TeBe Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Bartek Piękoś latal moim FC malowanym na błysk i swoim niemalowanym. Zapytaj go o porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 No niestety, ciężko mi porównać. Jak się nie lata pod kątem prowadzenia takich obserwacji, to takie szczegóły umykają. Zakładając, że w ogóle są odczuwalne. Poza tym Tomkowy FC jest cięższy i ma mocniejszy napęd, co dodatkowo utrudnia porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 No niestety, ciężko mi porównać. Jak się nie lata pod kątem prowadzenia takich obserwacji, to takie szczegóły umykają. Zakładając, że w ogóle są odczuwalne. Poza tym Tomkowy FC jest cięższy i ma mocniejszy napęd, co dodatkowo utrudnia porównania. Dzięki TeBe i Bartkowi za rzut oka na zagadkę, chyba wiem, co zrobię. Tak wyszło, że przy sprzyjających wiatrach będę posiadaczem (czy szczęśliwym, to jeszcze nie wiem...) dwóch FC XL. Jednego pomaluję, a drugiego nie pomaluję. Resztę zrobię możliwie identycznie w obydwu. Tylko tu potrzebna byłaby ręka i oko pilota z praktyką, który wychwyci jakieś subtelności - o ile takowe się objawią. Nie oblatałem zbyt wielu modeli, w porównaniu do niektórych Kolegów ze stażem czynnym wielu lat, to ja jestem cieniutki, oj cieniutki... Rozumiem, że Wasze FC są normalnej wielkości, nie rozciągane do 1,7m ? Czy to, jakie tam macie napędy i co osiągają, jest poważną tajemnicą, czy taką z rąbkiem do uchylania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Turnigy D3536 910kV ESC Dualsky 65A Lite Turnigy NanoTech 4S, 3.3Ah, 35C Ciężar RTF 1160g. No forum jest dwa-trzy wątki o FC. Tam jest sporo info o napędach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Ciężar RTF 1160g. Masz tam balony z helem czy antygrawitator ? Co on taki leciutki ? To jest WS 1,4m ? Hmm... No tak, a jak on na wiaterku takim niewielkim ? Mam fobię lękową, bo kiedyś wpadłem w jakiś podmuch niewysoko, może w uskok lub inne tajemnicze zjawisko i już nie zdążyłem odwrócić się do pozycji normalnej, z której mnie wyrwało. To był b. lekki sprzęcik, 0,96 m i 210 gramów. Cegła nie dała by się tak porwać... Co to ma do Twinka ? To, że teraz nie zważam na każdy gram przy dokładaniu różnych dziwności, co nie jest godne polecenia - proszę mnie nie naśladować. Gdybyś mógł jeszcze słówko nt. śmigiełka i uzyskiwanego czasu lotu sennego na tym 3,3 Ah ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Ok 1,2kg to normalna waga FC. No tak, a jak on na wiaterku takim niewielkim ? Jak liść. Świetna szkoła latania, ale cały urok FC pokazuje w dni bezwietrzne. Mimo to latałem nim jak wiało 5m/s, momentami latał do tyłu. Da się. Mam fobię lękową, bo kiedyś wpadłem w jakiś podmuch niewysoko, może w uskok lub inne tajemnicze zjawisko i już nie zdążyłem odwrócić się do pozycji normalnej, z której mnie wyrwało. Nigdy nie byłem FC nawet blisko takiej sytuacji. No, chyba że po przyziemieniu, jak wiatr w poprzek pasa. To nawet często go wywraca. ... teraz nie zważam na każdy gram przy dokładaniu różnych dziwności, co nie jest godne polecenia - proszę mnie nie naśladować. Ależ dlaczego? Mnóstwo osób tak robi (oczywiście mając już pewne doświadczenie) i bardzo sobie takie latanie cięższym modelem chwalą. Nie każdy lubi gazety;) Poza tym, podobno pogoda z roku na rok mniej lotna, a więc sprzyja "tyciu" modeli. Gdybyś mógł jeszcze słówko nt. śmigiełka i uzyskiwanego czasu lotu sennego na tym 3,3 Ah (chochlik Ci tam "m" dołożył - sorki, to do kasacji) ... APC10x5, ciąg prawie 2kg (przy przekraczaniu parametrów fabrycznych). Senne latanie to 15-20 min. do poziomu 3.8-3.9V/celę. Cytat z mojego wątku o FC (test silnika na nieco większej baterii 4Ah, ale o tej samej wydajności). "Moc max: 498 W (wg producenta 370W) Amax: 31 A (75% - 20 A; 50% - 10 A); (Amax wg producenta to 25,5A) Vmin: 16.19 V Ciąg statyczny: 1.890g (jestem w lekkim szoku, szacowałem ok. 1600g); (75% - 1.390g; 50%m - 700g)" "Ah"-y poprawione, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Ok 1,2kg to normalna waga FC. Jak liść. Świetna szkoła latania, ale cały urok FC pokazuje w dni bezwietrzne. Mimo to latałem nim jak wiało 5m/s, momentami latał do tyłu. Da się. Nigdy nie byłem FC nawet blisko takiej sytuacji. No, chyba że po przyziemieniu, jak wiatr w poprzek pasa. To nawet często go wywraca. Ależ dlaczego? Mnóstwo osób tak robi (oczywiście mając już pewne doświadczenie) i bardzo sobie takie latanie cięższym modelem chwalą. Nie każdy lubi gazety;) Poza tym, podobno pogoda z roku na rok mniej lotna, a więc sprzyja "tyciu" modeli. APC10x5, ciąg prawie 2kg (przy przekraczaniu parametrów fabrycznych). Senne latanie to 15-20 min. do poziomu 3.8-3.9V/celę. Cytat z mojego wątku o FC (test silnika na nieco większej baterii 4Ah, ale o tej samej wydajności). "Moc max: 498 W (wg producenta 370W) Amax: 31 A (75% - 20 A; 50% - 10 A); (Amax wg producenta to 25,5A) Vmin: 16.19 V Ciąg statyczny: 1.890g (jestem w lekkim szoku, szacowałem ok. 1600g); (75% - 1.390g; 50%m - 700g)" "Ah"-y poprawione, dzięki. "jak liść' , "latał do tyłu..." . Wiem , co zrobię ! Potrzebna mi będzie bardzo duża siatka na motyle ! Ile kleju potrzebuje przeciętnie FC na sezon ? Wolę się zabezpieczyć... Razy 3 jak dla mnie... . Kiedyś obwiesiłem PT-17 czym się dało. Jak po gdzieś tak 100 metrach rozbiegu wreszcie pokonał grawitację, to bardzo podobało mi się takie latanie ze zwłoką we wszystkim... Póki był daleko, jak go zawróciłem i przeleciał blisko ze świstem i zmiękczającą nogi prędkością, to poczułem - bo jeszcze nie zrozumiałem z powodu zawieszenia się neuronów - co to znaczy obligatoryjność lądowania. Dobre duchy miały mnie w opiece, nie powiem, kto ma szczęście... Muszę sobie przetrawić podane przez Ciebie dane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Jak takim PT17 wylądowałeś, to z FC XL dasz sobie radę z przysłowiowym palcem... Widziałeś na filmie jak XL lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Ja zważę dziś wieczorem mojego malowanego FC i opiszę troszkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Jak takim PT17 wylądowałeś, to z FC XL dasz sobie radę z przysłowiowym palcem... Widziałeś na filmie jak XL lata. Z XL-ką cały czas wiąże się jedna zagadka : 6 minut. Tyle czasu lotu podaje MPX w opisie. Twój waży ok.1,2 kg, podobnej wielkości Twin Patryka 1,7kg. Obydwa latają b.długo (z 3,8V na celę to masz jeszcze 50...60% zasobu). XL-ka to prawie 3 kg , choć w sumie niewiele większy, to jednak obciążenie pow. nośnej podobne. Zasób energii do rozsądnego zadysponowania też proporcjonalnie większy. Popsuty z zało- żenia, czy co ? Fakt, że sugerują tam dość nieduży zasobnik 3S 3200 , 35,5 Wh - ale nawet na nim powinno być ponad 10 minut. Chyba, że podali najkrótszy gwarantowany wiszenia na śmigle (to żart, nie dałoby się ani chwili z zalecanym napędem). Wyniki Twoje i Patryka z czasem lotu bardzo mnie ucieszyły, bo to oznacza, że nawet przy sporym modelu napędzanym elektrycznie problem ten praktycznie już nie jest uciążliwy lub wręcz nie istnieje. A tu FC XL mi solą do oka... Bartek, co rozumiesz przez " Vmin : 16,19 V" . Mowa o 4S bez obciążenia ? Z tymi mocami to jest tak, że posługiwanie się wielkością mocy elektrycznej jest zupełnie niemiarodajne lub co najwyżej niekiedy , przypadkowo i z grubsza. Ale to nie ten dział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Vmin - nie pamiętam teraz, czy to oznaczało maksymalny spadek pod obciążeniem, czy po prostu napięcie końcowe. Jak to dla Ciebie ważne, to odpalę filmik z testu i sprawdzę. (z 3,8V na celę to masz jeszcze 50...60% zasobu) Przypuszczam, że więcej. To nie są szczególnie twarde pakiety. Napięcie tracą dość szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Cytat z mojego wątku o FC (test silnika na nieco większej baterii 4Ah, ale o tej samej wydajności). Fajtłapa jestem albo leń, bo nie mogę znależć tego wątku. Jest tu, w "modelach średniej wielkości" ? Bardzo dawny ? Przeszukałem 16 stron tematów... Czekam niecierpliwie na opis od TeBe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Otworzyłem Modele Śr. Wiel. i http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59187-funcub-reaktywacja/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57007-fun-cub-jedno-pytanie/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/55219-kfc-kret-fun-cub-reanimacja/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50568-funcub-par%C4%99-pyta%C5%84/ Mój jest trzeci, ale o ile pamiętam najbardziej owocny będzie ostatni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Otworzyłem Modele Śr. Wiel. i http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59187-funcub-reaktywacja/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57007-fun-cub-jedno-pytanie/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/55219-kfc-kret-fun-cub-reanimacja/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50568-funcub-par%C4%99-pyta%C5%84/ Mój jest trzeci, ale o ile pamiętam najbardziej owocny będzie ostatni. Dzięki, te trzy z grubsza znam, tylko Twój mi się ukrywał. Jakby mi się coś takiego przytrafiło - tfu tfu, drewnianym młotkiem w niemalowane - no to nie wiem, czy bym go zreanimował. Nie czułeś nigdy powołania na kardiologa albo ratownika ? Teraz podłubię troszkę przy Twinku, bo zadałem sobie roboty, oj zadałem... Pstrykam jakieś fotki, jak nazbieram odwagi do pełna z meniskiem, to jakąś krótką obrazkową relację zamieszczę. Jak to zwykle bywa, przy takich robótkach odświeżają i często rozwiązują się problemy z lamusa. Np. o zerowaniu masy silnika nic nie znalazłem na Forum, ale o być może skutkach jego braku to pewnie tak, jako o niewykrytej przyczynie rzekomych zakłóceń zewnętrznych. Zakłócenia to i owszem, ale nie zewnętrzne... O antenach odbiorczych też niewiele, ale to pewnie dlatego, że 35 MHz niesłusznie przechodzi do historii. A w Twinie T-antena to sama tak jakoś wyszła ze wzmocnienia skrzydeł, które to wzmocnienie wiąże się i wynika z powyżej dotkniętego zagadnienia niedostatku lotnych dni i umiarkowanie sterownego liścia na wietrze . Więc niech sobie waży i 2000g , ołowiu nie będzie, znam bardziej użyteczne balasty. Czasem bardzo smaczne i zdrowe ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Mój waży 1300 z pakietem 2400 3S. Tu cała jego historia. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47179-funcub-multiplex-kolejna-relacja/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Mój waży 1300 z pakietem 2400 3S. Tu cała jego historia. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47179-funcub-multiplex-kolejna-relacja/ Dzięki . Hmmm... TeBe - Bartek = 140 gramów (proszę nie rozumieć tego dosłownie, to nie są żadne aluzyjne "wycieczki" ). Bartek ma w dodatku sporo cięższy pakiet, który stanowi sporo procent całej masy samolotu. Może sobie poczytam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Tomek ma nieco cięższy silnik (mój ma 102g.), za to ja niemal na 100% mam cięższy regulator (ok. 70g.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 No i mój jest malowany, a to sporo dodało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 No i mój jest malowany, a to sporo dodało. Już sobie poczytałem troszkę, mam skurcze śmiechowe i czuję szczękę po tym "pobraniu substancji" przy lądowaniu z zamaskowaniem . Ważna sprawa, nieznana takiemu niby-modelarzowi jak ja, to właśnie : ile waży malowanie? I czym malować EPP, bo na razie to handlowcy zeznają niespójnie i podejrzewam matactwo procesowe w celu uzyskania korzyści. Nabyłem trochę Jokerów Styro oraz "RC CAR" - lakier do lexanu GHIANT AEROSOLS NV. Zamyśliłem sobie biały+bezbarwny połysk. Malowałem już różne rzeczy różnymi zajzajerami, ale EPP jeszcze nie. Nie bardzo mam na czym zrobić próby, styropian to chyba nie to samo -? Nie wiem, czy znacie sposób na szybkie przyrządzenie spray'u z dowolnej niemal cieczy - stosuję od dawna z dobrym skutkiem, autko codzienne na wszystkich elem. podwozia i niektórych nadwozia tak popieściłem i jest bardzo ok. Nie trzeba kompresora i kłopotliwego rozpylacza, wystarczy kilka starych ale sprawnych opakowań-puszek po dezodorantach. Praktykowałem Nivea. Idea wiodąca to propan-butan do zapalniczek, 400ml za 5 zł , oraz dwie wytoczone z mosiądzu Mo58 proste rurki-złączki-przejściówki : gaz/dezodorant i dezodorant/strzykawka. Jeżeli kogoś interesuje, co z tym dalej, to opiszę w "warsztacie", a są w tym łatwe do ominięcia przeszkody-pułapki. W sumie to pewnie znacie lepsze sposoby na bal maskowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Ja zacząłem Pactrą i aerografem, ale wyczerpałem zasoby we wszystkich sklepach w Warszawie i skończyłem Joker Styro. Było ładnie, ale matowo. Podkusiło mnie na bezbarwny połysk, wziąłem akryl z budomarketu i prysnąłem. Po wyschnięciu okazało się, że bezbarwny połysk naruszył nieco elapor i cały model mam w bąbelkach-turbulatorach :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi