wodzie, żeby w przypadku uszkodzenia instalacji w obwodzie mogło pojawić się "obce 0" i uruchomić silnik napędowy...W tym wypadku raczej mamy do czynienia z dobrymi zasadami niż obowiązkiem. Tak jak nie dłubie się w zębach przy obiedzie czy ziewa całując ukochaną....

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli do przerywania obwodu używasz np. goldów
A nie prawda bo są wyłączniki [...] i można je zrobic samemu z goldów

To jak to było o czytaniu ze zrozumieniem?... ;-)

 

 

 

A tu się mogę mylić, ale nie obojętne. Jeżeli do przerywania obwodu używasz np. goldów, to uczono mnie, że robi się to na czarnym kabelku, czyli "-".
Jak zastosujesz odłącznik taki jak wyżej to oczywiście od strony zasilania i jak widać po kolorach - na "+".

A tu dałem ciała - no ale ostrzegłem, że mogę! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszę się pierwsze tak

Nie montuje się wyłączników na kablach zasilających ani od strony pakietu,

 

a potem tak

 

Jeżeli do przerywania obwodu używasz np. goldów

 

to jak to rozumieć :?:

 

Ja rozumiem jako złączki do pakietu (a nie odłącznik - specyficzny wyłącznik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt wyraźnie tego nie powiedział koledze pytającemu na początku postu

zwykły włącznik (nie taki jak ten z goldów) w obwodzie pakietu usmażyłby się i przepalił po pierwszym dłuższym przygazowaniu (pewnie zaraz po starcie) co najprawdopodobniej spowodowałoby wyłączenie wszystkiego w samolocie. Typowe małe wyłączniki wytrzymują prądy do 2-3A. Ja niedawno zmierzyłem prądy w moim helikopterku klasy450. Siedzi w nim regulator 40A, zasilany jest z pakietu 3s 2200 mAh i szczytowy pobór prądu z takiego pakietu dochodził do 50A. Wilga z Artexu w szczycie bierze 12A.

 

Jeśli odbiornik zasilany jest z BEC-a w regulatorze, to wyłącznika w obwodzie odbiornika też nie powinno się dawać, bo po wyłączeniu zasilania odbiornika regulator pozostanie cały czas włączony i nie wiadomo jak się będzie zachowywał.

 

Ja w regulatorach bez wyłącznika po prostu wyprowadzam kabel + gniazdko (używam złączek Deans - czy tam "typu T") na zewnątrz modelu i zapinam je tam, a potem wpycham palcem przez dziurę do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buwi777, wyjatkowo czepiles sie mnie jakos (tak zauwazam).

az wyciagne skaner i zeskanuje Ci instrukcje z regulatora. :evil:

 

co do "najpierw czarnego (masy jak mniemam) a potem czerwonego (plus jak wynika z pomiaru )"

to koszulki kolorow moga byc rozne (bo ktorys producent bedzie mial widzimisie).

a "wynikanie z pomiaru" jest po prostu sprawdzeniem miernikiem.

czarny, czerwony, to ogolnie przyjety standard ale "sa takie wynalazki co sie "fizjonomom" nie snily"...

 

Poza tym Jurek ładnie napisał, (wyłacznik na "+").

 

tyle mego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prawda bo są wyłączniki, a raczej odłączniki (dla bezpieczeństwa) i to specjalnie do modeli (wysokoprądowe) a i można je zrobic samemu z goldów (masa 29g, prąd 80A)

http://www.klapptriebwerk.de/bilder/zubehoer/schgross.JPG

 

Wszystko fajnie, a wie ktoś gdzie można coś takiego nabyć drogą kupna? Bo na tej niemieckiej stronie to tylko jakaś notatka na ten temat, ani ceny ani schematu... No chyba, że ja czegoś nie kumam, bo "nieszprechający" jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są wyłączniki, a raczej odłączniki (dla bezpieczeństwa) i to specjalnie do modeli (wysokoprądowe) a i można je zrobic samemu z goldów

Tego typu robiłem samemu, ale jeżeli ktoś używa Deans to są tutaj: http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=2650

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.