Skocz do zawartości

Sbach 342 lub Extra 300S


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Mogę zapytać w jakim celu ten regulator napięcia ?

 

Swoje modele 1,8m-2,4m zasilam bezpośrednio z dwóch cel life 6,6v bez żadnych regulatorów, a używam zwykłych serw Hiteca do rzekomo max 6V

 

 Żeby zminimalizować ilość elektroniki i możliwość awarii polecam dobry jakościowo wysoko prądowy wyłącznik + zlutowany pakiet na stałe do przewodu wejścia zasilania. Ładowanie wtedy przez gniazdo wyłącznika i masz wykluczone połączenie wtyczka gniazdko w najbardziej newralgicznym punkcie modelu jakim jest zasilanie :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dawno tutaj nie zaglądałem,a to niestety za sprawą braku czasu.Prace przy modelu też musiałem przerwać.Model co prawda szykuję dopiero na przyszły sezon,także co się odwlecze to nie uciecze.... :).Dotarło parę elementów wyposażenia,czekam jeszcze za serwami i można składać...

post-8470-0-21040500-1481741121_thumb.jpg

post-8470-0-95319500-1481741134_thumb.jpg

post-8470-0-00560000-1481741148_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jarek, ten wężyk na zdjęciu to odpowietrzenie. Może skorzystaj z tych wzorców http://pfmrc.eu/index.php?/topic/53416-w%C4%99%C5%BCyk-odpowietrzaj%C4%85cy/&do=findComment&comment=562443 . Poza tym wiele osób jest zdania by zbiornik odizolować od konstrukcji modelu, aby nie powodować pienienia się paliwa, np. taką http://modelemax.pl/pl/akcesoria/6545-mikroguma--8x200x300mm-czarna.html?search_query=guma&results=104 mikrogumą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek, właśnie te wibracje w twoim rozwiązaniu wpłyną negatywnie, ale na precyzyjne ustawienie gazu, serwo spokojnie wytrzyma tylko wymień je na jakieś firmowe 5-7 kg może być więcej, na metalowych trybach.

Poniżej masz link, poczytaj.

 

https://www.ef3m.pl/pl/blog/Ustawienie-serwa-gazu-i-regulacje-w-modelu-samolotu-rc-z-silnikiem-benzynowym/8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym cięgnem gazu to bym nie przesadzał... Mam różne rozwiązania w modelach - od linki po "sztywne, krótkie". W każdym bądź razie - ilu ludzi, tyle opinii i rozwiązań. A poza tym, co innego latanie zawodnicze, a co innego rekreacyjne. Jarku, zanim zaczniesz wydawać pieniądze i przerabiać, to wypróbuj swoje rozwiązanie. Mam takie same w modelu z silnikiem 20ccm - model lata i nie ma żadnych problemów. W jednym z modeli stosowałem cięgno w postaci drutu stalowego o średnicy 0,8mm pracującego w rurce mosiężnej - długość ok 20cm. Też dawało radę. No chyba, że masz ambicje latania "3D". Wówczas sposób wykonania cięgna będzie miał duże znaczenie. Tak samo moment obrotowy serwomechanizmu. W najnowszym Pitts używam HS225MG (4.8kG*cm, metalowe tryby). Spokojnie daje sobie radę. Ale uwaga jak poprzednio - jeśli masz ambicje latania 3D, to będziesz potrzebował szybkie, mocne serwo. A jeśli tylko zwykła akrobacja i latanie rekreacyjne, to nie ma sensu "demonizować" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym cięgnem gazu to bym nie przesadzał... Mam różne rozwiązania w modelach - od linki po "sztywne, krótkie". W każdym bądź razie - ilu ludzi, tyle opinii i rozwiązań. A poza tym, co innego latanie zawodnicze, a co innego rekreacyjne. Jarku, zanim zaczniesz wydawać pieniądze i przerabiać, to wypróbuj swoje rozwiązanie. Mam takie same w modelu z silnikiem 20ccm - model lata i nie ma żadnych problemów. W jednym z modeli stosowałem cięgno w postaci drutu stalowego o średnicy 0,8mm pracującego w rurce mosiężnej - długość ok 20cm. Też dawało radę. No chyba, że masz ambicje latania "3D". Wówczas sposób wykonania cięgna będzie miał duże znaczenie. Tak samo moment obrotowy serwomechanizmu. W najnowszym Pitts używam HS225MG (4.8kG*cm, metalowe tryby). Spokojnie daje sobie radę. Ale uwaga jak poprzednio - jeśli masz ambicje latania 3D, to będziesz potrzebował szybkie, mocne serwo. A jeśli tylko zwykła akrobacja i latanie rekreacyjne, to nie ma sensu "demonizować" ;)

Przecież wątek jest o modelu do akrobacji  3D. Serwa muszą reagować za ruchami drąga . Prowadzenie gazu jest istotne szczególnie w zawisie, gdzie dużo operuje się gazem. A po co kupować Ferrari (EXTRA) jak ma się jeździć po bułki do sklepu (latanie rekreacyjne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz... Piszesz z punktu widzenia fachowca. I bardzo dobrze! Ale ja znam Jarka osobiście, spotykamy się na lotnisku i czasami latamy razem. Rzadko jednak przychodzi pogadać do modelarni (zapraszam zwłaszcza do "klubu dyskusyjnego" w każdą niedzielę, w budynku aeroklubu ;) ) i dlatego tu wyraziłem swoje zdanie. A serwo może przerobić w dowolnym momencie dziejowym, nieprawdaż? A co do "ferrari" to się mylisz - można go sobie kupić ot tak, dla zabawy lub żeby cieszył oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila wolna pod wieczór,i znowu podłubałem przy modelu.Montaż wyposażenia(pozostaje mi jeszcze naciąg linek od SK).

Popracowałem też przy masce silnika,wyciąłem otwór na wydech,pozostał jeszcze otwór na świece,ale to już nie dziś   :wacko: .

post-8470-0-70216600-1485976627_thumb.jpg

post-8470-0-00738800-1485976644_thumb.jpg

post-8470-0-46778400-1485976664_thumb.jpg

post-8470-0-26507100-1485976680_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.