Peter Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Na razie bedzie bardzo ogolnikowo,a jesli proby przebiegna pomyslnie,wyznaczymy nowy format/jakosc relacji na zywca. Zblizaja sie MS w Rajdach.PZM-mot popatrzy (chyba ?) przychylnym wzrokiem na calosc. W dwoch zdaniach napisze o co chodzi. Platforma ma zbierac sygnaly z 1-4 aut,wlacznie z telemetria (predkosc,kierunek,polozenie) Samo oprogramowanie,aby bylo widac na mapie przesuwajacy sie punkt - samochod jest w trakcie negocjacji cenowych (dokladne mapy terenu made in Poland).Kazde auto od 1-4 ma swoj nadajnik ktory wysyla wideo z telemetria,model w powietrzu zbiera to i wysyla do bazy,a w bazie PC obrabia to sobie w formie ruchomej mapy (to nie ta z google :lol2: ) Celem jest ciagla obserwacja kazdego modelu na trasie (mapa) ,podglad wideo z kabiny-na zywo,obserwacja wskazan telemetri (temperatura silnika,obroty,biegi) oraz ewentualne podpowiedzi dla pilota/kierowcy.Ponadto,transmisja wideo,bedzie wysylana online na strone organizatora rajdu i bedzie mozna obejrzec na zywca jak dana zaloga jedzie. Podobnego systemu uzywali na F1,ale nie bardzo sie sprawdzal ze wzgledu na zaklocenia,zaniki i slaba jakosc.Teraz sytuacja diametralnie sie zmieni,bo rx x4 x16 bedzie albo w modelu (co jest bardzo watpliwe ze wzgledu na wage,gabaryty) albo w samolocie. Pierwsze proby odbeda sie jednak w modelu RC,Mentor (dawny Magister) . diversity,jesli zadziala.poradzi sobie z latwoscia z takim sygnalem (odwrotnym-z ziemi) ,tym bardziej ze anteny ,,patrza'' z gory,praktycznie widzac caly czas nadajnik. Czy ktos probowal podobnego systemu ? Pierwsze proby musza sie odbyc (z powodzeniem) do wrzesnia.Jesli zalicze,bedzie szansa na sfinansowanie takiego systemu,Calosc ma dzialac na 5,8 GHz lub wyzej. Na probach,samochod Golf odjedzie z predkloscia 100 do miasta,miedzy budynki. Odleglosc 10km.Jakikolwiek dluzszy niz 3 s zanik dyskwalifikuje konstrukcje. Modelem oczywiscie nie dogonie auta,ale trzeba ustalic jak wysoko i daleko moze/musi byc model,aby system ,,widzial'' samochod. To moze byc naprawde ciekawe wyzwanie,a tym bardziej ,,fucha'' dla pilotow FPV,bo jesli wyjdzie taniej kupic kilka modeli RC za jeden dzien lotu prawdziwego samolotu,to kto wylata kilka godzin bez przerwy. Czyli zaczynam nowy,dosc rewolucyjny projekt. Kazda podpowiedz mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCRUBBY Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 W sam raz to widzę pod nieruchomym, zakotwiczonym, sterowcu reklamowym 4,5 m długim. Nie za bardzo pasuje mi to w samolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 4 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 zakotwiczonym, sterowcu reklamowym 4,5 m długim. Nie da sie. W gorach ,przy silnym wietrze,deszczu. Samolot jest mobilny i wiazka anteny lapie odcinek/kolo ok 5 km. Czyli leci za grupa. Jak grupa wjedzie za gorke,a sterowiec nie ,,zdazy'' nie zobaczymy nic. Poza tym sterowiec nie moze szybko zmieniac pozycji,wysokosci. O balonach tez myslelismy,ale w/w przemawiaja za nie,niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 No co Ty, jak to nie dogonią samochodu, będzie odwrotny problem jak ma UAV zwolnić, bez przesady z prędkością średnią samochodu rajdowego. Kilka UAV i już. Tylko czy budżet wytrzyma. :wink: Po pierwsze warunki pogodowe do jakich musi wykonywać misję, od tego musisz zacząć. Po drugie, ile musi podnosić sprzetu. Po trzecie jest za mało czasu - gotowe rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.