TRH Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Witam, Jestem zupełnie zielony i mam problem, który dla większości forumowiczów pewnie okaże się fraszką. Mam heli bez nadajnika i aku, ma dwa silniki szczotkowe i dwa serwa (wszystko sprawne). Chciałbym dokupić aparaturę sparowaną z odbiornikiem i pakiet i wystartować. Silniki wyglądają tak: Gość w sklepie RC powiedział mi, że na jego oko to będzie 7,4V czyli pakiet LiPo 2s trzeba by było dokupić, ale nie bardzo miał czas i chęć mi pomóc. W związku z tym pierwsze pytanie - czy można podłączyć pakiet i silniki 7,4V do odbiornika o zakresie pracy 4,5V - 6,0V ? Z mojej ogólnej wiedzy wydaje mi się, że nie... jak to rozwiązać? Druga rzecz która nie daje mi spokoju - jak podłączać silniki z wtyczkami 2 żyłowymi do odbiornika z gniazdami 3 pinowymi ? Wiem, że moje pytania są bardzo podstawowe, ale od ok tygodnia grzebie na forum i nie mogę sobie na nie odpowiedzieć... Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam Maciek
e-mir Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Pomiędzy odbiornikiem a silnikiem trzeba wpiąć regulator obrotów.
dziobak Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Powinno być tak http://www.gimmik.pl/blog/uproszczony-schemat-budowy-modeli-rc/
Francka Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Na początek trzeba zdjecia z tym co masz , bo nie wiadomo jak wygląda odbiornik , jakie są wyprowadzenia jaki to model jest? Wróżka nikt nie jest. Widze silnik na zdjeciu i nic wiecej. Co do nadajnika , ktorego nie masz trudno ocenić czy znajdziesz taki, który bedzie pasował.
TRH Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Opublikowano 17 Marca 2016 Dziękuję za odpowiedzi. Schemat i artykuł wiele mi rozjaśniły. Wnioskuję, że do podłączenia dwóch silników potrzebuję dwa regulatory obrotów... koszty rosną Na początek trzeba zdjecia z tym co masz , bo nie wiadomo jak wygląda odbiornik , jakie są wyprowadzenia jaki to model jest? Wróżka nikt nie jest. Widze silnik na zdjeciu i nic wiecej. Co do nadajnika , ktorego nie masz trudno ocenić czy znajdziesz taki, który bedzie pasował. W tym największy problem, że nie jestem w stanie określić modelu, jednak zdjęciami służę. Zapraszam na mój inny temat z dokładniejszym opisem mojej sytuacji http://pfmrc.eu/index.php?/topic/60387-czy-dobior%C4%99-aparatur%C4%99-do-helikoptera-nieznanej-marki/ Interesują mnie dwie opcje: 1. Dokupienie samej apki i pakietu do obecnego odbiornika, który jak wnioskuje musi być zintegrowany z regulatorami (w heli jest 1 płytka i do niej wpiete i serwa i silniki) - Czy jest taka szansa ? 2. Dokupienie całej elektroniki, czyli jak już wiem: dwa regulatory, odbiornik, aparatura i pakiet - Czy coś pominąłem. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Maciek
Francka Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 To widze masz 2 tematy na 1 model , ale jak pisze kolega gra nie warta świeczki. Model przypomina mi śmigłowca "Lama" on działa na silnikach szczotkowych
TRH Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Opublikowano 17 Marca 2016 Sęk w tym, że mi zależy... trochę kwestia ambicji. Nie liczę na to, że będzie to super model, ale chciałbym doprowadzić do tego że wystartuje i "będzie się mnie słuchał". Powoli godzę się, że się z tym że nie użyję jego oryginalnej elektroniki (zakładam, że jest to jakiś zintegrowany układ, zawierający regulatory do silników oprócz nadajnika). Ale mimo wszystko chciałbym skorzystać z posiadanego korpusu/kadłuba oraz sprawnej mechaniki. Jasne, że mógłbym kupić gotowy helikopter, ale chyba nawet bardziej niż samo latanie pociąga mnie budowanie. Chciałbym więc przy okazji reanimacji tego heli nauczyć się czegoś. Myślę, że w przyszłości wykorzystam zarówno zdobytą przy tym projekcie wiedzę jak i dokupione elementy. Z tej strony na to patrząc - gra jest warta świeczki. Pozdrawiam Maciek
Francka Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Więc masz wszystko oprócz nadajnika , bedzie cieżko dopasować odpowiedni .A nawet jak dopasujesz to uruchomienie regulacja helikoptera nie jest prosta . Szukaj na Allegro , a może forum epheli.pl pomoże wiecej , znają wszystkie helikoptery.
TRH Opublikowano 18 Marca 2016 Autor Opublikowano 18 Marca 2016 Więc masz wszystko oprócz nadajnika , bedzie cieżko dopasować odpowiedni .A nawet jak dopasujesz to uruchomienie regulacja helikoptera nie jest prosta . Szukaj na Allegro , a może forum epheli.pl pomoże wiecej , znają wszystkie helikoptery. W sumie to brakuje mi: nadajnika(apki), odbiornika, dwóch regulatorów i pakietu, no i ładowarki. Jeśli chodzi o pakiety mam dostęp do LiPo 2s i 3s (kolega ma do karabinu ASG). Mogę pożyczyć naładowany do testów. Więc zakupić planuje dwa regulatory, myślałem o takich: http://allegro.pl/esc-regulator-20a-szczotkowy-turnigy-i6050524503.html No i jakąś apkę z odbiornikiem - zobaczymy na co pozwolą finans. Planuje najpierw podłączyć pakiet 2s, a jeżeli będzie za słaby podłącze 3s (cały czas nie znam parametrów tych silników, więc trochę wróżę z fusów ) Teraz pytanie - na czym polega regulacja, jak się jej dokonuje ? Aha i jeszcze jedno - myślicie że w tym oryginalnym zintegrowanym układzie był również żyroskop ? A co za tym idzie czy muszę też takowy umieścić. Krótko mówiąc, czy każdy helik tego typu musi mieć żyroskop, czy jest to luksus? Pozdrawiam Maciek
Francka Opublikowano 18 Marca 2016 Opublikowano 18 Marca 2016 Nie kupuj tych regulatorów , bo nie polatasz .Całą płytkę co masz to jest odbiornik regulator i żyroskop do tego trzeba dobrać nadajnik i wtedy może to uruchomisz , ale czy bedzie latać - wątpie. Radze kupić jakąś używke na alegro poznasz budowe i polatasz np: http://allegro.pl/lama-v4-co-comanche-4-ch-i6057684678.html http://allegro.pl/esky-hunter-i6049782752.html
Rekomendowane odpowiedzi