Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam takie pytanko

wczoraj popływałem sobie testowo moim ślizgiem kukoreliego

i okazało się, że do środka dostaje się woda hmmm pytanie jak zlokalizować przeciek ?!

mam pewien pomysł polegający na wyjęci elektroniki i włożenie ślizgu do wanny i patrzeć gdzie powietrze ucieka czy to dobry pomysł ?

 

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie

Podczas pływania niewidzę aby woda chłodząca wylatywała na zewnątrz czy układ chłodzenia jest sprawny i jak to sprawdzić ?

Opublikowano

Pokaż zdjęcia tego wlotu wody . Sprawdzić można tylko temperaturą silnika. Ja montuje wyloty tak żeby jednak było widać, że leci. 

tutaj ładnie to widać

24bf2e0607f72e22med.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na wale przed sprzęgłem powinno być uszczelnienie z teflonu. Dobre bo małe opory daje  i wody nie puszcza. Ja wymieniam co 3 biegi ( 6 minutowe)

Opublikowano

jest takie cos ale nie wiedziałem ze tak często sie wymienia. A jest jeszcze takie cos jak uszczelniacz steru ?

Opublikowano

Oś steru powinna pracować w  panewkach z brązu lub ostatecznie tworzywa sztucznego. Jak to jest wykonane prawidłowo to nie cieknie. Czytaj ster ma pracować z oporem w dławicy. Wał od strony śruby w tych modelach podpiera się panewką z tworzywa Ketron-peek ewentualnie z brązu i taka panewka też podlega wymianie co jakiś czas. Ogólnie w ślizgach, żeby nie ciekło trzeba co jakiś czas pogrzebać... 

Opublikowano

oj coś czuję, że muszę remont zrobić łodzi łącznie z wymianą wału napędowego bo lekko bije i może być już wyrobiony. tylko jak się do tego zabrać jak wyjąć stary wał ? a ster wchodzi tylko w dławicę prowadzącą tam niema żadnych panewek

Opublikowano

Rozumiem, że model kupiłeś używany, z tego co widzę po jakimś zawodniku. Wał musisz wyjąć odkręcając robaki w sprzęgiełku. Trzeba tu dobrego klucza imbusowego bo jak Ci się obróci to po temacie.

Opublikowano

tak kupiłem go używanego po zawodniku niestety wręga silnika była przystosowana pod inny silnik a inny dostałem, więc musiałem pokombinować i przerabiać

wał bez problemu wyjmuje chodzi o dławicę czy ona mogła się jakoś wyrobić i czy trzeba ją zdemontować. ?

jeszcze myślałem o zmianę  wału na elastyczny czy w ogóle tak można zostawiając starą dławicę?

http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=2348 tu jest temat lecz niestety nie mogę się zalogować na tamto forum bo nie działa  system przypominania hasła

Opublikowano

Sprawdź jaki luz ma panewka pod śrubą, jak jest w miarę ok to zostaw bo chyba w wyczyn bawić się nie chcesz. Model może brać wodę wszędzie, kadłubem, komorą, może być pęknięty wężyk wodny... ETC... test w wannie na nadmuchanym modelu wyjaśni. Ważna jest też dobra taśma do zaklejania, wszyscy używamy Cellpacka. Wymiana wału na giętki nie ma sensu. Drut 2mm jest najlepszy na wały do tego typu modeli, ważne żeby sprzęgło łapało prosto i silnik był w osi z wałem, ale to ABC każdego modelu z napędem.

Opublikowano

dobra to w takim razie w jaki sposób wycentrować silnik z wałem ?! mając już przyklejoną wręgę a silnik przykręcony na 2 śruby więc jakąś tam regulacje mam


test w wannie ślizg przeszedł pomyślnie zrobiłem jak kazałeś zalepiłem model podłączyłem wężyk do wała jedyny przeciek to ze steru szedł ale nie wielki tak czy siak jest to do poprawy

Opublikowano

Trzeba to zrobić na etapie wklejania napędu. Służą do tego różne przyrządy , które zazwyczaj toczy się z jednego kawałka metalu. Wklejanie na oko zawsze jest do poprawki bo coś bije albo model wyje. Teraz jak już masz wklejone i jest krzywo to pozostaje wywalenie tej wręgi i wklejenie jeszcze raz.

Opublikowano

ok chyba tak będzie tak zrobić a mógłbyś mi dać jakiś rysunek takiego przyrządu ?

Opublikowano

Jaki tu rysunek...? To musi być metalowa proteza silnika z otworem na wał i tyle. Najlepiej taka, żeby przechodziła w średnicę pasującą w środek dławicy. Składasz to z wręgą, wsuwasz w dławicę i juz masz prosto. Wklejasz całość, potem ten przyrząd wyjmujesz i jak wsadzisz wał w dławicę to musi pasować.

Opublikowano

rozumiem ze robię taki element z tym że z jednego kawałka później wklejam mocowanie silnika i demontuje przyrząd ? tylko chyba będzie trzeba go wyciąć ? jeśli dobrze zrozumiałem

post-4218-0-94646500-1464171354.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.