Mandhorm Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 Cześć! Ostatnio zdałem licencję VLOS, jednak nie ma co ukrywać teoria oraz egzamin praktyczny nie daje takiego poznania drona i przede wszystkim wdrożenia się w jego całą zasadę działania jak sama budowa. Powiem szczerze, że w tej chwili porywam się z "motyką na słońce" ponieważ nie mam żadnego pojęcia jak go budować. Moje jedyne doświadczenie w elektronice to wymiana płytki sterującej oraz silnika w SYMIE X5SW...czyli żadne. Przygotowałem wstępny zestaw na bazie poradnika zawartego na konkurencyjnym forum Pragnę was prosić o opinię na temat tego zestawu, jakie są jego braki i niedoróbki. Czy ma on w ogóle sens? Hexa ma być przeznaczona do fotografowania oraz filmowania. Podnoszone podwozie to konieczność. Czekam na dotację z PUP'u więc koszta mogą trochę się rozciągnąć w zależności od waszych porad i wyciągniętych wniosków. Liczę, że temat będzie systematycznie rozbudowywany o nowe posunięcia związane z budową mojego drona co pasjonatów i interesantów zmobilizuje do licznych komentarzy motywujących jak i krytykujących. Pewne jest jedno, nie zrezygnuje. 1) Rama Rama TAROT FY-550 V2 - Hexa - z polami lutowniczymi - TAROT TL2778-02 120zł Parametry: Rodzaj materiału: laminat szklano epoksydowy oraz tworzywo PA66 Rozstaw otworów na silniki: 16, 19mm Rozstaw silników: 550mm Możliwe śmigła: 10 cali Wysokość płozy do lądowania: - Rozstaw pod kontrolery: regulowany Waga: 475g Masa startowa: 1200g ~ 2400g Zalecany akumulator: LiPo (3S-4S 2200mAh ~ 6600mAh) Zalecany silnik: 2212 ~ 2216 (Rozmiar stojana) 22×22×15mm lub 12mm Zalecane ESC 20 ~ 30A Podwozie elektrycznie składane TL65B44 do ram Tarot 650/680/690 x2 180zł Dane techniczne Wysokość nóg: 230mm Długość nogi: 280mm Średnica rury głównej nogi: 16mm Waga całości: 95g - jedna noga Do modeli o wadzę: 800g - 2500g Napiecie zasilania serw: 4,8-6,4V 2) Silniki bezszczotkowe. Silnik Emax MT2216 CCW 810K X6 480zł Dane techniczne Napięcie zasilające: 11,1V - 3S lub 14,8V - 4S KV [liczba obrotów/min /V]: 810 Wymiary silnika: jak na zdjęciu Masa: 62 g Ciąg max: 1070g Zalecana masa modelu [g]: -- Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): 1045 - 3S, 8045 - 4S 3) Elektroniczne regulatory obrotów do silników bezszczotkowych ESC ABC-Power SimonK 30A - 2-4S - 400Hz - SimonK firmware - złącza Gold 3,5mm x6 360zł Dane techniczne Oznaczenie: SimonK 30A Zakres częstotliwości PWM pracy: 50-400Hz Prąd znamionowy: 30A (max 40A 20s) BEC liniowy: 2A/5V Napięcie pracy: 7,4V-14,8V - 2S-4S Waga: 39g Wymiary: 77x26x14mm (z goldami 3,5mm) Przewody zasilające: 16AWG silikon - 9cm - bez złącza Przewody do silnika: wlutowane do regulatora gniazda GOLD 3,5mm 4) Śmigła Śmigła GF 10x4,5 CW/CCW - duża sztywność - para śmigieł 1045 x3 60zł Parametry śmigła: Średnica śmigła - 10cali Skok śmigła - 4,5 cali Średnica otworu wew.: 8/6mm Zawiera wkładki: 3-5mm 5) Kontroler (główny komputer) Kontroler lotu ArduPilot APM 2.6 - GPS - Autopilot - ArduCopter APM 2.6 + jakieś dodatki 400zł Specyfikacja techniczna kontrolera APM 2.6 Procesor: ATMega 2560 i ATMEGA32U-2 Czujniki zamontowane: 6-osiowy żyroskop i akcelerometr: Invesense MPU-6000 Czujnik ciśnienia atmosferycznego uaktualniony do MS5611-01BA03 3-osiowy magnetometr: Honeywell HMC5883L-TR Czujnik zewnętrzne: GPS, magnetometr, sonar, optical flow sensor, airspeed sensor, MinimOSD, Power Module, radiomodem 4MB DataFlash układ automatycznej rejestracji danych. Wymiary płyty głównej: 70x44x14mm Masa płyty głównej netto: 30g 6) Akumulator zasilający oraz ładowarka Li- Akumulator Kryptonium 5000mAh 3S 30C - wtyk XT60 - Akumulator Li-pol 11,1V 170zł Dane techniczne Napięcie: 11,1 V Pojemność: 5000 mAh Wymiary: 126 x 43 x 30 mm Waga: 370 g Przewód przyłączeniowy: silikon Złącze: XT60 Maksymalny prąd ładowania: 2C (10 A) Stały prąd rozładowania: 30C (150 A) Ładowarka z Balancerem IMAX B3 - 2S/3S li-pol - zasilanie 230V 35 8) Zestaw zdalnego sterowania (Nadajnik + odbiornik) Nie wiem ?! 9) Galanteria elektroniczna(wtyki, przewody, szybkozłącz ki, oświetlenie LED) 100zł 10) Gimbal
AMC Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 Zajrzyj do tematów o badaniu silników (w "silniki elektryczne" : "nasze napędy...") i śmigieł (w "aerodynamika") , dopiero co testowałem te Emaxy 2212. Są tam zdjęcia. Czy to takie?
Mandhorm Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Opublikowano 16 Marca 2016 Zajrzyj do tematów o badaniu silników (w "silniki elektryczne" : "nasze napędy...") i śmigieł (w "aerodynamika") , dopiero co testowałem te Emaxy 2212. Są tam zdjęcia. Czy to takie? Po zdjęciach moim skromnym zdaniem inne. te co w zestawieniu http://abc-rc.pl/EMAX-MT2216 numer modelu także inny
AMC Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 Po zdjęciach moim skromnym zdaniem inne. te co w zestawieniu http://abc-rc.pl/EMAX-MT2216 numer modelu także inny Tak, zupełnie inny. Porównałem do poz. "zalecany silnik" z opisu ramy w pierwszym poście. Tam jest 2212 - 2216. Tych, które badałem nie mogę polecać... Śmigieł Gemfan niestety też nie (skrót GF - to chyba o nie chodzi ?). W temacie Kol. Robertusa o wyważaniu EDF-a jest takie jedno zdjęcie, z komentarzem nie tylko jednej osoby...
Pietuh Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Czy to ma być hexa do zarobkowego filmowania czy model do zabawy
MrOwA Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Ten LiPo do moim zdaniem zdecydowanie za mały. Obecnie w F450 mam 5000mAh 4S i jak czytam do do hexy to nawet 10000mAh.
Mandhorm Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Opublikowano 17 Marca 2016 Tak, zupełnie inny. Porównałem do poz. "zalecany silnik" z opisu ramy w pierwszym poście. Tam jest 2212 - 2216. Tych, które badałem nie mogę polecać... Śmigieł Gemfan niestety też nie (skrót GF - to chyba o nie chodzi ?). W temacie Kol. Robertusa o wyważaniu EDF-a jest takie jedno zdjęcie, z komentarzem nie tylko jednej osoby... czy możesz zatem polecić jakiś inny godny model? może coś słabszego? rozumiem, że słabszy silnik zwiększy czas lotu chociaż minimalnie? Czy to ma być hexa do zarobkowego filmowania czy model do zabawy do zarobkowego filmowania tylko i wyłącznie więc sprzęt ma się sprawować Ten LiPo do moim zdaniem zdecydowanie za mały. Obecnie w F450 mam 5000mAh 4S i jak czytam do do hexy to nawet 10000mAh. właśnie zastanawiałem się nad większym, ale i wzrastająca masa wzbudziła we mnie obawy (słusznie?)...ogólnie na pewnej stronie gdzie mniej więcej podając parametry drona można obliczyć szacunkowe właściwości czas lotu wypadł dość średnio:
Pietuh Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Jak się ma sprawować to inna półka cenowa, minimum E600 + Naza V2 jest bardziej stabilna od APM.
pawellukasz Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Pietuh, co masz na myśli pisząc E600? Ja się na tym jeszcze nie znam, dopiero co Nazę kupiłem, jest w drodze.
Pioterek Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Na pierwszy własny model do składania polecałbym: http://www.modelekatowice.pl/p/656/16128/dron-hexacopter-dji-f550-naza-m-v2-gps-e305-do-zlozenia--dji-f450-f550-drony-450-550-900.html Złożysz zestaw, zaprogramujesz i potem już tylko latasz i latasz. Sterownik Naza, napędy regulatory stanowią jeden komplet dobrany fabrycznie, więc całość działa od razu poprawnie. Możesz też rozważyć zakup lekko używanego Phantoma 3 Advance można już trafić od 2300 zł. Wtedy jest cenowo podobnie lub niżej niż składak z kamerą i gimbalem, ale za to bardzo komfortowo w lataniu choć to nie hexa.
Mandhorm Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Temat do zamknięcia Bo jednak zrezygnowałem hehe Dostałem dotację i zakupiłem: Yuneec'a Typhoon H z Intel Real Sense i Wizardem także teraz to "upalam" od września br. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich!
d2f Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Ładnie pięknie ale opisz proszę drogę ku tej dotacji. Ja też chcę. I pewnie parę innych osób też. 1
Rekomendowane odpowiedzi