Jump to content

Platforma Easy Glider by ZiMi


ZiMi

Recommended Posts

Wbrew kilku niezbyt pochlebnym opiniom co do zastosowania Easy Glidera jako platformy do RC-CAM postanowiłem zaryzykować.

Założenie było proste zbudować coś bez niszczenia modelu tak aby w przypadku kiepskich osiągów można było wrócić do oryginalnego modelu. Zdecydowałem się zatem wszystko upchnąć do nowej kabiny. Kolejne etapy budowy w poniższym linku:

 

http://picasaweb.google.pl/mzkzkz/PlatformaEasyGlider

 

Próby szybowania wypadły całkiem dobrze. EG po założeniu nowej kabinki i przeciwwagi na ogonie zachowuje się bardziej stabilnie. Nowa kabina z kamerą KX171, serwami i nadajnikiem (RangeVideo 500mW) waży 127g, przeciwwaga kolejne 20g. Trzeba jednak przyznać, że EG stał się bardziej toporny przy skrętach. Można się jednak do tego przyzwyczaić.

Prawdziwym problemem okazał się jednak słaby napęd. Oryginalny silniczek serii 400 z przekładnią 1/3 wciągał EG na wysokość kilkudziesięciu metrów przez kilka minut. Wykonałem zatem drobną przeróbkę i wstawiłem silnik 3F serii 2836-10 ze śmigłem 10/6”. Nowy, cięższy silnik potrzebował kolejnej przeciwwagi na ogonie. Wykonałem ją z dwóch metalowych podkładek zamocowanych na początku statecznika pionowego Teraz model potrzebuje zaledwie 30 sek. aby wdrapać się na zdecydowanie większą wysokość.

Całość jest zasilana z LiPo 2S 2000mAh. Nie wykonywałem osobnego zasilania dla kamery.

 

Ostatecznie po wszystkich przeróbkach waga modelu wzrosła z 870g do 1036g.

Czas latania na w/w baterii (bez termiki) to ok. 20min. Dla porównania w oryginalnej konfiguracji latałem ok. 35-40 min.

 

Podsumowując uważam, że EG jako platforma sprawuje się bardzo przyzwoicie. Dzięki dociążeniu można zacząć latać przy podmuchach, z którymi Easy Star ma już poważne problemy. Dodatkowym atutem stają się wtedy lotki.

Ze zdziwieniem stwierdziłem, że sterowanie modelem FPV nawet przy silnym wietrze jest zdecydowanie prostrze niż „tradycyjne”. Jedynym problemem jest samo lądowanie. Trudno jest przy braku wprawy ocenić odległość od ziemi i precyzyjnie wylądować. Z całą pewnością na każdym etapie lotu przydaje się obserwator najlepiej wyposażony w lornetkę…

 

Poniżej link do filmu. Udało mi się złapać trochę termiki i szybowałem przez blisko 15min.

Niestety na youtube można wsadzić tylko 10min :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=l6dAXEUVhmg

 

I jeszcze jeden z wakacji nad morzem:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Jzb_hYyvUQo

 

Odsyłam też do linku na forum opisującego moją bazę RC-CAM:

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=100371#100371

Link to comment
Share on other sites

Co tu dużo mówić, BRAWO, PIEKNIE, WSPANIALE.

Ten film utwierdził mnie w osobistych odczuciach, że lataniu w goglach modelem bez lotek, dużo brakuje do poczucia płynnego przemieszczania się w przestworzach.

Na Twoim filmie to wszystko widać, ten spokój i harmonię w ruchach, wybrany punkt do obserwacji na ziemi nie buja się z prawa na lewą tak jak to jest w przypadku oglądania tego z modelu sterowanego tylko sterem kierunku, co daje większą pewność w obserwacji i kontroli pozycji i kierunku lotu.

Na tematy techniczne nie będę się wypowiadał, ale fajny jest efekt synchronizacji śmigła z częstotliwością video, uniknąłeś często widzianych poziomych cieni od obracającego się śmigła, za to cień rzeczywistej łopatki.

Zazdroszczę frajdy z latania, musi być niesamowita.

Link to comment
Share on other sites

Wbrew kilku niezbyt pochlebnym opiniom co do zastosowania Easy Glidera jako platformy do RC-CAM postanowiłem zaryzykować.

W tym przypadku byla to opinia (moja) na podstawie uzytkowania (rownolegle) ES i EG.

Ale ja to jestem slaby latacz,wiec napisalem/opisalem moje odczucia z uzYtkowania obu modeli.

Założenie było proste zbudować coś bez niszczenia modelu tak aby w przypadku kiepskich osiągów można było wrócić do oryginalnego modelu.

Tutaj zapobiegawcza metoda wyszla modelowi na dobre,bo pozostala mala waga modelu.

 

Teraz slowo o :

zakloceniach RC.

Sa i to dosc duze.Nie zwrociles na to uwagi w czasie lotu ?

No i na filmiku znad morza widac wyraznie ,ze calosc jest zasilana jednym pakietem.

 

Bardzo chetnie obejrzelibysmy ten samolot w akcji-zapraszam wiec na spotkanie

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8300&start=15

Moze po obejrzeniu kilku modeli w akcji,cos jeszcze usprawnisz,albo inni na podstawie tego modelu.Milym zaskoczeniem jest,kompleksowy pelny opis.Dziekujemy :lol:

Link to comment
Share on other sites

Teraz slowo o :

zakloceniach RC.

Sa i to dosc duze.Nie zwrociles na to uwagi w czasie lotu ?

No i na filmiku znad morza widac wyraznie ,ze calosc jest zasilana jednym pakietem.

 

Masz absolutną rację. Zakłócenia to moja zmora. Zupełnie nie mam pojęcia co może być przyczyną. Najczęściej zakłócany jest odbiornik modelu, rzadziej nadajnik i kamera. Na filmie widać, że serwa kamery „szarpane” są, gdy pracuje silnik. Jak jednak wyjaśnić to samo zjawisko, gdy silnik jest wyłączony? Często zdarza mi się to przy niewielkich odległościach rzędu 50-70m. Czasem 100-200m - nie ma na to reguły. A latam w różnych miejscach…

Na pewno będę próbował zasilić nadajnik i kamerkę z niezależnego pakietu. Jeśli jednak to nie pomoże to będę miał prędzej czy później kłopociki. Już kilka razy mój EG „widział” szybko zbliżającą się glebę ale jakoś w ostatniej chwili odzyskiwałem kontrolę nad sterami...

 

Jutro wybieram się na kolejne obloty z kolegą (lotnisko Chrcynno koło Nasielska). Będziemy robić porównania zasięgów nadajników. W planach jest też kolejna „Superprodukcja” i przy okazji ocena jakości nagrań SanDisk V-mate vs. Pinnacle Movie Box. Wyniki postaram się wkrótce zaprezentować na osobnym wątku.

 

Za zaproszenie bardzo dziękuję. Niestety szansa, że dojadę na spotkanie jest prawie żadna. I jest mi z tego powodu tym bardziej przykro bo to naprawdę świetny pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Na filmie widać, że serwa kamery „szarpane” są, gdy pracuje silnik

Miałem to samo. Założenie pierścieni ferytowych na wszystkie kable schodzące się do odbiornika uspokoiło sytuację. Dodatkowo mam oddzielny pakiet na latanie i oddzielny na filmowanie.

 

P.S. Gratulacje z pięknego latania!!!

Link to comment
Share on other sites

Zakłócenia to moja zmora.

Jestes swiadomy tego,ze sa,to dobrze.

Krzysiek ma juz recepte (czyli zrobil/powielil patent na eliminacje zaklocen

Założenie pierścieni ferytowych na wszystkie kable schodzące się do odbiornika uspokoiło sytuację. Dodatkowo mam oddzielny pakiet na latanie i oddzielny na filmowanie.

Jesli do tego dodamy dodatkowe elementy,bedzie zanaczaco lepiej.

Calosc opisana tutaj:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6073&postdays=0&postorder=asc&start=45

 

Smiem twierdzic,ze to jedna z najlepszych platform znanych mi (w Polsce).

W sensie zaawansowania/zmian konstrukcyjnych/elektrycznych.

A jesli chodzi o lotki,w tym przypadku,czyli latanie FPV (na poczatku drogi) , na modelu EG raczej nie uda sie zrobic tak stabilnego lotu.

No i jesli wlozysz ,,docelowo'' pozostale rzeczy-ciezar (baterie,lokalizator itd.) zobaczysz ze EG lata coraz gorzej.Oczywiscie mowa o dlugich lotach ,pow. 30 minut.

Te tajemnice juz wyczailem-to profil skrzydel.EG ze skrzydlami ES lata podobnie - dobrze

w sensie stabilnosci i duzego udzwigu bez utraty wlasnosci lotnych.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem pierwszy nieśmiały krok w kierunku odkłócenia odbiornika – dodatkowa bateria na kamerkę z nadajnikiem. Czy pomogło? Na dwoje babka wróżyła…. Oto co się wydarzyło:

 

Pierwszy lot był spokojny, latem bez gogli. Przy pracy silnika nie szarpało serwami. Faktem jest jednak, że latałem bardzo blisko bazy. Praktycznie „nad głowami”, ponieważ przy okazji sprawdzałem jak zachowuje się antena panelowa przy zupełnie poziomym ustawieniu. Zakłóceń wizji również specjalnie nie było. Lot można obejrzeć na:

 

Drugi lot to porażka, która mogła zakończyć się utratą modelu. Po wejściu na wysokość i wyłączeniu silnika założyłem gogle. W pierwszych sekundach straciłem trochę orientację i ustawiłem model prostopadle do wiatru zamiast pod wiatr. Niesiony bokiem model szybko oddalił się od poziomo ustawionej anteny panelowej. Widać to na pierwszych zakłóceniach wizji. Poprosiłem zatem kolegę aby ustawiał antenę poziomo tak aby „patrzyła” na model. Wizja poprawiła się. Po chwili w 2 min 9 sek filmu pojawiły się bardzo silne zakłócenia. Serwa zaczęły szarpać, silnik zaczął się włączać. Dodatkowo wizja zaczęła gwałtownie zanikać. Od tego momentu nie miałem już żadnej kontroli nad modelem.

 

Mapkę sytuacyjną zamieściłem na:

http://picasaweb.google.com/mzkzkz/2008_06_28ChrcynnoUpadekEasyGlidera/photo#5217988443872338258

 

Zaś filmik na:

 

Całkowity brak kontaktu z moim nadajnikiem jest sygnalizowany pikaniem.

Zakłócenia na odbiorniku modelu pojawiły się nagle ok. 540m od bazy. Model był na wysokości ok. 70m. Odległości od bazy nie wydaje się zbyt wielka zaś gwałtowność pojawienia się zakłóceń i w efekcie utraty zasięgu bardzo mnie zastanawia. Mam podejrzenia, że przebiega tam jakaś radiolinia. Choć nie mam żadnej pewności.

 

Tak czy inaczej następnym krokiem będą ekrany na przewodach biegnących do odbiornika i być może nowy odbiornik z podwójną przemianą. Przy okazji mam pytanie: w jaki odbiornik warto zainwestować? (Mam aparaturę 7 kanałów 35MHz)

 

Ogólnie rzecz biorąc miałem duuuużo szczęścia.

Model udało się odnaleźć. EG wylądował bardzo gładko w zbożu. Nie doznał nawet najmniejszych uszkodzeń. Po prostu nadawał się natychmiast do lotu.

 

Największym problemem okazał się w trakcie poszukiwań pewien rolnik, który nie chciał wpuścić mnie na swoje pola. Na szczęście dał się przekonać…

Przy okazji wielkie podziękowania nieznajomemu motolotniarzowi, który skutecznie przyspieszył odnalezienie modelu wskazując precyzyjnie jego położenie.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem pierwszy nieśmiały krok w kierunku odkłócenia odbiornika – dodatkowa bateria na kamerkę z nadajnikiem. Czy pomogło? Na dwoje babka wróżyła…. Oto co się wydarzyło:

Ale za to widac wyraznie,dlaczego tak sie stalo.

 

Ten przypadek jest dosc zlozony i sklada sie na niego (na porazke) kilka czynnikow).

 

Troche sie powymadrzam,jesli zrobisz dokladnie tak jak opisze ,bedzie (powinno) by dobrze.Jakos tak sie zawsze dzieje,ze na koncu wychodzi ze mialem racje (czesto :? ) i z reguly w tych gorszych przewidywaniach.

I umowmy sie tak,bez innowacji,a bedzie dobrze,jesli beda zmiany,chetnie poogladamy jakze piekne katastrofy :twisted:

 

Po pierwsze,zmien antene rx 2,4 ghz i ustaw ja na statyw.

Antene kup taka jak ma Killerus,ja Krzysiek i inni.

Po drugie,ustaw kamerke wyzej i skieruj ja w dol,proporcje nieba sa zle,powinny byc takie 30% niebo,reszta ziemia.Wspomnisz moje slowa,przez takie ustawienie zgubisz sie,to kwestia czasu (krotkiego)

Po trzecie.Nie wiem jaki masz nadajnik RC,bo nie z kazdym bedzie pracowal prawidlowo rx Hitec.Na temat instalacji,poczytaj temat Krzyska

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6073&start=60

To prawie biblia,krok po kroku opisane jak to zrobic,by latac daleko i bezpiecznie.

Po czwarte,w kosciach cos czuje,ze na pokladzie jest cos o czym nie wiemy.Napisz prosze dokladnie,co jest na pokladzie EG,bo ja stawiam na silnik i ESC.

Po piate,jestem o tym przekonany,ze zasilasz rx z ESC,jesli tak jest,kable ekranowane nic nie pomoga,ale spotenguja ten efekt-zaklocenia.Musisz zalozyc BEC,ale nie taki kupny,impulsowy,ale zrobiony wlasnorecznie,taki jak zrobil Krzysiek.

Po szoste.RX zamiast olowiu do tylu i antena na wytyk.Standartowa instalacja nie przewiduje lotow powyzej 500m,a juz tym bardziej nisko.Chyba ze dalej wierzysz w pisane ,serwowany przez sprzedawcow i producentow.Ten temat dosc gruntownie juz przerobilem,szkoda czasu i sprzetu na eksperymenty.Lepiej oprzec sie na sprawdzonych rozwiazaniach,niekoniecznie drogich,ale skutecznych i lepszych,potwierdzone praktycznym zastosowaniem.

 

Zrob fotki,opis co masz ,zaradzimy cos.Na te chwile mamy za malo danych dot.RC

RX 2,4 masz chyba standartowy,jest za czuly,wyraznie to widac,jesli do tego dodamy kiepska antene (kierunkowosc) to takie beda skutki.Indywidualisci wieszaja/stawiaja sobie szopki na glowie,pomysl dobry,ale nie sprawdza sie w praktyce,mimo ze na pozor daje wygode.Na koniec przyjrzymy sie , jak masz zrobione zasilanie,bazy i modelu.

Bo tu tez widze skuche-zasilanie SanDisca,rozdzielacz sygnalu-to ta linia.

SanDisc ma podglad w czasie nagrywania,z drugiegi gniazda,wiec nie bardzo rozumiem,po co rozdzielac,a jesli juz to po ktorej stronie,przed czy po SanDiscu.

 

W temat wszedles odwaznie,gratuluje.Juz latasz,jeszce wieksze zaskoczenie,mile dla mnie.

Przyjedz na spotkanie integracyjne,pomoge zestroic tak,aby dzialal system ok.

Mysle ze nie powinno Cie zabraknac 12.07.08 na ,,Naszej'' gorce.

Wiecej nt. tutaj

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=101296&sid=013acfcdb6564141033a4b7b4ddd608b#101296

 

Uniknal bys troche stresu.

No i poszukaj krazkow ferrytowych,bo bez nic tez bedzie lipa.To w zaleznosci jaki masz ESC,bo tez go nie znamy-producent.

Link to comment
Share on other sites

Peter Co to za BEC, bo nie mogę znaleźć nic o nim w tamtym wątku, poza tym że jest "Twojego projektu"?

Eee,jaki tam projekt :oops:

Normalny stabilizator 5V ldo,tyle ze ma dodane kondensatory (dodatkowo)

Krzysiek ma caly opis i zdjecia elementow,to pewnie cos skrobnie,pokaze.Pomozemy koledze zrobic taki.Krzysiek zarzekal sie ze nie umie,a zrobil go bez problemu,w nagrode go opisze :lol:

 

 

PS.

A ciebie tez chcialbym poznac i zobaczyc w koncu tego Monstera :*

Link to comment
Share on other sites

Na początek przeczytałem „Biblię”. Miło czyta się takie opowieści.

 

 

Sporo uwag. Powoli będę robił poprawki.

 

Moje komentarze:

Na początek wywaliłem antenę odbiornika RC pod kadłub. Teraz dynda się swobodnie zamiast iść elegancko w rurce :D.

 

Każde urządzenie bazy z wyjątkiem odbiornika ma własny stabilizator.

Rozdzielacz AV okazał się niezbędny z tego względu, że moje wersja V-mate nie ma podglądu nagrywanego materiału: „V-Mate versions 20-90-03081WW and 20-90-03112WW will show a black screen with “REC” displayed in the top left corner to indicate the V-Mate is recording.”

 

 

Trochę moich pytań do rad Petera:

 

Krążki ferrytowe namierzyłem.

http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?user_id=1451&lang=pl

 

Czy na przewody zasilające krążki też zakładać? Jakie najlepiej powinny mieć rozmiary dla przewodów serw a jakie dla przewodów zasilających?

 

BEC mam oczywiście w ESC. Gdzie znajdę opis stabilizatora zrobionego przez Krzyśka?

 

 

 

Dla wyjaśnienia sytuacji po kolei wymienię moje graty:

 

Wyposażenie RC:

 

Apartura Futaba 7CAP 35Mhz

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=162_187&products_id=633

 

Model:

 

Zasilanie Bateryjka LiPo 2S 2100mAh

 

Serwa 2 x HS81, 2 x HS55 (lotki) + 2 x TowerPro9g (do kamerki)

 

Odbiornik Futaba R137F pojedyncza przemiana (był w zestawie z aparaturą)

http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=162_163&products_id=1482

 

Regulator Mystery Pentium 30A z BEC 2A

Silnik 3F 2836-10

http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=172

 

1f17b3527aa10b86.jpg

 

edc594a4b93da7e3.jpg

 

Sygnalizator dźwiękowy braku zasięgu (kit 2812 ze sklepu AVT)

 

Wyposażenie RC-CAM pochodzi głównie z RangeVideo:

 

Platforma:

 

Zasilanie Bateryjka LiPo 3S 860mAh (pobór prądu około 0,31A)

 

Kamera KX171 (zasilanie 12V)

http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=96

 

Nadajnik 2,4GHz 500mW (zasilanie 5V - ma własny stabilizator impulsowy na kablu)

http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=35_22&products_id=5

 

Antena z zestawu nadajnika – standardowy „paluszek”

 

Baza:

 

Zasilanie Bateria LiPo 3S 2100mAh (pobór prądu ok. 0,62A)

 

Antena panelowa 8dBi

http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=37_40&products_id=15&zenid=f78bce91babc860ca319e1605c37d1b3

 

Odbiornik 2,4GHz Standard Receiver (zasilanie 12V)

http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=35_22&products_id=12

 

Gogle V-Real Viewer (zasilanie 9V)

http://vrealities.com/vrealviewer.html

 

Nagrywarka SanDisk V-mate (zasilanie 5V)

 

Rozdzielacz sygnału AV (kit 1285 ze sklepu AVT) (zasilanie 10V)

Link to comment
Share on other sites

Na początek wywaliłem antenę odbiornika RC pod kadłub. Teraz dynda się swobodnie zamiast iść elegancko w rurce .

Na koniec i tak ja wlozysz w rurke albo na rurke.Docelowo powinna isc pionowo w gorena maszcie/wytyku.

Czy na przewody zasilające krążki też zakładać?

Krazkow szukaj cienkich i jak najwiekszych.Kable serw i zasilajace powinny miec kilka ok. 5 zwoji.Tak dokladnie nie sprawdzalem,ale osobny do zasilania powinien polepszyc sytuacje.

BEC mam oczywiście w ESC.

I to jest glowny powod zaklocen.

Gdzie znajdę opis stabilizatora zrobionego przez Krzyśka?

Chyba w jego poczcie :lol: ,poprosze go aby umiescil fotki i opis.

Apartura Futaba 7CAP 35Mhz

No i wszystko jasne.Zaloz Hiteca 08 i po klopocie (pod warunkiem ze zrobisz reszte instalacji podobnie jak we wskazowkach.

Odbiornik Futaba R137F

pojedyncza przemiana (był w zestawie z aparaturą)

Ten to porazka,wybacz :oops:

Regulator Mystery Pentium 30A z BEC 2A

Silnik 3F 2836-10

W modelu masz go pieknie zamontowany,aby zaklocal jak najmocnie-chodzi o rownolegle ulozenie przewodow razem z kablami serw.

To ma znaczenie,zwlaszcza na wieksze odleglosci,mowa o odleglosciach powyzej jednego kilometra..Przeloz serwa tajk jak Krall,pod skrzydla.Uzyskasz przez to brak bezposredniego kontaktu ze zrodlem zaklocen (przewody zasilajace i ESC.

Antena panelowa 8dBi

Zamien na inna,czyli taka jak uzywa wiekszosc z nas.

Wyposażenie RC:

Jak kupisz Hiteca,zamontuj go na ogonie (zamiast balastu) , zmien kable na ekranowane,zaloz krazki,zamontuj stabilizatory 5V,doloz baterie zasilajaca i masz gwarancje (moja wieczysta :lol: ) ze zasieg stracisz nie po 450m ale po 1450 m napotkasz pierwsze objawy zaklocen.

To samo dotyczy wideo.

Sporo czasu zabralo znalezienie/dobranie takiej konfiguracji,ale jak na razie nikt sie nie skarzyl,ze stracil zasieg.

Link to comment
Share on other sites

Eeee, trochę się jednak pogubiłem we fragmencie dotyczącym oceny aparatury i odbiornika:

 

 

ZiMi napisał/a:

Apartura Futaba 7CAP 35Mhz

 

No i wszystko jasne.Zaloz Hiteca 08 i po klopocie (pod warunkiem ze zrobisz reszte instalacji podobnie jak we wskazowkach.

 

ZiMi napisał/a:

Odbiornik Futaba R137F

pojedyncza przemiana (był w zestawie z aparaturą)

 

Ten to porazka,wybacz

 

 

Co do odbiornika to jasna sprawa. Trzeba go wymienić i kropka. Rozumiem, że wart grzechu jest Hiteca 08? Czy chodzi o coś takiego:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p264,odbiornik-hfd-08ro-hitec

 

Co do swojej obecnej aparatury to swego czasu „uruchomiłem” osobny temat na forum. Czy mógłbym prosić o dołożenie kilku „kamyczków”. Chętnie się dowiem czy nie kupiłem jakiegoś „kłopociku”:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7290

Link to comment
Share on other sites

Trzeba go wymienić i kropka. Rozumiem, że wart grzechu jest Hiteca 08?

Trza :lol: Tak to ten rx z linku.

Co do swojej obecnej aparatury to swego czasu „uruchomiłem” osobny temat na forum. Czy mógłbym prosić o dołożenie kilku „kamyczków”. Chętnie się dowiem czy nie kupiłem jakiegoś „kłopociku”:

Head Tracker mozna zalozyc do wiekszosci TX (to kwestia wtykow trenera).

Kamyczkow nie bedzie,bo radio jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam że dopiero teraz załączam schemat, ale przez kilka dni nie mogłem wejść na forum - ciągle wywalało błąd.

Ale do rzeczy:

Do stabilizatora potrzeba:

te żółte: kondensatory: 330 nF; 100 nF

i te walcowe kondensatory: 100 mF i 220 mF

no i układ LM7805

ja dołożyłem jeszcze radiatorek - to ten kawałek aluminium

na fotce leżą detale na dwa stabilizatory ( poza 100 mF i 220 mF - te są tylko na jeden )

0bc69ce3536cbc48m.jpg

a tak wszystko łączymy:

7bc62ad9cfb0c0f5m.jpg

i cieszymy się nowym stabilizatorem:) u mnie działa:)

Pozdrawiam

krzysiek_k1

Link to comment
Share on other sites

te walcowe kondensatory: 100 mF i 220 mF

 

Male sprostowanko - nie mF (miliFarady) - tak wielkie nie zmiescily by sie do modelu - tylko uF (mikroFarady) - to tylko taka mala dygresja dla porzadku .

 

Osobiscie nie stosuje tych nF poniewaz po stronie wtornej w elektronice zawsze jakies blokujace siedza , jezeli sa tez elektrolity w elektronice (a zazwyczaj sa) to tez nie stosuje .

Dokladnie identycznym ukladzikiem 7808 w termokurczce zasilam tez swoja kamere jak i wizjer w kasku - polecam .

Link to comment
Share on other sites

Osobiscie nie stosuje tych nF poniewaz po stronie wtornej w elektronice zawsze jakies blokujace siedza , jezeli sa tez elektrolity w elektronice (a zazwyczaj sa) to tez nie stosuje .

 

Tak,moze dlatego modele spadaja dosc blisko (w zasiegu wzroku 500-800m)

To nie przypadek,ze wlasnie takie elementy sa tam.Zdaja sie to potwierdzac wyniki w odleglosci lotow.Zmian raczej nie polecam,lepiej latac na tym co dziala,jest sprawdzone,mimo ze teoria mowi inaczej.

Tak mysle,jako laik.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.