mastertomek Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Witam nie dawno złożyłem swojego pierwszego quada: silniki 2212 920kV,simonk 30A, apm 2.8 + m8n i już od po skalibrowaniu Apm oraz aparatury FS-T6 i kalibrowaniu regulatorów nie uzyskałem wolnego startu silników, gdy uzbrajam silniki to dopiero się kręcą gdy dodam gazu, i w powietrzu jak dam gaz na dół to wyłącza silniki i spada, parametr MOT-SPIN-ARMED mam ustawiony na VERY SLOW A THR MIN na 130.. Przeczytałem już Google i nie znalazłem nic natomiast kalibracje regulatorów już wykonywałem wiele razy.... proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Nie jestem w stanie sparsować tego strumienia świadomości... trzeba opisać to precyzyjniej. Co to znaczy: "w powietrzu jak dam gaz na dół to wyłącza silniki i spada" - to może być poprawne albo i nie. "nie uzyskałem wolnego startu silników, " - ?? Najlepiej naucz się też, jak się ustawia opcje logowania, zgrywa i analizuje logi - to jest fantastyczna funkcja pozwalająca rozwiązywać takie zagadki. No i podeślij log! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Po uzbrojeniu silniki się nie kręcą, więc jak da w locie gaz na minimum to silniki się zatrzymują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertomek Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Dokładnie tak, postaram się jeszcze o te logi jak zaopatrze się w wiaderko smigiel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Nie rozumiem, jak się da gaz na minimum to jakie ma znaczenie czy się całkiem zatrzymują czy kręcą na tyle wolno że kopter i tak spada jak kamień? Chodzi o zagwarantowanie ograniczonej prędkości opadania? Albo o to, by po ustawieniu gazu na minimum a potem do przodu silniki się ponownie włączyły? Logi możesz zapisywać nawet i bez śmigieł, warto się tego nauczyć. Służę pomocą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertomek Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Nie mam takiego doświadczenia w lataniu bo miałem przyjemność latać jakimś marketowym quadem ale S500 jak już był w górze i postanowiłem lądować i zmniejszalem ilość gazu to jeszcze w powietrzu się silniki wylaczaky i gleba postaram sie go złożyć oraz wrzucić jakieś logi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertomek Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Dzięki bardzo zza pomoc i pokierowanie mnie w dobrą stronę z użyciem "logów" i problem rozwiązałem, niestety pojawił się nowy problem ponieważ quad zdecydował się na RTL mimo że napięcie na lipo było ok 11,8 natomiast ustawione mam w programie na 11,1. i Oczywiście 2 razy wylądował na drzewie, problem się powtarza za każdym razem. Zasilanie do apm 2.8 dostarczone jest za pomocą Power module kupionego w chinach, GPS to M8N. Prosze o pomoc i wyrozumiałość bo staram sęto jakoś ogarnąć i naprawdę dużo czytam. To ostatni Log: Log File C:/Users/Tomasz/AppData/Local/Temp/tmp42E0.tmp.logSize (kb) 1920.70703125No of lines 24007Duration -5 days, 23:04:34Vehicletype ArduCopterFirmware Version V3.2.1Firmware Hash 36b405fbHardware TypeFree Mem 0Skipped Lines 0Test: Autotune = NA -Test: Balance/Twist = NA -Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 26.58mTest: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interferenceTest: Dupe Log Data = GOOD -Test: Empty = GOOD -Test: Event/Failsafe = FAIL - ERR found: FS_BATTTest: GPS = GOOD -Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log dataTest: Parameters = GOOD -Test: PM = NA -Test: Pitch/Roll = NA -Test: Thrust = NA -Test: VCC = FAIL - VCC below minimum of 4.6v (4.56v) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Toż jest odpowiedź wprost dana: Test: VCC = FAIL - VCC below minimum of 4.6v (4.56v) Trzeba sprawdzić działanie Power Module. Po pierwsze, czy działa jego UBEC, o ile go ma (nie wszystkie PM mają). Sprawdzić pod obciążeniem. Po drugie, zbadać wyjścia I i U dla różnych napięć i prądów, porównać to z pomiarem amperomierzem/woltomierzem. Skalibrować w APM plannerze, i zobaczyć jak się to ma do mierzonych wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Nie rozumiem, jak się da gaz na minimum to jakie ma znaczenie czy się całkiem zatrzymują czy kręcą na tyle wolno że kopter i tak spada jak kamień? Chodzi o zagwarantowanie ograniczonej prędkości opadania? Albo o to, by po ustawieniu gazu na minimum a potem do przodu silniki się ponownie włączyły? Logi możesz zapisywać nawet i bez śmigieł, warto się tego nauczyć. Służę pomocą Chodzi o to by po upadku silniki się nie blokowały w trawie albo o ziemię i nie upaliły, albo nie upaliły regulatorów. Normalnie przy gazie na zero silniki się kręcą i trzeba je odzbroić drążkiem by zatrzymać. U mnie jest funkcja Motor_off (Nighthawk 280). Jak ją zaznaczę to drążkiem na minimum wyłączam silniki, ale przez nieuwagę można to zrobić w trakcie lotu i spadnie jak kamień. Jak odznaczę to przy minimalnym gazie mają się wolno obracać a jak chcę je wyłączyć to muszę je odzbroić drążkiem kierunku w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi