samolocik Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 W sumie ryzyko uszkodzenia statecznika poziomego w DLG zamontowanego pod belką nie jest kosmicznie większe niż tego nad belką. No ale stało się, wkleiłem wieżyczkę na górze belki. Serwa zmontowane w płatach. Przed chwilą zacząłem ustawiać je w nadajniku. Ponieważ w modelu DLG lotki wychylają się w górę dużo mniej niż w dół to na początek ustawiłem punkty krańcowe wychylenia ramion serw lotek aby zapobiec sytuacji, w której serwa o sile 2kg rozerwą coś albo się spalą przy próbie wychylenia lotki poza jej maksymalne wychylenie. Na początek na monitorze ruchu serw wychyliłem drążek odpowiedzialny a ruch lotek i po dojściu lotki na górnej wartości wychylenia zanotowałem tą wartość, czyli liczbę "33". Następnie wartość "33" wprowadziłem jako krańcowy punkt wychylenia ramion serw przy wychyleniu prawej i lewej lotki w górę. Wartości przy wychyleniu lotek w dół nie było potrzeby korygować. Następnie wytrymowałem lotki, czyli ustawiłem je w linii neutralnej = wychylenie "0". W zasadzie tylko jedną ponieważ drugą udało mi się wkleić idealnie. Teraz ustawiłem różnicowe wychylenie lotek zmniejszając wartość wychylenia lotek w dół, inaczej miałbym wychylenia w których lotka wędruje w górę o ok. 9mm a w dół 4-5 cm. To ustawienia wstępne, zobaczę w locie i skoryguję. Na dzisiaj koniec ustawiania nadajnika. Muszę się zabrać za kadłub aby można było w pełni ustawić hamulec i zmiksować go z wysokością.
samolocik Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Model został poskładany, pozostaje ustawić hamulec na lotkach i można latać Waży 268g, może dojdzie jeszcze z 8g podczas regulacji. Na wagę nie zwracałem uwagi przy składaniu COMETa, nie było to moim celem. [edit] Hamulec ustawiony. Niestety instrukcja nadajnika nie jest zbyt wylewna w temacie ustawiania drążka gazu, więc eksperymentowanie z ustawieniami kosztowalo mnie trochę czasu.
Rekomendowane odpowiedzi