Oko 007 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Model na silną termikę rewelacyjny a i słabszą potrafi dobrze wykorzystać. Start na silniku z ręki jest jak najbardziej możliwy i mało stresujący a sam silnik jaki mam to MVVS 5,6/690 Glider.
Quant Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Marabu waży do lotu z akumulatorem 3C 2200mAh oraz z wariometrem 1360g. Po dokładnych pomiarach wyszło jednak że jest nieznaczna różnica masy na skrzydłach. Trzeba będzie dołożyć 2g na jedną stronę. Ale to chyba nie dużo. Poniżej zdjęcia modelu gotowego do lotu na lotnisku, oraz kilka wykresów z wariometru. Ustawiony środek ciężkości na 70mm od krawędzi natarcia. Ogólnie: model rewelacyjny do słabej termiki, tam gdzie jaskółki latają na 40-60 metrze też potrafi coś wyciągnąć co widać na wykresie z wariometru.
Oko 007 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Ładną wagę uzyskałeś Wojciechu. Gratuluje fajnego i dobrze latającego modelu
BRoman Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Wojtek zamiast kąbinować z popychaczem przekręć serwo wysokości da się? Masz u mnie Nobla za ten pomysł ! Ze zdjęcia wynika, że lewy mechanizm jest do wysokości . Obrócić mechanizm i popychacz będzie....za długi ! Zresztą czy prawy czy lewy obrócić, Kto z was koledzy wklejał wręgę na Uhu Hrad? Chyba nikt przed Wojtkiem .... Mamy kolejne zbiorowe doświadczenie . Jeżeli cofniesz silnik o 5-8 mm a reszta bebechów się zmieści to model absolutnie nie pogorszy właściwości- w skrajnym przypadku polepszy. Oczywiście obcięcie nosa, zmiana kołpaka itd. Ale kabelki już się zmieszczą jak sądzę . Mocny silnik to synonim "męskości" modelu. Byleby nie wpaść w skrajność. 45 stopni......hmmmm dość poprawnie. Jest fajnie ale szału nie ma.
Quant Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Tak to prawda - pomysł z obróceniem serwa uratował pewnie ze 2 dni dłubaniny przy rozbieraniu statecznika pionowego. Można by jeszcze przesunąć wręgę z serwami. Ciekawe jak mocno trzyma ten klej... Teraz wszystko gra długość cięgna które jest z... rurki węglowej 4x3 jest w sam raz. Na początku sam się zdziwiłem jak to takie "grube" na popychacz serwa? Ale po zważeniu wyszło że wcale nie jest ciężkie, za to jest sztywne i mieści się w kadłubie. Odnośnie wręgi wklejonej UHU Hard do dzisiaj się trzyma więc chyba klej jest ok. Odnośnie montażu silnika - krótko - jest OK zmieścił się, kabelki też jak widać na zdjęciach. Więc obyło się bez obcinania, zmieniania itd. Odnośnie wznoszenia to te 45 stopni to było w początkowych lotach podczas trymowania i ustawiania modelu. W każdym razie na 50% mocy model wznosi się a na 100% wznosi się dużo szybciej, ale trzeba kontrować wysokością bo być może zrobiłby pętlę. Ten szybowiec po prostu bardzo dobrze lata. Jak będzie chwila czasu to dodam wykresy z wariometru.
pyton Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Masz u mnie Nobla za ten pomysł ! Ze zdjęcia wynika, że lewy mechanizm jest do wysokości . Obrócić mechanizm i popychacz będzie....za długi ! Zresztą czy prawy czy lewy obrócić Bo proste pomysły najtrudniej przychodzą do głowy
uve Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Witam serdecznie Chciałbym zapytać o ustawienie klap https://images92.fotosik.pl/414/3b8687e13f583d73med.png Termika 5mm w dół, lądowanie 35mm w dół, natomiast skąd te 2 mm przy wychylaniu steru wysokości?
Quant Opublikowano 7 Września 2020 Autor Opublikowano 7 Września 2020 Wydaje mi się, że te 2mm to chodzi o to aby model leciał szybciej, np. jak chcesz uciec z mocnej termiki, lub szybko przemieścić się w inne miejsce na niebie. JA takiego ustawienia na klapach osobiście nie używam. Mam to ustawione na lotkach bo klapy u mnie nie chcą iść do góry. Niemniej jednak chodzi o to aby model leciał szybciej. Przy okazji trzeba dotrymować nieco wysokość, lub ręcznie korygować prędkość modelu.
Rekomendowane odpowiedzi