Skocz do zawartości

Platforma - transponder.


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie bedzie bardzo ogolnikowo,a jesli proby przebiegna pomyslnie,wyznaczymy nowy format/jakosc relacji na zywca.

Zblizaja sie MS w Rajdach.PZM-mot popatrzy (chyba ?) przychylnym wzrokiem na calosc.

W dwoch zdaniach napisze o co chodzi.

Platforma ma zbierac sygnaly z 1-4 aut,wlacznie z telemetria (predkosc,kierunek,polozenie)

Samo oprogramowanie,aby bylo widac na mapie przesuwajacy sie punkt - samochod jest w trakcie negocjacji cenowych (dokladne mapy terenu made in Poland).Kazde auto od 1-4 ma swoj nadajnik ktory wysyla wideo z telemetria,model w powietrzu zbiera to i wysyla do bazy,a w bazie PC obrabia to sobie w formie ruchomej mapy (to nie ta z google :lol2: )

Celem jest ciagla obserwacja kazdego modelu na trasie (mapa) ,podglad wideo z kabiny-na zywo,obserwacja wskazan telemetri (temperatura silnika,obroty,biegi) oraz ewentualne podpowiedzi dla pilota/kierowcy.Ponadto,transmisja wideo,bedzie wysylana online na strone organizatora rajdu i bedzie mozna obejrzec na zywca jak dana zaloga jedzie.

 

Podobnego systemu uzywali na F1,ale nie bardzo sie sprawdzal ze wzgledu na zaklocenia,zaniki i slaba jakosc.Teraz sytuacja diametralnie sie zmieni,bo rx x4 x16 bedzie albo w modelu (co jest bardzo watpliwe ze wzgledu na wage,gabaryty) albo w samolocie.

Pierwsze proby odbeda sie jednak w modelu RC,Mentor (dawny Magister) .

diversity,jesli zadziala.poradzi sobie z latwoscia z takim sygnalem (odwrotnym-z ziemi) ,tym bardziej ze anteny ,,patrza'' z gory,praktycznie widzac caly czas nadajnik.

 

Czy ktos probowal podobnego systemu ?

 

Pierwsze proby musza sie odbyc (z powodzeniem) do wrzesnia.Jesli zalicze,bedzie szansa na sfinansowanie takiego systemu,Calosc ma dzialac na 5,8 GHz lub wyzej.

Na probach,samochod Golf odjedzie z predkloscia 100 do miasta,miedzy budynki.

Odleglosc 10km.Jakikolwiek dluzszy niz 3 s zanik dyskwalifikuje konstrukcje.

Modelem oczywiscie nie dogonie auta,ale trzeba ustalic jak wysoko i daleko moze/musi byc model,aby system ,,widzial'' samochod.

To moze byc naprawde ciekawe wyzwanie,a tym bardziej ,,fucha'' dla pilotow FPV,bo jesli wyjdzie taniej kupic kilka modeli RC za jeden dzien lotu prawdziwego samolotu,to kto wylata kilka godzin bez przerwy.

 

Czyli zaczynam nowy,dosc rewolucyjny projekt.

Kazda podpowiedz mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakotwiczonym, sterowcu reklamowym 4,5 m długim.

Nie da sie.

W gorach ,przy silnym wietrze,deszczu.

Samolot jest mobilny i wiazka anteny lapie odcinek/kolo ok 5 km.

Czyli leci za grupa.

Jak grupa wjedzie za gorke,a sterowiec nie ,,zdazy'' nie zobaczymy nic.

Poza tym sterowiec nie moze szybko zmieniac pozycji,wysokosci.

O balonach tez myslelismy,ale w/w przemawiaja za nie,niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ty, jak to nie dogonią samochodu, będzie odwrotny problem jak ma UAV zwolnić, bez przesady z prędkością średnią samochodu rajdowego.

Kilka UAV i już. Tylko czy budżet wytrzyma. :wink:

Po pierwsze warunki pogodowe do jakich musi wykonywać misję, od tego musisz zacząć.

Po drugie, ile musi podnosić sprzetu.

Po trzecie jest za mało czasu - gotowe rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.