Maureis Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Hej, Wczoraj pierwszy raz latałem swoim Pioneerem 1400, skończyłem jak już silnik nie wchodził na najwyższe obroty przy starcie, bałem się że nie dam rady się wznieść Nie wiem czy zrobiłem błąd nie ładując pakietu od razu, bo zostawiłem sobie ładowanie na drugi dzień. Dzisiaj po podłączeniu zasilacza, ładowarki i pakietu niestety ładowarka nie wskazuje diodą, aby pakiet się ładował. Dioda POWER się świeci ale CHARGE już nie. Ładowałem pakiet 2 miesiące temu, więc na pewno działał. 1. Co może być powodem że pakiet się nie ładuje? Wyładowywać pakiet zawsze do końca czy gdy już obroty będą słabnąć kończyć z zabawą? 2. Ładować zawsze po ostygnięciu pakietu czy mogę zostawić ładowanie na następny dzień? 3. Czy to normalne że obroty silnika spadają wraz z czasem lotu? - miałem tak że tylko podczas wyrzutu silnik chodził bardzo szybko, potem powolutku słabł (była wietrzna pogoda, praktycznie cały czas latałem na silniku) Byłbym wdzięczny za odpowiedź, dopiero zaczynam swoją przygodę Ładowarka: BC-3S10 (z RTF) Pakiet: 1300 mAh, 11,1V 20C (z RTF) Zasilacz: GPX Extreme Zasilacz GPX 12V 5A Sprawdziłem napięcie pakietu, dwa skrajne styki: 6,32V Sugerując się tą grafiką: http://forbot.pl/blog/wp-content/uploads/2013/12/balancer.jpg Na pierwszym i drugim styku mam 3,2V, na pierwszym i trzecim 6,32V i na pierwszym i ostatnim dalej 6,32V. Zgadzałoby się, że pakiet walnięty, gdyż w opisie miał mieć 11,1V (aż 4,78V by brakowało?). To byłoby powodem nie ładowania pakietu przez ładowarkę?
TheKuba1414 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 2. Najlepiej ładować pakiet natychmiast po ostygnięciu - jeśli leży rozładowany to mu szkodzi. 3. To normalne, napięcie pakietu się zmniejsza więc moc silnika również. Z tego co podałeś wynikało by że na pierwszej celi masz 3,2v na drugiej 3,11v i trzecią celę uszkodzoną. 11,1v to wartości nominalne, w pełni naładowany pakiet ma 12,6v. Rozładowany różnie, zależy od użytkownika, np. ja rozładowuję pakiet tylko do 3,6-3,7v. Ty rozładowałeś poniżej 3,3v, czego nie polecam, pakiet bardzo szybko padnie. Myślę że jeśli trzecia cela jest uszkodzona, to właśnie z powodu zbyt mocnego rozładowania. Pozdrawiam 2
Maureis Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Dzięki za odpowiedź. W takim razie zakupię jakąś lepszą ładowarkę i nowy pakiet. Czy ta ładowarka będzie odpowiednia? https://www.ef3m.pl/pl/p/Redox-ALPHA-V2-wielofunkcyjna-ladowarka-z-balanserem/336 Dla pakietu: https://www.ef3m.pl/pl/p/Redox-pakiet-lipo-1300-mAh-11%2C1V-30C/1243 Bo te prądy rozładowywania mnie mylą trochę W sumie to nie wiem na co patrzeć wybierając baterię - pomoże ktoś? Byłbym wdzięczny
Marcin K. Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Mam ta ładowarkę i jest jak najbardziej ok. Może uda ci się wskrzesic stary pakiet ta ladowarka 1
TheKuba1414 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Pamiętaj aby kupić buzzer do pakietu, będziesz wiedział kiedy się rozładuje i nie dojdzie następnym razem do takiej sytuacji. 2
Maureis Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Pamiętaj aby kupić buzzer do pakietu, będziesz wiedział kiedy się rozładuje i nie dojdzie następnym razem do takiej sytuacji. Czyli w trakcie lotu będę słyszał, że napięcie jest już niskie? Sam kontroler nie odłączy mi silnika / zmniejszy obroty, że będę o tym wiedział?
TheKuba1414 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Tak, będziesz słyszał. Regulator z tego co widać nie odłączył Ci silnika gdy napięcie było już bardzo nisko. 1
Maureis Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Tak, będziesz słyszał. Regulator z tego co widać nie odłączył Ci silnika gdy napięcie było już bardzo nisko. A to skubany, w takim razie dzięki wielkie za pomoc! Pewnie drugi pakiet też bym zepsuł 1
Rekomendowane odpowiedzi