spad Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 witam mam takie pytanko wczoraj popływałem sobie testowo moim ślizgiem kukoreliego i okazało się, że do środka dostaje się woda hmmm pytanie jak zlokalizować przeciek ?! mam pewien pomysł polegający na wyjęci elektroniki i włożenie ślizgu do wanny i patrzeć gdzie powietrze ucieka czy to dobry pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Zaklej model, na wal załóż wężyk i w wodzie dmuchaj. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 ooo to jest myśl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Mam jeszcze jedno pytanie Podczas pływania niewidzę aby woda chłodząca wylatywała na zewnątrz czy układ chłodzenia jest sprawny i jak to sprawdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Pokaż zdjęcia tego wlotu wody . Sprawdzić można tylko temperaturą silnika. Ja montuje wyloty tak żeby jednak było widać, że leci. tutaj ładnie to widać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 U mnie tak to wszystko wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Powinno działać bez problemu mówisz, że przecieka. Kiedy był wymieniany uszczelniacz na wale za sprzęgłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Oj nigdy zielony jestem totalnie jeśli chodzi o łodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Na wale przed sprzęgłem powinno być uszczelnienie z teflonu. Dobre bo małe opory daje i wody nie puszcza. Ja wymieniam co 3 biegi ( 6 minutowe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 jest takie cos ale nie wiedziałem ze tak często sie wymienia. A jest jeszcze takie cos jak uszczelniacz steru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Oś steru powinna pracować w panewkach z brązu lub ostatecznie tworzywa sztucznego. Jak to jest wykonane prawidłowo to nie cieknie. Czytaj ster ma pracować z oporem w dławicy. Wał od strony śruby w tych modelach podpiera się panewką z tworzywa Ketron-peek ewentualnie z brązu i taka panewka też podlega wymianie co jakiś czas. Ogólnie w ślizgach, żeby nie ciekło trzeba co jakiś czas pogrzebać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 oj coś czuję, że muszę remont zrobić łodzi łącznie z wymianą wału napędowego bo lekko bije i może być już wyrobiony. tylko jak się do tego zabrać jak wyjąć stary wał ? a ster wchodzi tylko w dławicę prowadzącą tam niema żadnych panewek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Rozumiem, że model kupiłeś używany, z tego co widzę po jakimś zawodniku. Wał musisz wyjąć odkręcając robaki w sprzęgiełku. Trzeba tu dobrego klucza imbusowego bo jak Ci się obróci to po temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 tak kupiłem go używanego po zawodniku niestety wręga silnika była przystosowana pod inny silnik a inny dostałem, więc musiałem pokombinować i przerabiać wał bez problemu wyjmuje chodzi o dławicę czy ona mogła się jakoś wyrobić i czy trzeba ją zdemontować. ? jeszcze myślałem o zmianę wału na elastyczny czy w ogóle tak można zostawiając starą dławicę? http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=2348 tu jest temat lecz niestety nie mogę się zalogować na tamto forum bo nie działa system przypominania hasła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Sprawdź jaki luz ma panewka pod śrubą, jak jest w miarę ok to zostaw bo chyba w wyczyn bawić się nie chcesz. Model może brać wodę wszędzie, kadłubem, komorą, może być pęknięty wężyk wodny... ETC... test w wannie na nadmuchanym modelu wyjaśni. Ważna jest też dobra taśma do zaklejania, wszyscy używamy Cellpacka. Wymiana wału na giętki nie ma sensu. Drut 2mm jest najlepszy na wały do tego typu modeli, ważne żeby sprzęgło łapało prosto i silnik był w osi z wałem, ale to ABC każdego modelu z napędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 dobra to w takim razie w jaki sposób wycentrować silnik z wałem ?! mając już przyklejoną wręgę a silnik przykręcony na 2 śruby więc jakąś tam regulacje mam test w wannie ślizg przeszedł pomyślnie zrobiłem jak kazałeś zalepiłem model podłączyłem wężyk do wała jedyny przeciek to ze steru szedł ale nie wielki tak czy siak jest to do poprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Trzeba to zrobić na etapie wklejania napędu. Służą do tego różne przyrządy , które zazwyczaj toczy się z jednego kawałka metalu. Wklejanie na oko zawsze jest do poprawki bo coś bije albo model wyje. Teraz jak już masz wklejone i jest krzywo to pozostaje wywalenie tej wręgi i wklejenie jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 ok chyba tak będzie tak zrobić a mógłbyś mi dać jakiś rysunek takiego przyrządu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Jaki tu rysunek...? To musi być metalowa proteza silnika z otworem na wał i tyle. Najlepiej taka, żeby przechodziła w średnicę pasującą w środek dławicy. Składasz to z wręgą, wsuwasz w dławicę i juz masz prosto. Wklejasz całość, potem ten przyrząd wyjmujesz i jak wsadzisz wał w dławicę to musi pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 rozumiem ze robię taki element z tym że z jednego kawałka później wklejam mocowanie silnika i demontuje przyrząd ? tylko chyba będzie trzeba go wyciąć ? jeśli dobrze zrozumiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi