Skocz do zawartości

Latanie na Pałacowej na podstawie porozumienia z PAŻP.


Kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Chętnych do podpisania porozumienia z PAŻPem proszę o zgłaszanie się do mnie w celu podpisania porozumienia. Lista po podpisaniu zostanie wysłana do PAŻPu. Po tygodniu od wysłania mail'a do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej osoby wpisane na listę mogą rozpocząć wykonywanie lotów w strefie Area111A na warunkach zgodnych z podpisanym dokumentem. Jest to na chwilę obecną najszybsza możliwość legalnego wykonywania lotów w strefie Powsin, nie wymaga każdorazowego aktywowania strefy.

Strefa Area 111A, zwana również Rejonem Powsin mieści się pomiędzy liniami łączącymi punkty o następujących współrzędnych geograficznych:

1. 52°08’52“N 021°04’56“E
2. 52°09’11“N 021°08’52“E
3. 52°08’56“N 021°09’13“E
4. 52°08’33“N 021°08’59“E
5. 52°07’22“N 021°09’15“E
6. 52°06’33“N 021°08’41“E
7. 52°05’27“N 021°07’10“E
1. 52°08’52“N 021°04’56“E
 

post-12062-0-66690400-1466182410_thumb.jpg

 
 
Warunki wykonywania lotów:

1. Można w niej wykonywać loty od ziemi do wysokości 460 stóp ponad średni poziom morza, co stanowi odpowiednik 140m. nad średni poziom morza. Zależnie od miejsca w strefie daje to odpowiednio mniejszą wysokość nad gruntem. Np. okolice ulicy Pałacowej leżą średnio na wysokości 90 m n.p.m. co daje możliwość latania do 50 m. nad ziemią. Każdy operator modelu jest odpowiedzialny za zachowanie granic pionowych i poziomych wyznaczonej strefy.

2. Loty można wykonywać przy następujących warunkach meteorologicznych:
-Min. 700 widzialności poziomej
- Z zachowaniem 100m. odległości w pionie i poziomie od chmur 

3. Można wykonywać TYLKO loty VLOS - Visual Line Of Sight, / w zasięgu wzroku

4. Operator musi zawsze i bezwględnie ustąpić drogi innym użytkownikom przestrzeni powietrznej (głównymi użytkownikami strefy są paralotniarze).

5. Operator musi wykonywać lot z uwzględnieniem możliwości wystąpienia utraty kontroli nad bezzałogowym statkiem powietrznym.

6. Operator nie może stwarzać zagrożenia dla osób postronnych oraz ich mienia.

7. Zaleca się posiadanie przy sobie w czasie wykonywania lotów następujących dokumentów:
- dokumentu umożliwiającego identyfikację operatora (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy itp.)
- kopii ubezpieczenia OC na loty wykonywane modelem
- kopii porozumienia oraz listy ze swoim podpisem (dostępne u mnie)
W/w dokumenty mogą być przydatne w przypadku kontroli, której może dokonać m.in. policja lub inspektor Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O ile nie mieszka się naprawdę blisko, to nie wiem jak to się to opłaca - zamiast załatwiać te wszystkie formalności zapraszam przez Most Siekierkowski za Wisłę gdzie (póki co) jest wolność :) Czas dojazdu np z Ursynowa mocno porównywalny. A jak jeszcze zbudują obwodnicę... choć za jej sprawą szlag trafi trochę dobrych terenów na prawym brzegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.