Skocz do zawartości

Regulator Dualsky 45A gorący


Pilot77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Używam taki o to zestaw: regulator Dualsky 45A do tego silnik ray C3536-1250 pakiet Zippy flightmax 3000 3sc1p 20C w easy glider pro.

Regulator strasznie się grzeje. Osłonka termokurczliwa stopiła się od ciepła.

Ustawiłem czas na apce używania silnika i po 1:20  pracy silnika i po krótkim szybowaniu ląduje sprawdzam gorący ze nie można dotykać.

Ten model to mój pierwszy więc zdaje sobie sprawę ze więcej latam  na silniku niż potrzeba.

Jeśli go umieszczę od razu za silnikiem to poprawi się chłodzenie czy muszę wymienić go na mocniejszy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Używam taki o to zestaw: regulator Dualsky 45A do tego silnik ray C3536-1250 pakiet Zippy flightmax 3000 3sc1p 20C w easy glider pro.

Regulator strasznie się grzeje. Osłonka termokurczliwa stopiła się od ciepła.

Ustawiłem czas na apce używania silnika i po 1:20 pracy silnika i po krótkim szybowaniu ląduje sprawdzam gorący ze nie można dotykać.

Ten model to mój pierwszy więc zdaje sobie sprawę ze więcej latam na silniku niż potrzeba.

Jeśli go umieszczę od razu za silnikiem to poprawi się chłodzenie czy muszę wymienić go na mocniejszy?

A jakie śmigło masz w tym zestawie? Wygląda na mocno przeciążony lub zły timing na regulatorze.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatory zwykle mają zabezpieczenie termiczne działające powyżej 110 stopni C. Może to grzeje BEC. Sprawdzałeś czy nie grzeje się przy wyłączonym silniku? Jeśli tak to może jakieś uszkodzenie (np. serwo) i odbiornik pobiera za duży prąd.

BEC w moim 30 A RAY potrafi się dobrze rozgrzać na ziemi gdy nie ma chłodzenia, obciążony odbiornikiem i czujnikami telemetrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ze jak serwa i silnik podłączone to regulator zaczyna się grzać. Jak odłączyłem silnik to regulator jest letni.

Co to oznacza uszkodzony silnik?

Koledzy dobrze prawią, zmień timing. Miałem kiedyś regiel emax i silnik od Esky Belt. Karty niestety nie posiadałem, mimo to postanowiłem potestować różne ustawienia, w tym timing. Przy użyciu apki zmieniłem timing z Low na Middle. Ok. No to z Middle na High. I nagle zonk! Silnik zrobił się diabelnie gorący, regiel również. Kable zaczęły płynąć. Rozłączyłem zasilanie... Nigdy nie cofnąłem tej zmiany, ponieważ bez karty procedura była tak długa, że silnik z kablami zaczynał dymić od temperatury.

Regiel działa do dziś jako zasilanie do testera serw...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nałożyłem nową koszulkę termokurczliwą na regulator. Ustawiłem timing na Low.

Podłączyłem i poczekałem, temperatura urosła do około 50 C

 

Zamocuję regulator zaraz za silnikiem. Poprawi to może chłodzenie.

W weekend jeśli pogoda dopisze polatam i sprawdzę czy ten regulator wytrzyma.

 

 

Polatałem w sobotę i niedzielę. Regulator się spisuje dobrze. Po lataniu jest gorący ale przynajmniej nic się nie topi.

Czyli wychodzi na to ze musze mieć ustawiony timing low i jest ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.