keeper Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Czy ma ktoś może pojęcie jaki wpływ na osiągi będzie miała założenie takiego śmigła Graupner - śmigło trójłopatowe 10x8.3 http://www.rc4max.com/graupner_-_smiglo_trojlopatowe_10x8_3,1709,4966.html do pionnera XL z silnikiem Thunder super tigre .10? W tej chwili mam założone 10x6 APC i czuje że można dużo więcej wyciągnąć z tego silnika. Regulator to simonik 30A. Przy maksymalnej pracy silnika ma 39 stopni, jak nie ma chłodzenia. SUPG8050Diameter: 1.4 in (35 mm) Length: 1.2 in (30 mm)kV: 1250Max. Constant Watts: 320 Weight: 2.4 oz (69 g)Shaft Diameter: 4 mm Suggested Props: 10x4.5 to 11x7 electric
AMC Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Graupner - śmigło trójłopatowe 10x8.3 http://www.rc4max.com/graupner_-_smiglo_trojlopatowe_10x8_3,1709,4966.html Mam śmigło tego samego typu, ale 10x7. To są ciężkie śmigła do spaliniaków, bardzo dobrej jakości, sztywne i wytrzymałe. Na pewno pierwszy ustąpi wałek 4mm niż to śmigło i z tym się trzeba liczyć, gdybyś - odpukać - o coś nim zawadził. Jednak nie widzę żadnego zakazu lub innych przeszkód do napędzania go wymienionym silnikiem, tylko szczególnie dokładnie wyważ zestaw, nie tylko samo śmigło (ten mój egzemplarz nie wymagał wiele do korekty). W weekend planuję robić pomiary trójłopatowych śmigieł vrs. dwułopatowe, wyniki będą w odnośnym temacie "Pomiary śmigieł..." w dziale Aerodynamika. Kompletne wyniki wraz z silnikami w "Nasze napędy...".
japim Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Obawiam sie ze 10x8.3x3 to troche ciut przy duzo do tego silnika. Patrzyles jak to wyglada w ecalc.ch? Wyglada, ze przy dolozeniu trzeciej lopaty, zwiekszeniu skoku i zasilaniu tego z 3S bedziesz mial grubo ponad 600W co grozi przeciazeniem i spaleniem silnika. Lepiej zwiekszac tylko skok - np 10x8, a jak dajesz 3 lopate to smiglo na poziomie 10x6x3 powinno dac rade - zwiekszenie mocy o 20% do poziomu 520W.
AMC Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Obawiam sie ze 10x8.3x3 to troche ciut przy duzo do tego silnika. Patrzyles jak to wyglada w ecalc.ch? Wyglada, ze przy dolozeniu trzeciej lopaty, zwiekszeniu skoku i zasilaniu tego z 3S bedziesz mial grubo ponad 600W co grozi przeciazeniem i spaleniem silnika. Lepiej zwiekszac tylko skok - np 10x8, a jak dajesz 3 lopate to smiglo na poziomie 10x6x3 powinno dac rade - zwiekszenie mocy o 20% do poziomu 520W. Keeper , zasilasz 3S ? No to rzeczywiście ostrożnie z tą podmianką, bo nie ma pewności, czy ogranicznik prądu w tym ESC jest ustawiony dokładnie - powinien rozpoczynać przycinanie na 42...44 A, a jak masz dobry pakiet 3S, który pod takim obciążeniem utrzyma 11,5V, to moc wychodzi już powyżej chwilowej dopuszczalnej dla tego silnika (ok. 400-420W), co wprawdzie przez krótką chwilę go nie zniszczy, ale lepiej nie dawać sobie takich możliwości w locie, bo a nuż pokusi i będzie po silniku. Ponadto sprawność takich silników przy mocy w pobliżu max. ciągłej i powyżej (chwilowej) spada dość znacznie, więc intensywniej się grzeją. Jednak mam wrażenie, że przy tych wymiarach - stojan pewnie fi28 , długość ok.17mm , to podane 320 W nie jest wypiłowane i można spróbować ostrożnie, co on może ponadto. Ile waży ten Pionierek RTF ?
Rekomendowane odpowiedzi