Skocz do zawartości

Dobór pakietu Lipo wydajność 2x3s 60-70A


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Potrzebuję zakupić pakiety lipo do elektro szybowca

Podam kilka użytecznych informacji:

 

- latałem poprzednio na Nimh 16cel 3000-4300 Ah waga 1000-1100gr, akumulatory są już stare i planuje zmienić na lipo, tutaj brak doświadczenia

- waga całego modelu do lotu to 3kg(przy 16cel NiMh) rozpiętość 2,8m

- wznoszenie bardzo przyjemne i takie chciałbym dalej,

- z tego co się zorientowałem to ta nieszczęsna wydajność prądowa C, miałem okazję przetestować mój napęd na ziemi przy pakiecie 5s i wyszło 700W i 50A

- na moich starych 16cel Nimh kiedyś było 600-900W i 50-70A (silnik włączany na 15-20sek) w zależności od śmigła i było OK teraz tylko 400W

 

Miejsca nie mam za wiele w kadłubie elektro szybowca.Wystrugałam ze styroduru kostkę 150x43x20 wejdą takie dwie jedna za drugą i taka weszła na styk a kadłub jest laminatowy o przekroju owalnym. Pakiet by trochę zawisł na ściankach. Nad pakietem półka z serwami stąd ograniczenie wymiarów.

Moje założenie to dać 3S x 2 tylko które?

 

Pozdrawiam

Tomek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Na hobby king jest taka opcja jak battery finder. Wpisujesz tam wszystkie dane które tutaj podałeś i sklep proponuje odpowiedni pakiet.

Opublikowano

....

Moje założenie to dać 3S x 2 tylko które?

 

Pozdrawiam

Tomek

Moim zdaniem to jakaś masakra i nieporozumienie. Do szybowca o rozpiętości 2,8m dawać 6s. Rozumiem, że to jest pylon i chcesz latać z prędkościami powyżej 200km/h i do tego nie przekroczyć 50A.

Rozumiem że albo latasz na łopatkach 11" lub maks 13" lub masz potwora jako silnik czyli jakiegoś Hacketa o średnicy 40mm.

Nic nie piszesz o silniku, nic nie piszesz o prądzie jaki chcesz podać na silnik, nic nie piszesz o łopatkach to jak można Ci cokolwiek doradzić.

 

Wszystkie moje szybowce >= 3m latają na 2200-2650 mAh 3s. Teraz mam 4s w Toxicu ale zmieniam łopatki i schodzę na 3s.

Jeśli to nie pylon jak pisałem tylko zwykły szybowiec to wg. mnie czym mniejsza waga szybowca tym lepiej, no ale mogę się mylić.

 

Edit:

No chyba że chcesz sumować pojemności, ale dawać dwa pakiety po 2200 czy 3000mAh też się mija z celem. 

Po co dawać taką wagę do modelu. Lepiej kupić 3-4 pakiety mniejsze i wymieniać je co 15-30 min. lub dłużej w zależności od sposobu latania.

Opublikowano

japim dzięki za odpowiedź. Prosta i trafna.

 

Konrad_P nie przeczytales że zrozumieniem. Brakło Ci jakieś info to mogłeś zapytać a nie wymadrzac się i chwalić swoimi zabawkami jak dziecko. Cały napęd jaki posiadam był kupiony wieki temu a jedyną osobą której doradzwto szanowalem niestety zginęła tragicznie. Może był nawet i twoim kolegą z lotniska. Celowo nie podaje nazwiska.

Silnik latał kiedyś na 27cel NiCd 1000SCR Sanyo. Ja lajtowo na 16cel.

Temat do zamknięcia.

Opublikowano

Nie obraź się ale nadal uważam że chyba coś jest nie halo z doborem napędu i zasilania.

Tomek przeczytałem dość dokładnie to co napisałeś. I po Twoich wyjaśnieniach dalej uważam, że 6s to strasznie dużo jak na 3m model. Mam też 3m laminat i przy 4s idzie pionowo do góry i w ciągu 4-5sekund jest na 200m. Naprawdę nie wyobrażam sobie 6s przy tak małym modelu. Jak na moje to mielisz powietrze małymi łopatkami albo to taki dziwny silnik że potrzebuje aż tak dużego napęcia.

Dalej nic nie piszesz o silniku i zastosowanych łopatka, więc nie ma faktycznie co dyskutować, a że kiedyś latał model na 30V to jeszcze o niczym nie świadczy.

Oczywiście to Twój model i to Ty podejmujesz decyzje.

Opublikowano

Konradzie, znalazłem kartkę z przed 5-ciu lat gdzie zanotowałem kilka pomiarów.

Zacznę od silnika: Kontronik KBM 42-24, 42-20  lub coś koło tego, z przekładnią 5,2:1. Nie mam żadnej naklejki na korpusie.

Pomiary wykonywałem na wattmeterze.

- zasilanie 16cel NiMh: łopatki 14*9,5  wynik 16V/40A/660W  na tej konfiguracji latało mi się najlepiej

                                                16*10  wynik 14,8V/50A/750W

                                                17*8    wynik 15,2V/52A/770W

- najnowszy pomiar na tych akumulatorach po 5-ciu latach (świeżo naładowanych) łopatki 14*9,5 wynik 16V/42A/700W.

 

Wrócę do pytania które zamieściłem w pierwszym poście: chcę zmienić wysłużone NiMh-y na Lipole i tu nie mam doświadczenia. Zależy mi na dynamicznej windzie. Zmiana z NiMh na Lipo da mi już model lżejszy o 0,5kg i pewnie będzie już super.

Regulator Hacker Master 125F OPTO, obsługuje niestety 2-5S. Wtedy kupie pakiet 3S i 2S połączę szeregowo.

Gdy kupowałem ten silnik to dostałem cenną wskazówkę: nie mniej niż 14 a najlepiej 18cel oczywiście NiMh-ów (15 lat temu)

Silnik jest z klasy F5B gdzie latano dawno temu na 27cel i znosił 140A.

Polecono mi Lipo SLS X-Tron 3000/30C, wiem że latacie na takich.

Jakbyś jeszcze potrzebował to wymontuje silnik.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tomek wychodzi, że Twój silnik do F5B może latać nawet na 6s.

 

Ja mam silnik Kontronik KIRA 480-26 z przekładnią identyczną do Twojej czyli 5,2:1

 

Waga modelu do lotu to 2200g. Latam na łopatkach 15,5x13 z regulatorem Castle80. Pakiety jakie wkładam to 2200mAh 3s Model przy starcie bierze 95A. W locie nie przekraczam 65A. Z logów regulatora wychodzi że daje 800-900W. Model idzie pionowo w góre i 200m osiąga po 8-12s.

 

 

W innym modelu też 3m Toxic mam trochę inny silnik Poly-Tec i latam na łopatkach 16x16. Przy 4s silnik odcinany jest przez regulator przy 150A. Moc zarejestrowana to około 1,92kW. Prędkość wznoszenia modelu jest niesamowita. Będę jak pisałem przechodził w tym modelu na 3s bo nie jest mi potrzebna taka prędkość wznoszenia. Też się to wiąże ze startami. 

 

 

Dlatego trochę się dziwiłem, a w zasadzie to byłem w szoku, że chcesz dać do modelu 6s, bo pomyślałem, że regulator to ze 250A powinien być. Ale skoro to model do F5B a z tego co sobie przypominam to silnik są wielkie i dają radę z dużym prądem. Czyli tak jak na samym początku pomyślałem, że Twój model to coś w rodzaju HotLinera.   :)

 

 

 

Przejście na zasilanie LiPol jest jak najbardziej wskazane. Pakiety SLS-Xtron są dobrymi pakietami i mogę też je polecić. 

 

Licząc, że 16 clel NiMh to około 19V to wypadało by wsadzić pakiety 5s, ale patrząc na Twoje wyliczenia z postu powyżej, to ja prawdopodobnie wsadziłbym 4s i dał łopatki 17x8. Jeśli chodzi o wielkość pakietu, to moim zdaniem nie ma sensu dawać większego niż 3000mAh. Lepiej kupić 2-3 szt. i wymieniać je co 15-30min niż latać ciężkim modelem.

 

Co do „C” pakietu to jeśli faktycznie nie przekraczasz 60A to nawet 25C by wystarczyło. Ale w SLS -ach bo w chińskich pakietach to to podawane „C” trzeba dzielić na pół.

 

Ja przy tak dużych, swoich, prądach stosuje pakiety z 40 i 45C a po wyciągnięciu z modelu pakiety są dość ciepłe.

 

 

Opublikowano

Jeśli chodzi o wielkość pakietu, to moim zdaniem nie ma sensu dawać większego niż 3000mAh. Lepiej kupić 2-3 szt. i wymieniać je co 15-30min niż latać ciężkim modelem.[/size][/font]

Co do „C” pakietu to jeśli faktycznie nie przekraczasz 60A to nawet 25C by wystarczyło. Ale w SLS -ach bo w chińskich pakietach to to podawane „C” trzeba dzielić na pół.[/size]

[/size]

Ja przy tak dużych, swoich, prądach stosuje pakiety z 40 i 45C a po wyciągnięciu z modelu pakiety są dość ciepłe.[/size]

Problem jest chyba w nietypowym dostepnym miejscu które posiada Tomek. 5s ewentualnie 2 x 5s x np 1500mah. Lub 1 x 3s 3000 + 1 x 2s 3000. Zakup 3 kompletow to oznacza juz 6 szt akumulatotow.

Opublikowano

No tak ciężko radzić nie widząc modelu. W Relaxie mogę tylko 2200 3s i to jeszcze specjalne o jak najmniejszych gabarytach. Po spuchnięciu nawet lekkim pakiety nie mieszczą mi się już w kadłubie.

W tym wypadku trzeba faktycznie dokładnie przemyśleć pojemności. Takie 2 lub 3 komplety mogą sporo kosztować.

Opublikowano

Jak widać miejsca na długość jest sporo. Teraz tylko trzeba popatrzeć na wymiary pakietów LiPol i dobrać odpowiedni pakiet. Albo jeden 4s albo 3s+2s i zrobić z tego 5s bo 6s to już wydaje się dużo.

Opublikowano

Taki 2600 3s nie zmieści się 107x33x29mm, będzie za wysoki.

Ten  3000  3s jest idealny 136x43x20mm tylko nie ma w ofercie 2s. Dlatego zapytam czy jest taki do załatwienia.


A te 5s to wystarczy

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I poleciał na 4S (2S+2S). Model Lżejszy o 0,7kg, teraz do lotu  2,5kg a nie 3,2kg. Pomiar wykazał 16V/40A/600W

Jakie wrażenia? Leciał całkiem żwawo i wykonałem 2 loty ale coś mi brakowało. Zakupiłem jeszcze pakiet 3S teraz spróbuję na 5S (3S+2S).

pomiar wyszedł obiecująco: 19,5V/65A/1100W na śmigle 14*9,5  Zobaczymy jak teraz będzie.

Tak wygląda napęd:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/ztHOdL0lukbqHueeYigCf4a_XOeJC5

A tu model ulotniony ponownie po 5 latach:

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/YrGjPdlbpNvBpv77GXiXHjK7IznBCS

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.