pawellukasz Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Zrobiłem kalibrację, ale FAILSAFE mi się pali jedynie cały czas na HUD-dzie. Nie wiem jak to "zgasić", ponadto APM jest ARMED a przy próbie Disarm pojawia się komunikat: command rejected by MAV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PioDabro Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 To może zrób mu pełen reset. Wyczyść ustawienia i wgraj na nowo firmware. Potem krok po kroku skalibruj od nowa. I jak masz lutownicę z cienkim grotem to popraw te luty podgrzewając każdą nóżkę osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellukasz Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Wgrywałem na nowo firmware. Z racji, że mam samolot to najpierw PW na kopter, a potem na samolot. Bez zmian. Inna sprawa to czasem telemetria się rozłącza. Wtedy nie migają pomarańczowe diody (na nadajniku i odbiorniku telemetrii). Jak telemetria jest połączona to świeci się dioda zielona i miga pomarańczowa. A jak telemetria nie chce pracować, wtedy świeci się tylko zielona. Podczas pracy telemetrii zmierzyłem napięcie na zasilaniu telemetrii i było 4,8V. Może za niskie? Z innej beczki - na kanale 8 zmiksowałem przełącznik 3 pozycyjny na aparaturze i nim przełączam tryby lotów (flights modes) jak poniżej: I jak przełączam przełącznikiem to tryby przeskakują pomiędzy: manual, rtl, auto, fbwa. Ale na HUD nie zmienia się nic. Tam jest bez zmian manual. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellukasz Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Ok, zaczęło to działać. Przełączam na aparaturze i na HUD już też działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PioDabro Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 A jak kompas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
padbaq Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Kompas podobno udało się ogarnąć. Co do przełącznika to w apm przełącznik trojpozycyjny jako tryby lotu przypisany jest do 5 kanału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellukasz Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 No to nie wiem jak z tym jest do końca. Ja mam na 8 kanale zmiksowane 2 przełączniki: trójpozycyjny i dwupozycyjny. I spod niech mam tryby: - manual, fbwa, auto - z trójpoz. - rtl - z dwupoz. i teraz działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Odświeżę temat wprowadzania danych do GPS przez u-center... Jakim cudem udaje Wam się wrzucić plik konfiguracyjny M8N shaggee ?? Jak próbuję to zrobić to mam taki wynik tej operacji: Sending: MON-VER - B5 62 0A 04 00 00 0E 34 ...Version check: there were conflicts! --> download continued by user...Sending: CFG-ANT - B5 62 06 13 04 00 1B 00 F0 FD 25 16 ...... successfully completed!Sending: CFG-DAT - B5 62 06 06 02 00 00 00 0E 4A ...... message rejected!Removing this message now, because GPS receiver did not accept it.Sending: CFG-GNSS - B5 62 06 3E 2C 00 00 20 20 05 00 08 10 00 01 00 01 01 01 01 03 00 01 00 01 01 03 08 10 00 00 00 01 01 05 00 03 00 01 00 01 01 06 08 0E 00 01 00 01 01 1F 9D ...... successfully completed!Sending: CFG-INF - B5 62 06 02 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 12 E6 ...... successfully completed!Sending: CFG-INF - B5 62 06 02 0A 00 01 00 00 00 87 87 87 87 87 87 3D 03 ...... successfully completed!Sending: CFG-INF - B5 62 06 02 0A 00 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 15 04 ...... message rejected!Removing this message now, because GPS receiver did not accept it.Sending: CFG-ITFM - B5 62 06 39 08 00 F3 AC 62 2D 1E 03 00 00 96 05 ...... successfully completed!Sending: CFG-LOGFILTER - B5 62 06 47 0C 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 5A 3D ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 01 00 00 00 00 00 00 11 B2 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 02 00 00 00 00 00 00 12 B9 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 03 00 00 00 00 00 00 13 C0 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 04 00 00 00 00 00 00 14 C7 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 06 00 01 00 00 00 00 17 DA ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 07 00 00 00 00 00 00 17 DC ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 09 00 00 00 00 00 00 19 EA ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 11 00 00 00 00 00 00 21 22 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 12 00 00 00 00 00 00 22 29 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 20 00 00 00 00 00 00 30 8B ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 21 00 00 00 00 00 00 31 92 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 22 00 00 00 00 00 00 32 99 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 30 00 00 00 00 00 00 40 FB ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 31 00 00 00 00 00 00 41 02 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 32 00 00 00 00 00 00 42 09 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 34 00 00 00 00 00 00 44 17 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 01 35 00 00 00 00 00 00 45 1E ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 02 20 00 00 00 00 00 00 31 93 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 02 23 00 00 00 00 00 00 34 A8 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 02 00 00 00 00 00 00 1B 01 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 05 00 00 00 00 00 00 1E 16 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 06 00 00 00 00 00 00 1F 1D ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 07 00 00 00 00 00 00 20 24 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 08 00 00 00 00 00 00 21 2B ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 09 00 00 00 00 00 00 22 32 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 0A 00 00 00 00 00 00 23 39 ...... message rejected!Removing this message now, because GPS receiver did not accept it.Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0A 21 00 00 00 00 00 00 3A DA ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0B 30 00 00 00 00 00 00 4A 4B ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0B 31 00 00 00 00 00 00 4B 52 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0B 33 00 00 00 00 00 00 4D 60 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0D 01 00 00 00 00 00 00 1D 12 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0D 03 00 00 00 00 00 00 1F 20 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 0D 06 00 00 00 00 00 00 22 35 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 00 01 00 01 01 01 01 04 33 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 01 01 00 01 01 01 01 05 3A ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 02 01 00 01 01 01 01 06 41 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 03 01 00 01 01 01 01 07 48 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 04 01 00 01 01 01 01 08 4F ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 05 01 00 01 01 01 01 09 56 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 06 00 00 00 00 00 00 05 4D ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 07 00 00 00 00 00 00 06 54 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 08 00 00 00 00 00 00 07 5B ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 09 00 00 00 00 00 00 08 62 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 0A 00 00 00 00 00 00 09 69 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 0D 00 00 00 00 00 00 0C 7E ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 0E 00 00 00 00 00 00 0D 85 ...... message rejected!Removing this message now, because GPS receiver did not accept it.Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F0 0F 00 00 00 00 00 00 0E 8C ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F1 00 00 00 00 00 00 00 00 2B ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F1 03 00 00 00 00 00 00 03 40 ...... successfully completed!Sending: CFG-MSG - B5 62 06 01 08 00 F1 04 00 01 00 00 00 00 05 4C ...... successfully completed!Sending: CFG-NAV5 - B5 62 06 24 24 00 FF FF 08 03 00 00 00 00 10 27 00 00 0A 00 FA 00 FA 00 64 00 2C 01 00 78 00 00 00 00 C8 00 00 00 00 00 00 00 5D F0 ...... successfully completed!Sending: CFG-NAVX5 - B5 62 06 23 28 00 00 00 FF FF 1F 00 00 00 03 02 03 14 06 00 00 01 00 00 DC 06 00 00 00 00 01 01 00 00 00 64 64 00 00 01 10 00 00 00 00 00 4E A7 ...... successfully completed!Sending: CFG-NMEA - B5 62 06 17 14 00 00 40 00 02 00 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 74 44 ...... successfully completed!Sending: CFG-ODO - B5 62 06 1E 14 00 00 00 00 00 00 00 00 00 19 46 19 66 0A 32 00 00 99 4C 00 00 37 AE ...... successfully completed!Sending: CFG-PM2 - B5 62 06 3B 2C 00 01 06 00 00 00 90 02 00 E8 03 00 00 10 27 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 2C 01 00 00 4F C1 03 00 86 02 00 00 FE 00 00 00 64 40 01 00 93 95 ...... successfully completed!Sending: CFG-PRT - B5 62 06 00 14 00 00 00 00 00 84 00 00 00 00 00 00 00 07 00 03 00 00 00 00 00 A8 D2 ...... successfully completed!Sending: CFG-PRT - B5 62 06 00 14 00 01 00 00 00 C0 08 00 00 00 96 00 00 07 00 01 00 00 00 00 00 81 84 ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-PRT - B5 62 06 00 14 00 01 00 00 00 C0 08 00 00 00 96 00 00 07 00 01 00 00 00 00 00 81 84 ...Polling CFG-PORT of port 1... failed due to timeout!Sending: CFG-PRT - B5 62 06 00 14 00 02 00 00 00 C0 38 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 14 B8 ...... successfully completed after poll!Sending: CFG-PRT - B5 62 06 00 14 00 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 07 00 03 00 00 00 00 00 27 CE ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-PRT - B5 62 06 00 14 00 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 07 00 03 00 00 00 00 00 27 CE ...Polling CFG-PORT of port 3... failed due to timeout!Sending: CFG-PRT - B5 62 06 00 14 00 04 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 1E 98 ...... successfully completed after poll!Sending: CFG-RATE - B5 62 06 08 06 00 C8 00 01 00 01 00 DE 6A ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-RATE - B5 62 06 08 06 00 C8 00 01 00 01 00 DE 6A ...... failed due to timeout!Sending: CFG-RINV - B5 62 06 34 18 00 00 4E 6F 74 69 63 65 3A 20 6E 6F 20 64 61 74 61 20 73 61 76 65 64 21 00 F9 D0 ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-RINV - B5 62 06 34 18 00 00 4E 6F 74 69 63 65 3A 20 6E 6F 20 64 61 74 61 20 73 61 76 65 64 21 00 F9 D0 ...... failed due to timeout!Sending: CFG-RXM - B5 62 06 11 02 00 08 00 21 91 ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-RXM - B5 62 06 11 02 00 08 00 21 91 ...... failed due to timeout!Sending: CFG-SBAS - B5 62 06 16 08 00 01 03 03 00 51 08 00 00 84 15 ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-SBAS - B5 62 06 16 08 00 01 03 03 00 51 08 00 00 84 15 ...... failed due to timeout!Sending: CFG-TP5 - B5 62 06 31 20 00 00 00 00 00 32 00 00 00 40 42 0F 00 40 42 0F 00 00 00 00 00 A0 86 01 00 00 00 00 00 77 00 00 00 49 97 ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-TP5 - B5 62 06 31 20 00 00 00 00 00 32 00 00 00 40 42 0F 00 40 42 0F 00 00 00 00 00 A0 86 01 00 00 00 00 00 77 00 00 00 49 97 ...... failed due to timeout!Sending: CFG-TP5 - B5 62 06 31 20 00 01 00 00 00 32 00 00 00 04 00 00 00 01 00 00 00 48 E8 01 00 A0 86 01 00 00 00 00 00 7E 00 00 00 65 41 ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-TP5 - B5 62 06 31 20 00 01 00 00 00 32 00 00 00 04 00 00 00 01 00 00 00 48 E8 01 00 A0 86 01 00 00 00 00 00 7E 00 00 00 65 41 ...... failed due to timeout!Sending: CFG-USB - B5 62 06 1B 6C 00 46 15 A8 01 00 00 00 00 64 00 22 00 75 2D 62 6C 6F 78 20 41 47 20 2D 20 77 77 77 2E 75 2D 62 6C 6F 78 2E 63 6F 6D 00 00 00 00 00 00 75 2D 62 6C 6F 78 20 47 4E 53 53 20 72 65 63 65 69 76 65 72 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 86 ...... timeout occurred without receiving an answer. Retrying...!Sending: CFG-USB - B5 62 06 1B 6C 00 46 15 A8 01 00 00 00 00 64 00 22 00 75 2D 62 6C 6F 78 20 41 47 20 2D 20 77 77 77 2E 75 2D 62 6C 6F 78 2E 63 6F 6D 00 00 00 00 00 00 75 2D 62 6C 6F 78 20 47 4E 53 53 20 72 65 63 65 69 76 65 72 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 86 ...... failed due to timeout!ATTENTION: There were errors/conflicts! Please verify. Jest jakiś pewny i skuteczny sposób wrzucenia tego pliku do GPS-a ? Próbowałem też ręcznie dokonać zmian wpisując te dane: PRT (ports)UART 1->Protocol out->UBXBaudrate->38400 (to dla APM. Jak ktoś ma inne FC to może sobie inne ustawić)RATE (Rates)Measurement Period->200 msMeasurement Frequency->5 HzNAV5 (Navigation 5)Dynamic Model->Airborn 4GFix Mode->3 - Auto 2D/3DMin SV Elevation->10DGPS Timeout->120MSG (Messages)UART1 (zaznaczone) i wartość 1 Ale po wpisaniu UART 1->Protocol out->UBX na podglądzie w u-center znikają satelity! Ogarnął ktoś skutecznie ten problem?? Póki co wpisałem ręcznie parametry do GPS przez u-center zastępując UBX wpisem UBX+NMEA Nie wiem czy tak można no ale tak zrobiłem. Po zmianie parametrów GPS ustawiłem rzeczywisty kierunek północny z tym w APM wpisując takie dane jak na fotce z ptaszkiem jak na foto. GPS w domu na oknie łapie fixa dość szybko i trzyma hdop w zakresie 1,2 do 2 i jest ok. Jeżeli jednak wyłączę na kilkanaście minut Mission Planner i rozłączę APM-a z USB, a następnie ponownie włączę to w HUD widzę różnicę w kierunku o jakieś 20 kilka stopni ( jak na foto poniżej) - która po około 5-6 minutach wraca do pozycji zero czyli kierunku północnego. Czy takie zachowanie jest normalne?? GPS jakiego używam oraz sposób wpięcia w APM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Zdjęcie obudowy to trochę mało, pokaż zdjęcie płytki. Jaką ma wersję firmware? Próbowałeś z plikami przygotowanymi przez ArduPilota? dla M8N https://github.com/3drobotics/ardupilot-solo-rebase/tree/master/libraries/AP_GPS/config ale ogólnie to nie powinieneś nic wgrywać, pixhawk sam powie GPSowi czego chce - chyba tak to działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Nie wiem czy zauważyłeś Maćku, ale nie rozmawiamy tutaj o Pixhawku a o APM -ie. Z plikami przygotowanymi przez ArduPilota jeszcze nie próbowałem. Jak mam sprawdzić jaka jest wersja firmware w APM?? Nie wiem jak to zrobić... Proszę - sesja rozbierana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Chodziło mi o moduł GPS, nie ma znaczenia czy to Pixhawk czy APM i w jakiej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Żle Cię zrozumiałem... Proszę oto specyfikacja GPS: Specyfikacja (eng): GPS Chip parameters: Receiver type 72-channel u-blox M8 engine GPS/QZSS L1 C/A, GLONASS L10F, BeiDou B1 SBAS L1 C/A: WAAS, EGNOS, MSAS Galileo-ready E1B/C (NEO-M8N) Nav. update rate1 Single GNSS: up to 18 HZ Concurrent GNSS: up to 10 Hz Position accuracy2 2.0 m CEP Acquisition2 Cold starts: 26 s Aided starts: 2 s Reacquisition: 1.5 s Sensitivity2 Tracking & Nav: –167 dBm Cold starts: –148 dBm Hot starts: –156 dBm Assistance AssistNow GNSS Online AssistNow GNSS Offline (up to 35 days)3 AssistNow Autonomous (up to 6 days) OMA SUPL & 3GPP compliant Oscillator TCXO (NEO-M8N/Q), Crystal (NEO-M8M) RTC crystal Built-In Noise figure On-chip LNA (NEO-M8M). Extra LNA for lowest noise figure (NEO-M8N/Q) Anti jamming Active CW detection and removal. Extra onboard SAW band pass filter (NEO-M8N/Q) Memory ROM (NEO-M8M/Q) or Flash (NEO-M8N) Supported antennas Active and passive Odometer Travelled distance Data-logger For position, velocity, and time (NEO-M8N) Operating temp. –40° C to 85° C Storage temp. –40° C to 85° C (NEO-M8N/Q) –40° C to 105° C (NEO-M8M) RoHS compliant (lead-free) Qualification according to ISO 16750 Manufactured and fully tested in ISO/TS 16949 certified production sites Uses u-blox M8 chips qualified according to AEC-Q100 Supply voltage 1.65 V to 3.6 V (NEO-M8M) 2.7 V to 3.6 V (NEO-M8N/Q) Power consumption4 23 mA @ 3.0 V (continuous) 5 mA @ 3.0 V Power Save Mode (1 Hz, GPS mode only) Backup Supply 1.4 to 3.6 V NEO-M8N-0 u-blox M8 Concurrent GNSS LCC Module, TCXO, flash, SAW, LNA, Timepulse Configurable 0.25 Hz to 10 MHz i fotka wnętrza: Piszesz, że nie powinienem nic wgrywać. Nie zmieniłem ustawień ot tak dla widzi mi się. Używam APM w łódce zdalnie sterowanej i zmiana ustawień GPS była mi niezbędna do wyeliminowania "myszkowania" łódki na wodzie. Kolega zastosował taki myk i u niego to pomogło! Idę tą ścieżką. Pliku Marco-Ublox_M8N ze strony jaką podałeś nie wrzucę bo mam taki komunikat I jeszcze jedno spostrzeżenie. Bez względu na to czy w GPS są fabryczne ustawienia czy też zmienione to zachowuje się on tak samo - czyli potrzebuje około 5-6 minut by ustawić północ na północy rzeczywistej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 OK, ale jeszcze jaką masz wersję firmware na GPS? To się sprawdza z u-blox center, i można aktualizować: http://www.rei-labs.net/how-to-update-neo-m8n-firmware/ Wygląda na to że jest konflikt wersji z tymi skryptami. Czy w ogóle możesz ściągnąć i zapisać w pliku, a potem wgrać tę samą konfigurację? Nie zaznasz okienka zapisu do EEPROM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Zakładam że pytając o wersję - o to pytasz. Wygląda na to, że wersja na GPS jest najnowsza. Czy w ogóle możesz ściągnąć i zapisać w pliku, a potem wgrać tę samą konfigurację? Nie zaznasz okienka zapisu do EEPROM. Nie wiem o co pytasz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 gratuluję zdobytej wiedzy ale znowu zaczynasz zabierać się od d...... strony. Całą twoją robotę możesz wsadzić sobie w buty (to żart) Na zdjęciu masz apema w wersji 2.8 z kompasem na pokładzie i zworką. Do tej wersji kompas podłączasz pod gniazdo GPS a nie i2c. Zdejmij zworkę z prawej strony to zostanie wyłączony kompas wewnętrzny. APM może mieć tylko jeden podłączony kompas. A żeby nie było zbyt prosto tov możesz zmienić w APEMIE prędkość portu gps na 115 i powinno chulać jak ta lala!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Myślisz,że nie próbowałem bez zworki i z kompasem wpiętym pod gniazdo GPS?? Otóż próbowałem...ale nie zauważyłem różnicy (może coś przeoczyłem albo nie zrobiłem czegoś co zrobić powinienem) Nie wiem tylko czy po takim przepięciu wtyczki, wyjęciu zworki itd. powinienem zrobić jeszcze raz kalibrację kompasu i zaptaszkować wszystkie opcje w zakładce kompas czy może wgrać kopter potem rover i wrzucić plik konfiguracyjny do APM ?? Akurat tego nie robiłem... Nie zmieniając nic oprócz tego co wskazałeś i wpisując ręcznie dane dla kompasu - mam czasami komunikat Bad Commpas Healt no i nie trzyma kierunku północnego mimo że nie ruszam ani GPS ani APM. Muszę zmienić wartość w stopniach o jakieś 7 stopni by kierunki rzeczywisty i w APM się pokrywały. Fixa łapie szybko i trzyma hdop w granicach1,5 ( pracuję w domu przy otwartym oknie). Jeśli wszystko rozłączę i ponownie uruchamiam Mission Planner to różnica pomiędzy rzeczywistym kierunkiem północnym a tym w HUD to około 17 stopni ale jak już pisałem po około 6 minutach - kierunki wracają na swoje miejsce i się pokrywają. Nie wiem czy to normalne? Ręce mi opadają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Tutaj masz sposób kalibracji kompasu i sposób podłączenia APM 2.8 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/67664-autopilot-do-latającego-skrzydła-opis/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Wszystko super! Znam to! Zrobiłem ponowną kalibrację kompasu ale problem nie zniknął. Przypadłość jaka była jest nadal. Czyli jeśli wszystko rozłączę i ponownie uruchamiam Mission Planner to różnica pomiędzy rzeczywistym kierunkiem północnym a tym w HUD to około 17 stopni ale jak już pisałem po około 6 minutach - kierunki wracają na swoje miejsce i się pokrywają. Kalibracja ponowna nic nie zmieniła w tym względzie. Komunikat Bad Compas znowu się pojawia co jakiś czas, a teraz czerwona krecha sobie poszła 5 stopni na wschód na wycieczkę do przyjaciół moskali - ot tak sobie! Całą moją robotę mogę sobie w buty wsadzić To prawda! Po ponownym wyłączeniu i włączeniu całego tego bałaganu - cienka czerwona linia powiedziała "Mam to w dupie! " i nie wróciła na pozycję 0 stopni czyli północ, tylko zatrzymała się na 5 stopniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Włącz kompas wewnętrzny (zworka) i nie dodłączaj małej wtyczki od GPS-a. ustaw w MP kompas wewnętrzny bez rol i skalibruj jeszcze raz. Nie patrz na kreseczki na mapie. Sposób sprawdzenia podany jest w opisie powyżej. Sprawdzaj tylko na hudzie i nigdzie więcej. EDIT A poprawkę na deklinację ustaw z mapy a nie z palca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Tak ma wyglądać zakładka kompas? Wpisałem poprawkę na deklinację z mapy i ponownie zaptaszkowałem. Nie zauważyłem komunikatów Bad Compas... i wycieczek czerwonej linii takich jak wcześniej. jeżeli już są to dwa stopnie w lewo lub w prawo. Czy teraz wg Ciebie jest ok? Jeżeli tak, to co sądzisz o "myszkowaniu" na wodzie i jak temu zaradzić ?? W GPS mam na powrót fabryczne ustawienia. edit: Moja obserwacja jest też taka, że im dłużej włączony jest MP i APM tym mniejsze i rzadsze są odchyły czerwonej linii od wartości "0" Właściwie teraz to jest albo zero albo 1 na HUD a już kilkanaście minut pracuje. Po kilkuminutowej przerwie w pracy - rozłączeniu urządzenia i ponownym włączeniu odchylenia rzędu 2 stopni ponownie mają miejsce ale stosunkowo krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi