Barlu Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 A więc, pytanie na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi, nie pewnie ja jeden... Ani tu na forum ani gdzie indziej, i wujo googole nie pomógł . Co oznaczają wyrażenia przy silniku (danych jego) Kv i W. Do czego służą te cyfry przy nich, coś się z tego wylicza? Ja nie mam bladego pojęcia więc pytam. A może to ułatwi mi i nie tylko mi dobierać silniki do modeli. Od razu podziękuję za odpowiedź... Mam nadzieję że ktoś wytłumaczy mi to
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 W > waty czyli moc silnika . Kv > ilość obrotów na jeden Volt napięcia zasilania.
Barlu Opublikowano 22 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2008 Wielkie dzięki... I teraz inne pytanie, moc silnika przechodzi na szybkość czy ciąg? A obroty na szybkość czy ciąg? (chyba dość zrozumiale napisałem to pytanie) Chodzi mi z czym większym ma silnik większą sile ciągu a z jaką większa szybkość na danym śmigle
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Moc doprowadzoną do silnika możesz przerobić albo na dużą prędkość strumienia zaśmigłowego do pylonów, szybkich akrobatów itp, albo na duży ciąg statyczny przydatny w motoszybowcach lub trenerkach. Kv im większe tym mniejsze śmigła się zakłada żeby odebrać moc od silnika i wytworzyć odpowiednią prędkość strumienia zaśmigłowego i ciąg.Jak Kv jaest małe to moment obrotowy wytwarzany przez silnik jest większy i można zakładać większe, sprawniejsze śmigła, ale do szybkich modeli się nie nadaje.Z silnika o mocy 300W odbierzesz może ze 250W bo w silnkiu występują straty. To tzw. sprawność silnika wyrażana w %. Dobranie napędu elektrycznego to powiedziałbym : sztuka kompromisów.
Irek M Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Odpowiem ci inaczej; - jesli model ma być szybki to wybierasz do niego silnik o dużej wartości kV, jeśli ma być wolny to o niskiej wartości. Nie można oddzielić kwestię mocy W od ciągu danego silnika. Silnik o dużym ciągu wcale nie musi byś silnikiem do szybkiego modelu. Może się zdarzyć, że obie klasy silników mają podobną - dużą moc ale - ten szybki będzie potrebował dużo amperów by szybko kręcić małym śmigłem, a ten wolny też będzie potrzebował dużo amperów ale po to by kręcić dużym śmigłem. Nie wiem czy taka odpowiedź ci wystarczy. EDIT: pisałem w tym samym czasie co Sławek więc on już wyjasnił ci co i jak.
chomiq Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Trochę off-topic, ale poprawne oznaczenie to kV a nie Kv Kv[RPM/V] - czyli kiloVolt – to ilość obrotów silnika jaka przypada na jeden wolta napięcia kV = 1 500 oznacza tysiąc pięćset obrotów na 1 wolta, zasilając silnik 2V będzie miał około 3000 obrotów (2 x 1500)
buwi777 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Się dalej będę czepiał: Chomiq napisał: Kv[RPM/V] - czyli kiloVolt Jak ma być poprawnie to skąd ten kilo czyli tysiąc ? Sorry, ten K to współczynnik a nie kilo ( brrrr - w tysiącach volt to bym się bał brrrr .. )
hubert_tata Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Trochę off-topic, ale poprawne oznaczenie to kV a nie Kv W świecie naszych silniczków występują różne oznaczenia tej stałej: KV, Kv, kV Jednak ta ostatnia może być naprawdę myląca - żadnego przedrostka "kilo" tam nie ma. Tak więc moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie - Kv Silnik pradu stałego (tak, nasze silniczki bezszczotkowe sa silnikami prądu stałego) ma jeszcze kilka innych stałych, nie chcę i nie mogę wyjaśnić, bo się tego nie uczyłem, ale można sobie poczytać gdziekolwiek ( :google: "motor constans" ). Np tu: http://web.mit.edu/drela/Public/web/qprop/motor_measure.pdf albo tu: http://www.cartage.org.lb/en/themes/sciences/physics/Electromagnetism/Electrostatics/ElectricPotential/Development/MotorConstants/MotorConstants.htm
motyl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 (tak, nasze silniczki bezszczotkowe sa silnikami prądu stałego) tu bym nie by taki pewny w pisaniu tej tezy !! Raczej bardziej zmiennego prostokątnego, niż stałego
hubert_tata Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 tu bym nie by taki pewny w pisaniu tej tezy !! Dlatego to nie moja teza, ja tylko powtarzam za przyjętą na całym świecie terminologią Raczej bardziej zmiennego prostokątnego, niż stałego No nie wiem, to już zbyt trudne dla mnie do zrozumienia (muszę zapytać swojego akumulatora, ma "+" i "-" łatwo zapamiętać ), albo może lepiej wpisać "brushless DC motor" w google i przeczytać wyjaśnienie np tutaj (podpunkt "AC and DC power supplies" i przy okazji "Kv rating" ): http://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_DC_electric_motor
motyl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 przyjętą na całym świecie terminologią no tak,w granicach modelarskich można sobie taki skrót myślowy przyjąć Generalnie polega to na tym że uzwojenie zasilane jest prądem stałym to fakt, ale silnik BL posiada 3 uzwojenia i ten właśnie prąd stały jest przełączany pomiędzy nimi i w ten oto sposób silnik jest prądu zmiennego. Dodam dla szerszego tematu że między terminem zmienny a przemienny jest spora różnica, a w "gniazdku" mamy prąd przemienny sinusoidalny. To takie moje zboczenie zawodowe , Jeżdżąc wozem kablowym mam do dyspozycji kenetron który do pomiarów zasila linie prądem wolnoprzemiennym 0,1Hz prostokątnym o napięciach rzędu 110kV
and Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 przyjętą na całym świecie terminologią no tak,w granicach modelarskich można sobie taki skrót myślowy przyjąć Generalnie polega to na tym że uzwojenie zasilane jest prądem stałym to fakt, ale silnik BL posiada 3 uzwojenia i ten właśnie prąd stały jest przełączany pomiędzy nimi i w ten oto sposób silnik jest prądu zmiennego. A co robi komutator w "klasycznym" silniku prądu stałego? and
motyl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 A co robi komutator w "klasycznym" silniku prądu stałego? komutator jest jednolitą częścią silnika,
Irek M Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 No to w ostatnich postach wyjaśniliście chłopakowi chyba wszystko :devil: :lol2: :rotfl:
and Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 A co robi komutator w "klasycznym" silniku prądu stałego? komutator jest jednolitą częścią silnika, Niewątpliwie. Nie zmienia to jednak w żaden sposób faktu, że silniki o których mówimy to jak najbardziej bezszczotkowe silniki prądu stałego (z komutacją elektroniczną). and
Leda_g Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 A tutaj definicja prądu zmiennego "Według definicji, prądem zmiennym nazywa się prąd zmieniający w czasie swoją wartość lub kierunek." W technice oraz w zastosowaniach życia codziennego najczęściej mamy do czynienia z prądem będącym sinusoidalną funkcją czasu. Taki prąd nazywa się przemiennym, ale powszechnie utarło się nazywanie go prądem zmiennym (aby nie wprowadzać dodatkowego zamętu związanego ze słownictwem). Na pewno do uzwojenia silnika 3f doprowadzany jest prąd zmienny (nie przemienny) wg. Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_zmienny Osobna sprawą jest jak takie silniki się powszechnie nazywają.
Adam P. Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 No to dodam swoje trzy grosze. Prąd zmienny to prąd który: a.)zmienia swoją wartość b.)zmienia swój zwrot c.)zmienia zwrot i wartość Silniki, bezszczotkowe o których mowa są zasilane napięciem zmiennym, regulator nie jest integralną częścią silnika, równie dobrze można powiedzieć, że silnik AC 230V jest zasilany napięciem stałym(bo przecież można użyć przetwornicy DC-AC).
Leda_g Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 równie dobrze można powiedzieć, że silnik AC 230V jest zasilany napięciem stałym(bo przecież można użyć przetwornicy DC-AC Bardziej pasował by do tego falownik (które są też robione na napięcie stałe) EDIT Żeby zakonczyć Wg definicji silniki modelarskie 3f są to specyficzne silniki prądu stałego z wirujacym magnesem i zewnętrznym układem komutacji, co jednak nie zmienia faktu że są one zasilane napięciem zmiennym (jako silnik, komutator-regulator - stałym) Dla utrudnienia to bardzo duża liczba silników z definicji prądu stałego jest zasilana napięciem zmiennym (np w odkurzaczach, mikserach, wiertarkach itp) Pisałem EDIT razem z Hubertem Przepraszam że mieszam ale my nie nazywamy że są to silniki prądu zmiennego tylko że napięcie do nich doprowadzone nie jest stałe tylko zmienne. EDIT2 Ciekawy jestem tylko do jakiej grupy należą te silniki -szeregowe -bocznikowe (równoległe) -szeregowo-bocznikowe
hubert_tata Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 w granicach modelarskich można sobie taki skrót myślowy przyjąć Nie wymyślili tego modelarze, ani się tak nie przyjęło, tylko są rodzajem silników prądu stałego. Na pewno do uzwojenia silnika 3f doprowadzany jest prąd zmienny (nie przemienny) I co z tego, do uzwojenia silnika prądu stałego identycznie Widzisz Mirek, taki duży, a mieszasz dzieciom w głowach i już Adam wysnuwa teorię To są silniki prądu stałego, to nie podlega żadnej dyskusji. Silniki prądu stałego z komutacją elektroniczną - prawidłowa polska nazwa.
motyl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Silniki prądu stałego z komutacją elektroniczną - prawidłowa polska nazwa. I z tym w całej szerokości mogę sie zgodzić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.