Skocz do zawartości

Wolny start silników APM


mastertomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie dawno złożyłem swojego pierwszego quada: silniki 2212 920kV,simonk 30A, apm 2.8 + m8n i już od po skalibrowaniu Apm oraz aparatury FS-T6 i kalibrowaniu regulatorów nie uzyskałem wolnego startu silników, gdy uzbrajam silniki to dopiero się kręcą gdy dodam gazu, i w powietrzu jak dam gaz na dół to wyłącza silniki i spada, parametr MOT-SPIN-ARMED mam ustawiony na VERY SLOW A THR MIN na 130.. Przeczytałem już Google i nie znalazłem nic natomiast kalibracje regulatorów już wykonywałem wiele razy.... proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie sparsować tego strumienia świadomości... trzeba opisać to precyzyjniej. Co to znaczy: "w powietrzu jak dam gaz na dół to wyłącza silniki i spada" - to może być poprawne albo i nie. "nie uzyskałem wolnego startu silników, " - ?? Najlepiej naucz się też, jak się ustawia opcje logowania, zgrywa i analizuje logi - to jest fantastyczna funkcja pozwalająca rozwiązywać takie zagadki. No i podeślij log!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, jak się da gaz na minimum to jakie ma znaczenie czy się całkiem zatrzymują czy kręcą na tyle wolno że kopter i tak spada jak kamień? Chodzi o zagwarantowanie ograniczonej prędkości opadania? Albo o to, by po ustawieniu gazu na minimum a potem do przodu silniki się ponownie włączyły? 

 

Logi możesz zapisywać nawet i bez śmigieł, warto się tego nauczyć. Służę pomocą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiego doświadczenia w lataniu bo miałem przyjemność latać jakimś marketowym quadem ale S500 jak już był w górze i postanowiłem lądować i zmniejszalem ilość gazu to jeszcze w powietrzu się silniki wylaczaky i gleba :) postaram sie go złożyć oraz wrzucić jakieś logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki bardzo zza pomoc i pokierowanie mnie w dobrą stronę z użyciem "logów" i problem rozwiązałem, niestety pojawił się nowy problem ponieważ quad zdecydował się na RTL mimo że napięcie na lipo było ok 11,8 natomiast ustawione mam w programie na 11,1. i Oczywiście 2 razy wylądował na drzewie, problem się powtarza za każdym razem. Zasilanie do apm 2.8 dostarczone jest za pomocą Power module kupionego w chinach, GPS to M8N. Prosze o pomoc i wyrozumiałość bo staram sęto jakoś ogarnąć i naprawdę dużo czytam. To ostatni Log:

 

Log File C:/Users/Tomasz/AppData/Local/Temp/tmp42E0.tmp.log
Size (kb) 1920.70703125
No of lines 24007
Duration -5 days, 23:04:34
Vehicletype ArduCopter
Firmware Version V3.2.1
Firmware Hash 36b405fb
Hardware Type
Free Mem 0
Skipped Lines 0

Test: Autotune = NA -
Test: Balance/Twist = NA -
Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 26.58m
Test: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interference

Test: Dupe Log Data = GOOD -
Test: Empty = GOOD -
Test: Event/Failsafe = FAIL - ERR found: FS_BATT
Test: GPS = GOOD -
Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log data
Test: Parameters = GOOD -
Test: PM = NA -
Test: Pitch/Roll = NA -
Test: Thrust = NA -
Test: VCC = FAIL - VCC below minimum of 4.6v (4.56v)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż jest odpowiedź wprost dana:

 

Test: VCC = FAIL - VCC below minimum of 4.6v (4.56v)
 

Trzeba sprawdzić działanie Power Module. Po pierwsze, czy działa jego UBEC, o ile go ma (nie wszystkie PM mają). Sprawdzić pod obciążeniem.

 

Po drugie, zbadać wyjścia I i U dla różnych napięć i prądów, porównać to z pomiarem amperomierzem/woltomierzem. Skalibrować w APM plannerze, i zobaczyć jak się to ma do mierzonych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, jak się da gaz na minimum to jakie ma znaczenie czy się całkiem zatrzymują czy kręcą na tyle wolno że kopter i tak spada jak kamień? Chodzi o zagwarantowanie ograniczonej prędkości opadania? Albo o to, by po ustawieniu gazu na minimum a potem do przodu silniki się ponownie włączyły? 

 

Logi możesz zapisywać nawet i bez śmigieł, warto się tego nauczyć. Służę pomocą :)

 

Chodzi o to by po upadku silniki się nie blokowały w trawie albo o ziemię i nie upaliły, albo nie upaliły regulatorów. Normalnie przy gazie na zero silniki się kręcą i trzeba je odzbroić drążkiem by zatrzymać. U mnie jest funkcja Motor_off (Nighthawk 280). Jak ją zaznaczę to drążkiem na minimum wyłączam silniki, ale przez nieuwagę można to zrobić w trakcie lotu i spadnie jak kamień. Jak odznaczę to przy minimalnym gazie mają się wolno obracać a jak chcę je wyłączyć to muszę je odzbroić drążkiem kierunku w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.